Jump to content

Recommended Posts

Gogla1990 გეუნები მე შენ არ გაყიდო ეგ 290 :)

რო ვყიდი რას ამბობ ეხვევიან :D

 

ერთმა მომწერა დამიკელი ძვირიაო, მეთქი ასეთი დონის ბარათი სხვა რომელი იცი იაფადთქო?  როგორ არა ცოტაც რომ წავამატო 780-ს ვიყიდიო, მეთქი იყიდე ვინც დაგიშალოს ჩემასთავადთქო :givi:

Link to comment
Share on other sites

ეს განცხადება ორივე კომპანიის პროდუქციის ისტორიაზე და მომავლის გეგმებზეა დაფუძნებული.

:D

ძლიერი არგუმენტებია, ვერ შეგედავები.

Link to comment
Share on other sites

რო ვყიდი რას ამბობ ეხვევიან :D

 

ერთმა მომწერა დამიკელი ძვირიაო, მეთქი ასეთი დონის ბარათი სხვა რომელი იცი იაფადთქო?  როგორ არა ცოტაც რომ წავამატო 780-ს ვიყიდიო, მეთქი იყიდე ვინც დაგიშალოს ჩემასთავადთქო :givi:

მერე შენც არ დაუწყე არა ძმაო უკეთესია 290 იო :D

Link to comment
Share on other sites

მერე შენც არ დაუწყე არა ძმაო უკეთესია 290 იო :D

არა, რჩევას რომ აძლევ ზოგს ეგეც სწყინს, ხოდა მეც რა ძალა მადგია თუ არ მკითხეს, ვირო მადლი მოიტყანო ეგრე მოსდის ბევრს და რაზე ვიშალო ნერვები, ვისაც რა უნდა და რა ფასადაც ის იყიდოს :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

არა, რჩევას რომ აძლევ ზოგს ეგეც სწყინს, ხოდა მეც რა ძალა მადგია თუ არ მკითხეს, ვირო მადლი მოიტყანო ეგრე მოსდის ბევრს და რაზე ვიშალო ნერვები, ვისაც რა უნდა და რა ფასადაც ის იყიდოს :)

მართალი ხარ, ერთხელ ეტყვი როგორ არის და რა ნაირად და საკმარისია

თუ გაიგებს ჰო კაი, თუ არადა თავის თავს დააბრალოს

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

მკლეთ ამ დირექტ იქს 12–ზე  ძალიან დიდი კუშები იდება და ამდ–ს როგორც ჩანს დირექტ 12 ზე აქვს თავისი აქცენტი გაკეთებული.   ისე ვინმემ იცით დირექტ 12 ზე რამე თამაში როდის გამოვა? ან რომელი კომპანია მუშაობს ეხრა დირექტ 12 ის ძრავზე? გამოდის რამე თამაში ახლო მომავალში?    ან რამე უკვე გამოსული თამაში ტუ გადავა დხ 12–ზე ვინმემ თუ იცით მომწერეთ  არ დაიზაროთ.

Edited by hanibalchik
Link to comment
Share on other sites

მკლეთ ამ დირექტ იქს 12–ზე  ძალიან დიდი კუშები იდება და ამდ–ს როგორც ჩანს დირექტ 12 ზე აქვს თავისი აქცენტი გაკეთებული.   ისე ვინმემ იცით დირექტ 12 ზე რამე თამაში როდის გამოვა? ან რომელი კომპანია მუშაობს ეხრა დირექტ 12 ის ძრავზე? გამოდის რამე თამაში ახლო მომავალში?    ან რამე უკვე გამოსული თამაში ტუ გადავა დხ 12–ზე ვინმემ თუ იცით მომწერეთ  არ დაიზაროთ.

იკა 295ხ2 არ გინდა 1000ლარად 

მაგარი წარმადობა ექნება  295x2s dx 12 ზე 

Edited by DZENA
Link to comment
Share on other sites

იკა 295ხ2 არ გინდა 1000ლარად 

მაგარი წარმადობა ექნება  295x2s dx 12 ზე 

ფული არ მაქვს კაი 6–7 თვე ვერაფერს ვერ ვიყიდე ჯერ. ისე რომელი 295 არის ჩვეულებრივი ?  თან თუ ვიყიდი ახალი მინდა ფიური უფრო მირჩევნია ოდნავ სუსტი იყოს 295 ზე მაგრამ 1 ჩიპიანი და ახალი არქიტექტურით :) 

 
Link to comment
Share on other sites

ეს განცხადება ორივე კომპანიის პროდუქციის ისტორიაზე და მომავლის გეგმებზეა დაფუძნებული. თამამი განცხადების წოდება უფრო თამამი განცხადებაა. ახალი 950 370ხ  ზე 20$ იაფია და ჯაბნის ყველაფრით. 

370X ჯერ არ გამოსულა. R7 370 ოდნავ სუსტია მაგ 950-ზე და ახლა ერთი ფასი ღირს, ზოგი მოდელი უფრო იაფიც არის

http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&IsNodeId=1&N=100007709 600565503

http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&DEPA=0&N=8000&Order=BESTMATCH&Description=PPSSKQKDFPGTFN

ახლა ცოტა კიდევ გაიაფდება და ახალი 370X დაიკავებს მაგ საფასო სეგმენტს და 950-ზე ძლიერი იქნება

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

CD Project Red მივწერე და ვიფიქრებთ დირექტ იქს 12ს აფდეითზეო

Link to comment
Share on other sites

370X ჯერ არ გამოსულა. R7 370 ოდნავ სუსტია მაგ 950-ზე და ახლა ერთი ფასი ღირს, ზოგი მოდელი უფრო იაფიც არის

http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&IsNodeId=1&N=100007709 600565503

http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&DEPA=0&N=8000&Order=BESTMATCH&Description=PPSSKQKDFPGTFN

ახლა ცოტა კიდევ გაიაფდება და ახალი 370X დაიკავებს მაგ საფასო სეგმენტს და 950-ზე ძლიერი იქნება

როდეს აქეთ გახდა 370x-ი 950-ს კონკურენტი? ან საერთოდაც 750-ს კონკურენტად 260x -ი ითვლებოდა აქამდე  და 270x-ს კონკურენტად 750 ti-ი, რომელსაც მაგრად ამაზაფაქინგებდა 270x-ი, მაგრამ ეს ახლა შეიცვალა მდგოამრეობა 950-მა ისეთი გაუწუილა 370-ს ოდნავ კიარა ზოგიერთ თამაშებში კაი 7-8FPS-თაც ჯობს, ზედმეტად ძლიერი გამოუვიდათ და იმიტომ ვერ უმკლავდება 370-ი,  სავარაუდოდ 950 ti-ი აღარ გამოვა, ან სადღა უნდა ჩააკვეხონ 950ti-ი, 950-სა და 960-ს შორის სიედაც პატარაა სხვაობაა პფასშიც და პერფორმანსშიც... 159$-დ შეგიძლია იყიდო EVGA-ს SC ვერსია რომელიც stock 950-ს ფასი ღირს და სიხშირეც ბევრად მეტი აქვს და წარმადობაშიც საკმაოდ ჯობს უკვე 370-ს, როგორც სტრიქს ვერსია, რაზეც მე თემა გავხსენი: 370x-ი კიდე თუ გამოვა 370-ს ფასი კიარ ეღირება ეღირება ოდნავ მეტი... 370-ი დარჩება ის ფასი რაც ახლა არის...  აი ამ მოდელზე ვსაუბრობ: boost-თ 1342Mhz-ზე ადის და ცხოველია ამ ფასად და ამაში 2 აზრია რ არსებობს: EVGA GTX 950 SC

Elmy-casemod-R9-NANO-1.jpeg

Elmy-casemod-R9-NANO-2.jpeg

ესეც სისტემა FURY NANO-ზე, ლოლ ძველ XBOX-ზე ოდნავ სქელი გამოვა ეს სისტემა, რომ ჩასვა პატარა ქეისში...

Link to comment
Share on other sites

ძაან მაგარია. ესეთი სისტემები უფრო მომწონს რა პატარაა და კი გაქაჩავს ძაან ბევრ თამაშს ულტრაზე მითუმეტეს DX12-ზე.

Link to comment
Share on other sites

გასაოცარი ამბავია, 1155 ჰ61-ზე და გ630-ზე ჩემი რ9 390 არ ჩაირთო, და გ1840-ზე ჩაირთო, პცი 2.0 -ს მხარდაჭერა არ აქვს ვითომ?

Link to comment
Share on other sites

გასაოცარი ამბავია, 1155 ჰ61-ზე და გ630-ზე ჩემი რ9 390 არ ჩაირთო, და გ1840-ზე ჩაირთო, პცი 2.0 -ს მხარდაჭერა არ აქვს ვითომ?

what? რაღაც სისულელეა, თვითონ სისტემას ხომა რ აქვს პრობლემა? ბიოსი განაახლე დედაპლატის რაღაც ბაგი იქნება, ან იცი საერთოდაც ყოფნის კვების ბლოკი მაგ სისტემას 390-იანად?

Link to comment
Share on other sites

what? რაღაც სისულელეა, თვითონ სისტემას ხომა რ აქვს პრობლემა? ბიოსი განაახლე დედაპლატის რაღაც ბაგი იქნება, ან იცი საერთოდაც ყოფნის კვების ბლოკი მაგ სისტემას 390-იანად?

კვება კორსაირის 760 ვატიანი პლატინუმი მაქვს, პიკზე მგონი 900-იანია :) ფაქტია ვიდეო ირთვებოდა/ანათებდა/ქულერიტრიალბდა და გამოსახულება არ გამოქონდა, ecs H61 იყო მაზერი, G630 პროციკა. სხვა ვიდეომ გამოიტანა და ინტეგრირებულმაც. მერე ჩემ პლატაზე ვიშოვე (z97x g5) პროცესორი G1840 და ჩაირთო ჩვეულებრივ, არ ვიცი რა ხდებოდა :)

Edited by mail10
Link to comment
Share on other sites

ფაქტია ვიდეო ირთვებოდა/ანათებდა/ქულერიტრიალბდა და გამოსახულება არ გამოქონდა, ecs H61 იყო მაზერი, G630 პროციკა. სხვა ვიდეომ გამოიტანა და ინტეგრირებულმაც. მერე ჩემ პლატაზე ვიშოვე (z97x g5) პროცესორი G1840 და ჩაირთო ჩვეულებრივ, არ ვიცი რა ხდებოდა :)

ECS ბრენდის დედაპლატებს აქვს კი მსგავსი პრობლემა ასევე BIOSTAR-ს ფირმის H61 დედაპლატასაც აქვს პრობლემები როგორც ოპერაციულ სისტემებთან ასევე ჰარდის ცვლილებასთან, ბოლოს მქონდა მეგობარს BIOSTAR H61-ზე მინდოდა დამეყენებინა windows 10-ი და დაყენების დროს ფლეშკას რომ ვუერთებდი რომ მორჩებოდა ინსტალაციას windows-ს გადარესტარტების შედმეგ არ აგღძელებდა სადაც პარამეტრებს აყენებ უკვე მმაგას არ აკეტებდა და boot-დან ვინჩესტერზე უნდა გადაგეყვანა ისე პრიორიტეტი ვინჩესტერისტვის უნდა მიგეთიტებინა და მაშინ გააგრძელა დაყენება, ანომალიები ახასიატებს მაგ ფირმების დედაპლატებს.. ASUS H61-ზე ტავისუფლად დაყენდა windows 10-ი... სისულელეა ეგ არ იქნება ასე თუ გინდა ჩემს დედაპლატაზე დავაყენოტ შენი ვიდეო კარტა P8Z68 DELUXE-ზე ამას არ აქვს 3.0-ს მხარდაჭერა მაგრამ თავისუფლად ჩაირტვება დარწმუნებული ვარ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ECS ბრენდის დედაპლატებს აქვს კი მსგავსი პრობლემა ასევე BIOSTAR-ს ფირმის H61 დედაპლატასაც აქვს პრობლემები როგორც ოპერაციულ სისტემებთან ასევე ჰარდის ცვლილებასთან, ბოლოს მქონდა მეგობარს BIOSTAR H61-ზე მინდოდა დამეყენებინა windows 10-ი და დაყენების დროს ფლეშკას რომ ვუერთებდი რომ მორჩებოდა ინსტალაციას windows-ს გადარესტარტების შედმეგ არ აგღძელებდა სადაც პარამეტრებს აყენებ უკვე მმაგას არ აკეტებდა და boot-დან ვინჩესტერზე უნდა გადაგეყვანა ისე პრიორიტეტი ვინჩესტერისტვის უნდა მიგეთიტებინა და მაშინ გააგრძელა დაყენება, ანომალიები ახასიატებს მაგ ფირმების დედაპლატებს.. ASUS H61-ზე ტავისუფლად დაყენდა windows 10-ი... სისულელეა ეგ არ იქნება ასე თუ გინდა ჩემს დედაპლატაზე დავაყენოტ შენი ვიდეო კარტა P8Z68 DELUXE-ზე ამას არ აქვს 3.0-ს მხარდაჭერა მაგრამ თავისუფლად ჩაირტვება დარწმუნებული ვარ...

ალბათ მართლა მაზერის ბრალი იყო, იშვიათად მაგრამ მეც შემხვედრია ჭირვეული ნაწილები :)  გამყიდველმა კინაღამ კიდევ  გული გამიხეთქა, ხან ვიდეოს აბრალა ხან კვებას :) კვებამ ოდნავ რო რაღაც იგრძნოს არც ჩაირთობა საერთოდ ისეთია ეს პლატინუმები

Edited by mail10
Link to comment
Share on other sites

დირექტიქს 12 ნვიდიას ვიდეობარათებს არ ჰქონიათო.http://www.game-debate.com/news/?news=17943&game=None&title=Oxide Games Claims Nvidia GPUs Do Not Support DirectX 12 Asynchronous Compute

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

დირექტიქს 12 ნვიდიას ვიდეობარათებს არ ჰქონიათო.http://www.game-debate.com/news/?news=17943&game=None&title=Oxide Games Claims Nvidia GPUs Do Not Support DirectX 12 Asynchronous Compute

DX12 არა asynchronous shading რომელსაც სამუშაოდ DX12 ჭირდება ძაან მაგარი ტექნოლოგიაა აგერ წაიკითხე ჩემი თემა ადრე დავწერე 

http://www.overclockers.ge/topic/36101-amd-asynchronous-shading/

Link to comment
Share on other sites

nvidia-amd-DX12.png

ექსკლუზვიი! 

The Nvidia and AMD DirectX 12 Editorial – Complete DX12 Graphic Card List with Specifications, Asynchronous Shaders and Hardware Features Explained

მოკლედ ინფორმაცია nvidia-ს და AMD-ს DX12-თან თავსებადობაზე, ინფორმაცია Nvidia-ს და AMD კარტების შესახებ თუ რომელ მოდელებს აქვთ მხარდაჭერა DX12-ის, ასევე მცირედი ინფორმაცია asynchronous shading-ზე, აქვს თუ არა მატება DX12-ზე დღეს ბაზარზე არსებულ კარტებს ტესტები და უამრავის ხვა, დაიტესტა როგორც AMD-ს ასევე nvidia-ს ვიდეო ბარათები:

There has been a lot of debate going on about the DirectX 12 capabilities of Nvidia and AMD graphic cards recently, and allegations have been flying high left and right. While most of these are completely unfounded, the subtle nature of the technicality involved is usually misconstrued to a horrible extent; and to better support the popular narrative. In light of this, I thought it was high time that I try to tackle the beast myself and make a one click resource for everything DirectX 12 and GPU related – that is relevant to today’s gamers.

A thorough look at AMD and Nvidia DirectX 12 support and the AotS controver

საფუძვლიანად შევხედოთ AMD და Nvidia DirectX 12 მხარდაჭერით...

This editorial, will not only cover all the basics and frequently asked questions about DirectX 12, it will also attempt to shed neutral light on the recent controversy that will, hopefully, steer things away from the redundant debate. This is my attempt to show just how things actually stand. It will also contain a complete list of all AMD and Nvidia DirectX12 capable base models and their respective capabilities, with these capabilities explained before hand. Ofcourse, it will not be possible (not to mention inadvisable) to go into the complete explicit details, however, I will go into more depth than the usual posts designed for gamers go.

ტემაში ნახავთ:

A statement of problem, which is the DirectX 12 hype
complete overview of the technicalities that are critical to understanding “DirectX 12 Support”
Addressing the ASync Question: Nvidia support and AMD advantage

complete list of AMD graphic cards that support DirectX12 and the extent of support.

complete list of Nvidia graphic cards that support DirectX12 and the extent of support.

Our foray into the AotS controversy and an attempt to look at the problem in a new way.

NVIDIA-DirectX-12-API-Performance.jpg

DirectX 12 is a revolutionary API”. This statement, and variations thereof, have been echoing throughout the tech world for the past year or so. WCCF included, everyone has hailed the upcoming API like the harbinger of a new age in gaming technology. And to a certain extent – it is true. There is however, a very big problem with this mindset. While any tech enthusiast, myself included, will attest to the fact that the DirectX 12 API makes for a very significant update, the general gaming world has been quietly taking away a very subtly different meaning from all this.
 

With hype at an all time high – even for hardware standards, it was only a matter of time before the over inflated bubble burst. There are amazing things that DirectX 12 can achieve, but magically adding power to a hardware configuration that it was not theoretically capable of in the first place, is not one of them. Confused? Let me elaborate.

Differentiating between Untapped Potential and Maximum Potential

The key difference between the hardware enthusiast and the general masses, is knowing what the words ‘untapped potential’ means. Contrary to what most gamers might believe, there are a very few cases in which a graphic card is being utilized completely, or at a true 100% capacity – especially in the high end spectrum. Usually, there are certain bottlenecks in place that stop that from happening, and usually, these exist in the software layer that acts as a bridge between the GPU and the end user software.

The point of DirectX 12 is to move towards an approach that has many names – ‘low level’, ‘to the metal access’, etc etc. This is basically the implementation where the bloated middle software layer (drivers) provides minimum interference, and the ability to control specific parts of the hardware directly is also handed over by the API. At the same time, more autonomy is given to the GPU. Traditionally, the graphic card is a slave of the processor and can only work as fast as the work provided by the CPU. With DX12, much of the load is lifted off of the CPU so the GPU can work towards its true potential.

  • A very high powered graphic card, paired with a low powered processor. DX12 API gains will be massive in nature, since not only will the processor be able to issue more workloads, the GPU will have more autonomy to work on them faster.
  • A very powerful CPU with a low power graphic card. DX12 API gains will be negligible in nature, since the card already is operating at peak capacity and has more than it can chew.

In the first case, the untapped potential of the graphic card was enormous – and DirectX 12’s low level API was able to unlock it to a very, very impressive extent. In the second case, the card was already operating at its maximum operational capacity and DX12 API did not make a lot of difference. Because of the consistent over-hyping, everyone now expects DirectX 12 to be nothing short of a miracle worker.

 

Differentiating between the DirectX 12 ‘Low Level’ API and DirectX 12 ‘Hardware Features’
 

Now granted, the vast majority of the cases are going to have one bottleneck or the other; that DX12 successfully overcomes. This means that most of the users, be it AMD or Nvidia, are going to benefit from the DirectX 12 API in general. But this is where another problem starts. People see the “DirectX 12″ tag on a GPU and will undoubtedly expect it to use and benefit from every single “feature” that DX12 unlocks.

As far as I can see, the average gamer fails to differentiate the API from the various hardware features that it can access on a particular card. The point of DirectX 12 API, is to provide low level access and GPU autonomy capabilities. This translates into more draw calls (among various other things), more flexibility to the developers and basically universal performance gains of any given extent.

What is not universal is the availability, use and advantage of a given hardware feature. For convenience’s sake, lets call it DX12 hardware features. These consist of many, some of which are available to select vendors, some of which are limited to certain graphical generations and some which are redundant to a particular IHV. Before we go any further, a short overview on feature levels is in order.


DX12-ს სხვადასხვა დონეები

A feature level will however, usually require a similarly named API to access its features in their entirety. So basically, all GPUs conforming to FL 11_0 through FL 12_1 can run the DirectX 12 API completely and fully. The much hyped about advantage that is the reduction of CPU overhead – everyone will get that (provided you fall in the FL 11_0 to 12_1 band). The thing is however, these new GPU had new hardware features, something that only the DirectX 12 API can finally access: so new standards had to be created: namely FL 12_0 and 12_1.

Graphic cards supporting the following feature levels can run DirectX 12. The qualifying requirement for the particular feature level itself is also given:

 

  • FL 11_0: Supports Resource Binding Tier 1 and Tiled Resources Tier 1

  • FL 12_0: Supports Resource Binding Tier 2, Tiled Resources Tier 2 and Typed UAV Tier 1

  • FL 12_1: Conservative Rasterization Tier 1 and Raster Order Views (ROV)

     

    So here is the thing. Maxwell 2.0 (GM200) has the hardware characteristics necessary to get the 12_1 stamp, so it does. However, AMD’s GCN actually has Resource Binding Tier 3 for a very long time now, not to mention Typed UAV Format Tier 2 and Asynchronous shaders for parallel functions. Similarly, Intel has supported Raster Order Views since Haswell iGPUs and has been rocking it on Feature Level 11_1. To put this into perspective Nvidia’s architectures supports ROV only after the GM200 Maxwell. You can clearly see that no hardware vendor has the undisputed best GPU hardware specification around.

    Every IHV has a weakness or missing specification in some form or the other. So who exactly has the best relative specification all things considered? This is where it gets really tricky and also unanswerable, mostly unanswerable.

     

Asynchronous compute shaders however, is a performance enhancing feature so the benefit is not strictly based on new visual effects but on improved performance.

Intel has supported Raster Order Views since the Haswell days (fulfilling one half of the requirement for 12_1) and now with Skylake it also boasts full DirectX 12 API support with the Feature Level 12_0.

Finally, we come to Nvidia. Nvidia has something that no other IHV currently has: and that is Conservative Rasterization and Raster Order Views. While the qualifying requirement is only Tier 1, GM200 has Tier 2 Conservative Rasterization support.

Here is the thing however, Conservative Rasterization is a technique that samples pixels on screen based on the primitive in question and is much more accurate than conventional rasterization – in other words, it will make a difference to the end user in the form of special graphical effects. Conservative Raster itself will give way to many interesting graphical techniques – Hybrid Ray Traced Shadows for one.

 

აქვს თუ არა საფორთი nvidia-ს Asynchronous Shaders-ს?

AMD_DirectX-12_Async-Shaders-Performance

All right, now that we have gotten that out of the way, lets begin with the heart of the current controversy: the Asynchronous Shaders and AotS benchmarks. To make this much more simpler, let me list the benchmarks tested and the basic configurations here, as well as the DirectX 11 and DirectX12 average frames per second:

  •  
  • დაიტესტა როგორც AMD-ს მიდ ასევე high-end ვიდეო ბარათი, ასევე Nvidia-ს მიდ ასევე high-end ვიდეო ბარათი, შედეგები სახეზეა:
  •  
  • Nvidia Test 1: Core i7 5960X + Geforce GTX Titan X
    • DX11: 45.7 fps
    • DX12: 42.7 fps
  • Nvidia Test 2: Core i5 3570K + Geforce GTX 770
    • DX11: 19.7 fps
    • DX12: 55.3 fps
  • AMD Test 1: Athlon X4 860K + Radeon R7 370
    • DX11: 12.4 fps
    • DX12: 15.9 fps
  • AMD Test 2: Xeon CPU E3-1230 + Radeon R9 Fury
    • DX11: 20.5 fps
    • DX12: 41.1 fps

770-ს მატებამ გამაკვირვა, ყველაზე დიდი მატება აქვს დაჟე FURY-ზე დიდი მატება აქვს...

An overview of Synchronous and Asynchronous Shaders in different GPU Architectures
Now contrary to popular belief, Nvidia’s Maxwell 2.0 does support “Asynchronous Shaders” 

  • AMD GCN 1.0 –  1 Graphics Queue + 16 Compute Queues ( 7900 series, 7800 series , 280 series, 270 series, 370 series)
    AMD GCN 1.0 –  1 Graphics Queue + 8 Compute Queues ( 7700 series, 250 series )
  • AMD GCN 1.1 – 1 Graphics Queue + 64 Compute Queues ( R9 290, R9 390 series )
  • AMD GCN 1.1 – 1 Graphics Queue + 16 Compute Queues ( HD 7790, R7 260 series, R7 360 )
  • AMD GCN 1.2 – 1 Graphics Queue + 64 Compute Queues ( R9 285/380, R9 Fury series, R9 Nano )
  • Nvidia Kepler – 1 Graphics, Mixed Mode not Supported (32 Pure Compute)
  • Nvidia Maxwell 1.0 – 1 Graphics Queue, Mixed Mode not Supported (32 Pure Compute)
  • Nvidia Maxwell 2.0 – 1 Graphics Queue + 31 Compute Queues

    As you can see, Maxwell 2.0 does support mixed mode and upto 31 compute queues in conjunction with its primary graphics Queue. No other Nvidia architecture has this capability without involving a complete mode switch. Now this where things get a bit muddy. Since there is no clear documentation, and since Nvidia has yet to release an official statement on the matter, it is alleged (read: not confirmed in any way), that Nvidia’s mixed mode requires the use of a software scheduler which is why it is actually expensive to deploy even on Maxwell 2.0.

    Different architectural approaches to achieving the same result: gaming excellence

    There is something else that we have to consider too. The chip currently employing the Maxwell 2.0 architecture is the GM200, 204 and 206. These chips were not designed to be compute extensive. AMD’s architecture on the other hand has always been exceptional in terms of compute. So using Compute threads to supplement the Graphical threads will always be better on a Radeon. That is a fact.

    HyperQ.png
  • However, the question remains (and is currently unanswered) whether Nvidia cards needs ASync to achieve their maximum potential at all. There is no evidence to suggest that Maxwell architecture would benefit from ASync. There is no evidence to suggest they wouldn’t benefit either. But if we are to trust the each vendor on knowing their architecture, then Nvidia, these past generations have focused on creating graphical processors that specialize in single precision and gaming performance.
  • Double precision and compute took a rather back seat since the Fermi era. Dynamic Parallelism is one of the examples of such technologies present in post Fermi architectures. But usually, these are only ever used in the HPC sector.  This is also one of the reasons why gamers should still focus on the maximum potential or the raw frames per second achieved by the graphic card instead of focusing on the performance gain achieved by tapping into the untapped with DX12.

  • AMD-ს ბარათები რომლებსაც DX12-ს მხარდაჭერა აქვს:

  •  
  • Nvidia-ს ბარათები რომლებსაც DX12-ს მხარდაჭერა აქვთ:
  •  



     

 

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

 არ ველოდებოდი ისეთ ბარათებს აქვთ 12 ის მხარდაჭერა GT სერიას თუ ექნებოდა საერთოდ არ ,მეგონა,ძალიან კარგია

Link to comment
Share on other sites

ვიდეო ბარათზე მირტყმული სტიკერი DX 12, მომხმარებლებს ჰგონიათ რომ ყველა DX 12–ის ფუნქცია აქვს ასეთ ვიდეო ბარათს.

სინამდვილეში ყველა ფუნქცია არ აქვთო. ყველა ბარათს თავისი უნიკალური ფუნქციები აქვს და ამის გამოყენება დეველოეპრებზეა დამოკიდებული.

AMD–ს როგორც თავიდანვე ცნობილი იყო არ ჰქონდა Conservative Rasterization და Raster Order Views ფუნქციები, ამაში სიახლე არაფერია, თუმცა ინტელის iGPU–ების განხილვა სიახლეა ნამდვილად. მშვენიერი Support ჰქონია და ალბათ მაგიტომაცაა რომ დღეს მისმა iris pro გრაფიკამ უდიდესი ნახტომი განიცადა ინტელის ისტორიაში.

ამით ფაქტიურად მოუსპო NVIDAI–ს და AMD–ს low/mid end ვიდეო ბარათების "ბიზნესი".

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

ამით ფაქტიურად მოუსპო NVIDAI–ს და AMD–ს low/mid end ვიდეო ბარათების "ბიზნესი".

 

მაგალითად რომელ  low/mid end ბარათს ჯობია აირის პრო?

კაი low არ გვინდა mid-ს რომელს ჯობია

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.