Jump to content
მათე

VULKAN API

Recommended Posts

კარგია, მივესალმები  ამ პროექტის განვითარებას. იმედია მალე მოხდება თამაშებთან სრული ინტეგრაცია და საუკუნეები არ მოგვიწევს ლოდინი.

პ.ს.

Spoiler

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ამ ეტაპზე ერთადერთი პს-ზე გამოსული თამაში რაც მაგ ვულკანს ხმარობს The Talos Principle სტიმზე, არაა ისე ცუდი თავსატეხი ადვენტურა, მომავალში კი ვნახოთ აბა რამდენათ აქტუალური იქნება ეგ API ახალ იგრებში, ხო ისე ნვიდიას კარტებზე 600 სერიიდან ქონია მაგის მხარდაჭერა, ფერმის კარტებზე დაემaტება თუ არა უცნობია, მაგაზე არც DX12 მხარდაჭერა აქვს ჯერ და მაგიტომ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ძალიან კარგი კიდევ ერთი ტემა ქართულად

 

აბა ვნახოთ რა იქნება

Share this post


Link to post
Share on other sites

გეიმ დეველოპერებს და მემგონი არამარტო მათ, ერთადერთი მულტიპლატფორმული API ექნებათ ამიერიდან რომელიც ძალიან დააჩქარებს თამაშების თუ ნებისმიერი 3D პროგრამის ინტეგრირებას სხვადასხვა ოპერაციულ სისტემებზე. თანაც ეს რამდენადაც ვიცი არ უნდა იყოს ბოლო ვერსია. თანდათან მოახდენენ ახალი ფუნქციების დამატებას, რაც კიდევ უფრო გაამარტივებს და განავითარებს თამაშების ინდუსტრიას. კარგია რომ გლობალურად ხდება ამ API-ის სტანდარტიზაციად ქცევა.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, lasha1616 said:

გეიმ დეველოპერებს და მემგონი არამარტო მათ, ერთადერთი მულტიპლატფორმული API ექნებათ ამიერიდან რომელიც ძალიან დააჩქარებს თამაშების თუ ნებისმიერი 3D პროგრამის ინტეგრირებას სხვადასხვა ოპერაციულ სისტემებზე. თანაც ეს რამდენადაც ვიცი არ უნდა იყოს ბოლო ვერსია. თანდათან მოახდენენ ახალი ფუნქციების დამატებას, რაც კიდევ უფრო გაამარტივებს და განავითარებს თამაშების ინდუსტრიას. კარგია რომ გლობალურად ხდება ამ API-ის სტანდარტიზაციად ქცევა.

ხო მაგარი იქნება ძალიან, ისე apple პირდაპირ არ უჭერს ამას მხარს მაგრამ თავისი metalVK layer გააკეთეს და მაგის დახმარებით იმუშავებსო ეს API-ც მაგათ OS-ებში. რას არ ჩათხრიან ხოლმე რად უნდოდა ეხლა აეღო და პირდაპირ მიეღო მარა არა როგორ შეიძლება რამე open source მაგათ სისტემაში ყველაფერი მაგათი უნდა იყოს!

ფუნქციებს რაც შეეხება როგორც ვნახე vulkan-ს ყველაფერი აქვს რაც dx12-ს ანუ არანაერად სრულად შეუძლია ჩანაცვლება აქ საქმე დრაივერებშია. დასახვეწია მაგრად დრაივერები მოსარგებია და დეველოპერებმაც უნდა დაამუღამონ თავიდან. ისე ბევრად მაგარია დეველოპერებისთვისაც რა. გააკეთებ იგრას და ყველგან იმუშავებს.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ერთი მათე ბარემ ეს რაარის ვერ მივხვდი 

1 hour ago, მათე said:

თავისი metalVK layer გააკეთეს და მაგის დახმარებით იმუშავებსო ეს API-ც მაგათ OS-ებში.

metalVK layer ეს რამე სოფია თუ რაარის?

ეგ მართლა პაკაზუხები

Share this post


Link to post
Share on other sites

ჩანაფიქრი კარგია, მთავარია გაამართლოს

Share this post


Link to post
Share on other sites
On February 19, 2016 at 10:49 AM, 2jzgte said:

ერთი მათე ბარემ ეს რაარის ვერ მივხვდი 

metalVK layer ეს რამე სოფია თუ რაარის?

ეგ მართლა პაკაზუხები

Vulkan-ს იმპლემენტაციაა რომელიც მუშაობს apple-ს metal framework-ზე რათა გაეშვას -MAC OS X-სა და IOS-ზე

დაწვრილებით https://moltengl.com/metalvk/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, მათე said:

Vulkan-ს იმპლემენტაციაა რომელიც მუშაობს apple-ს metal framework-ზე რათა გაეშვას -MAC OS X-სა და IOS-ზე

დაწვრილებით https://moltengl.com/metalvk/

spasiba:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epic Games показала техно-демо ProtoStar, созданное с использованием Vulkan API

http://www.gametech.ru/news/50236/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

აქამდე გალაქსებში რა ტექნოლოგია იყო სანამ S7 ში ჩადებენ API-ის,მაგალითად S5-ში

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, 2jzgte said:

აქამდე გალაქსებში რა ტექნოლოგია იყო სანამ S7 ში ჩადებენ API-ის,მაგალითად S5-ში

S5-ში Adreno-ს GPU დევს, მაგრამ არის სხვა ფირმის GPU-ებიც

https://en.wikipedia.org/wiki/Adreno

https://en.wikipedia.org/wiki/Mali_%28GPU%29

https://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR#Series_5

 

როგორც ხედავთ, სულ არის ორი ფირმა რომელსაც აქვს გრაფიკულ-ვექტორული როგორც ორი ასევე სამ განზომილებიანი პროგრამირების ინტერფეისი ე.წ. API. ესენია Microsoft და Khronos ჯგუფი. (ასევე Mantle არ დაგვავიწყდეს)

Khronos ჯგუფს ეკუთვნის შემდეგი API-ები: OpenGL, OpenGL ES, OpenCL, OpenVG და ასევე ვულკანი, რომლთა ტექნიკური მხარდაჭერა გააჩნია ზემოთ ჩამოთვლილ GPU-ებს. ასევე ამ GPU-ებს გააჩნიათ Microsoft-ის Direct3D-ის მხარდაჭერა ანუ იგივე DirectX.

3D აპლიაკციები ანდროიდებზე (SoC-ებზე) იქმნება OpenGL ES-ის გამოყენებით, ლინუქსზე OpenGL-ით, ვინდოუსზე კი რათქმაუნდა Direct3D-ით.

როდესაც Khronos ჯგუფმა გამოუშვა პირველი API OpenGL იყო 1.1 ვერსია 1997 წელს, ბოლო ვერსია 4.5 კი 2014-ში. ამით დამთავრდა OpenGL-ის 17 წლიანი განვითარება ვიდრე არ გამოვიდა ვულკანი.

ვულკანი  სწორედ OpenGL-ის შემდეგი თაობაა, რომელიც Mantle-ზეა დაფუძნებული. ვულკანის API ამიტომაც არ არის თავსებადი OpenGL-ზე. შესაბამისად OpenGL სავარაუდოდ სამუდამოდ დარჩება 4.5 ვერსიაზე გაჩერებული და ასპარეზს დაუთმობს სრულიად ახალი ბირთვის მქონე ვულკანს, რომელიც თანდათან კიდევ დაიხვეწება.

ესეც პატარა ისტორიული მიმოხილვა, თუ საით მიექანება კომპიუტერული სამყარო.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, lasha1616 said:

S5-ში Adreno-ს GPU დევს, მაგრამ არის სხვა ფირმის GPU-ებიც

https://en.wikipedia.org/wiki/Adreno

https://en.wikipedia.org/wiki/Mali_%28GPU%29

https://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR#Series_5

 

როგორც ხედავთ, სულ არის ორი ფირმა რომელსაც აქვს გრაფიკულ-ვექტორული როგორც ორი ასევე სამ განზომილებიანი პროგრამირების ინტერფეისი ე.წ. API. ესენია Microsoft და Khronos ჯგუფი. (ასევე Mantle არ დაგვავიწყდეს)

Khronos ჯგუფს ეკუთვნის შემდეგი API-ები: OpenGL, OpenGL ES, OpenCL, OpenVG და ასევე ვულკანი, რომლთა ტექნიკური მხარდაჭერა გააჩნია ზემოთ ჩამოთვლილ GPU-ებს. ასევე ამ GPU-ებს გააჩნიათ Microsoft-ის Direct3D-ის მხარდაჭერა ანუ იგივე DirectX.

3D აპლიაკციები ანდროიდებზე (SoC-ებზე) იქმნება OpenGL ES-ის გამოყენებით, ლინუქსზე OpenGL-ით, ვინდოუსზე კი რათქმაუნდა Direct3D-ით.

როდესაც Khronos ჯგუფმა გამოუშვა პირველი API OpenGL იყო 1.1 ვერსია 1997 წელს, ბოლო ვერსია 4.5 კი 2014-ში. ამით დამთავრდა OpenGL-ის 17 წლიანი განვითარება ვიდრე არ გამოვიდა ვულკანი.

ვულკანი  სწორედ OpenGL-ის შემდეგი თაობაა, რომელიც Mantle-ზეა დაფუძნებული. ვულკანის API ამიტომაც არ არის თავსებადი OpenGL-ზე. შესაბამისად OpenGL სავარაუდოდ სამუდამოდ დარჩება 4.5 ვერსიაზე გაჩერებული და ასპარეზს დაუთმობს სრულიად ახალი ბირთვის მქონე ვულკანს, რომელიც თანდათან კიდევ დაიხვეწება.

ესეც პატარა ისტორიული მიმოხილვა, თუ საით მიექანება კომპიუტერული სამყარო.

კარგი იყო :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

საინტერესო იყო... იმედია გაამართლებსსსსსს

Share this post


Link to post
Share on other sites

მოდერს ვთხოვ თუ შესაძლებელია ეს თემა გადაიტანოს ამ ადგილას რადგან ასე თუ ისე Vulkan ფაქტობრივად პირდაპირ დაკავშირებულია linux-ზე gaming-თან :)

 https://www.overclockers.ge/index.php?/forum/90-linux-gaming/

Share this post


Link to post
Share on other sites

გადაგიტანე, ისე კი ჯერ მარტო ერთი თამაშია მგონი გამოსული პს-ზე ვულკანის მხარდაჭერით და ვნახოთ რამე თუ შეიცვლება კარდინალურათ რამდენიმე წლის შემდეგ, იმედია ეგ საინტერესო აპიც OpenGL ბედს არ გაიზიარებს გეიმინგში

Share this post


Link to post
Share on other sites

მადლობ. ხო იმედია. ანდროიდში დაამატეს უკვე vulkan api-ს support. OpenGl-ზე საკმაოდ ბევრი თამაში გამოუშვეს ბოლო დროს linux-სთვის და vulkan მაგას კი ჯობია DX12_ს დონისაა და წესით და რიგით უნდა გამოვიდეს ბევრი იგრა მაგაზე.

Share this post


Link to post
Share on other sites




Sent from my iPhone 7 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Futuremark 3DMark v2.3.3663 Released - Adds Vulkan Support + Benchmarks http://www.guru3d.com/news-story/futuremark-3dmark-v2-3-3663-released-adds-vulkan-support.html

Quick test: Futuremark 3DMark v2.3.3663 Vulkan API Overhead Benchmarks http://www.guru3d.com/news-story/quick-test-futuremark-3dmark-v2-3-3663-vulkan-api-overhead-benchmarks.html

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ashes of the Singularity v2.4 update brings Vulkan Support http://www.guru3d.com/news-story/ashes-of-the-singularity-v2-4-update-brings-vulkan-support.html ამ ეტაპზე საკმაოთ ცოტა იგრებშია ვულკანის საპორტი დამატებული

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...