Magdalena Posted April 10 Posted April 10 Meta-მ წარადგინა Llama 4 სერიის ხელოვნური ინტელექტის მოდელები და დანერგა WhatsApp-სა და Instagram-ში Meta Platforms-მა გამოაცხადა Llama 4 სერიის ღია ხელოვნური ინტელექტის მოდელების გამოშვების შესახებ. მასში შედის Llama 4 Scout, Maverick და Behemoth, რომლებიც უზრუნველყოფენ მულტიმოდალური ურთიერთქმედების შესაძლებლობებს, ანუ შეუძლიათ უპასუხონ არა მხოლოდ ტექსტურ შეკითხვებს, არამედ შეუძლიათ სურათების, ვიდეოების და ა.შ. დამუშავება. მათ გაიარეს ტრენინგი „დიდი რაოდენობით არამარკირებული ტექსტის, სურათისა და ვიდეო მონაცემების“ საფუძველზე, რათა უზრუნველყონ „ფართო ვიზუალური გაგება“. ფოტოს წყარო: Steve Johnson / Unsplash ჩინური კომპანია DeepSeek-ის AI მოდელების წარმატებამ, როომლებიც Llama-ს ფლაგმანური ალგორითმების წინა თაობებს აღემატება, აიძულა Meta დააჩქაროს განვითარების პროცესი ამ მიმართულებით. წყაროს ცნობით, კომპანიის თანამშრომლები ბევრს მუშაობენ იმის გასაგებად, თუ როგორ შეძლო DeepSeek-მა შეემცირებინა ისეთი AI მოდელების შემუშავებისა და გაშვების ღირებულება, როგორიცაა R1 და V3. ფოტოს წყარო: Meta Llama 4 Scout ალგორითმს აქვს 17 მილიარდი აქტიური პარამეტრი, 16 „ექსპერტი“ და მთლიანობაში 109 მილიარდი პარამეტრი. Meta-ს თანახმად, ხელოვნური ინტელექტის მოდელი აღემატება Gemma 3-ს, Gemini 2.0 Flash-Lite-ს და Mistral 3.1-ს სხვადასხვა ტიპის ამოცანის დამუშავებაში. მოდელის ერთ-ერთი მთავარი მახასიათებელია 10 მილიონი ტოკენის კონტექსტური ფანჯრის მხარდაჭერა. Llama 4 Maverick-ს აქვს 17 მილიარდი აქტიური პარამეტრი და 128 „ექსპერტი“ (სულ 400 მილიარდი პარამეტრი). დეველოპერების თქმით, მოდელი აღემატება GPT-4o-ს და Gemini 2.0 Flash-ს სხვადასხვა კრიტერიუმში ტესტირებისას და ასევე აჩვენებს კარგ შედეგებს DeepSeek V3-თან შედარებით მსჯელობასა და პროგრამის კოდის დაწერის პროცესში. Scout-ს შეუძლია იმუშაოს ერთ Nvidia H100 GPU-ზე, ხოლო Maverick-ს სჭირდება Nvidia H100 DGX ან მისი ექვივალენტური სისტემა. Llama 4 Behemoth მოდელს აქვს 288 მილიარდი აქტიური პარამეტრი და 16 „ექსპერტი“ (ჯამში დაახლოებით 2 ტრილიონი პარამეტრი) და აღემატება GPT-4.5 ალგორითმს, Claude Sonnet 3.7-ს და Gemini 2.0 Pro-ს სხვადასხვა კრიტერიუმის ტესტირების შედეგებზე დაყრდნობით. Llama 4 Behemoth მოდელი ჯერ კიდევ სწავლების პროცესშია, ამიტომ ჯერ არ არის საჯაროდ ხელმისაწვდომი, ხოლო Scout და Maverick მოდელები ხელმისაწვდომია Llama.com-სა და Hugging Face-ზე. გარდა ამისა, კომპანიის საფირმო AI ასისტენტი Meta AI, რომელიც ხელმისაწვდომია კომპანიის აპლიკაციებში, როგორიცაა WhatsApp, Messenger და Instagram, გადატანილია Llama 4-თან სამუშაოდ 40 ქვეყანაში. მულტიმოდალური მოთხოვნების დამუშავების შესაძლებლობა ამჟამად შემოიფარგლება ინგლისურით და ხელმისაწვდომია მხოლოდ აშშ-ში. ფოტოს წყარო: Meta "Llama 4 მოდელები აღნიშნავს Llama-ს ეკოსისტემისთვის ახალი ეპოქის დასაწყისს. ეს მხოლოდ დასაწყისია Llama 4 სერიისთვის", - ნათქვამია Meta-ს ბლოგში. კომპანია ირწმუნება, რომ Llama 4 არის ხელოვნური ინტელექტის მოდელების პირველი ჯგუფი, რომელიც იყენებს ექსპერტთა (MoE) არქიტექტურის ნარევს, რაც უფრო ეფექტურია ტრენინგისა და ინფერენსის დროს. MoE არქიტექტურა საშუალებას აძლევს ალგორითმს დაშალოს ამოცანები ქვეამოცნებებად და შემდეგ გადაანაწილოს მათი დამუშავება უფრო მცირე, უფრო სპეციალიზებულ „ექსპერტ“ მოდელებზე. უნდა აღინიშნოს, რომ Llama 4-ის არცერთი მოდელი არ არის ისეთი "მსჯელობის" მქონემოდელი, როგორებიცაა OpenAI-ის GPT-o1 ან GPT-o3-mini. მსჯელობის მოდელები ამოწმებენ პასუხებს მართებულად და, როგორც წესი, მათი პასუხები უფრო სანდოა, მაგრამ მათ მიღებას უფრო მეტი დრო სჭირდება, ვიდრე ტრადიციული „არამსჯელობის“ მოდელების შემთხვევაში. https://tinyurl.com/58s3fz2u Quote
Magdalena Posted May 5 Posted May 5 Meta-მ გამოუშვა ხელოვნური ინტელექტის დამოუკიდებელი აპლიკაცია, რომელიც კონკურენციას გაუწევს ChatGPT-ს და ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებულ სხვა ბოტებს Meta-ს ხელოვნური ინტელექტის WhatsApp-ში, Instagram-ში, Facebook-სა და Messenger-ში ინტეგრირების შემდეგ კომპანიამ ღონისძიება LlamaCon-ზე დამოუკიდებელი აპლიკაცია წარადგინა, რომელიც სხვა ხელოვნური ინტელექტის ჩატ-ბოტების მსგავსია. Meta-მ გამოიყენა თავისი მთავარი კონკურენტული უპირატესობა: მომხმარებელთა პროფილების დიდი რაოდენობა, რომლებიც შეიქმნა Facebook-სა და Instagram-ზე მრავალი წლის განმავლობაში გამოქვეყნებული მონაცემების საფუძველზე. ფოტოს წყარო: freepik.com Meta-ს წარმომადგენლის თქმით კომპანიის ახალი ხელოვნური ინტელექტის ასისტენტი მსგავსი აპლიკაციებისგან იმით განსხვავდება, რომ მას შეუძლია „გამოიყენოს ინფორმაცია, რომელიც თქვენ უკვე აირჩიეთ Meta-ს პროდუქტებში გასაზიარებლად“. ამ ეტაპზე, ამ ტიპის პერსონალიზაცია ხელმისაწვდომი იქნება შეერთებული შტატებისა და კანადის მაცხოვრებლებისთვის, თუმცა საბოლოოდ შესაძლოა მთელ მსოფლიოში გავრცელდეს. კომპანია მიიჩნევს, რომ ხელოვნური ინტელექტის ასისტენტის მიერ პერსონალიზებული ინფორმაციის გამოყენებას აქვს უფრო მეტი უპირატესობა, ვიდრე ნაკლოვანება - მომხმარებელს შეუძლია მას მიაწოდოს ინფორმაცია საკუთარ თავზე, რომელსაც ხელოვნური ინტელექტი დაიმახსოვრებს და მომავალში გაითვალისწინებს. მაგალითად, უპირატესობების, ფობიების ან თანდაყოლილი დაავადებების შესახებ მონაცემების საფუძველზე ხელოვნური ინტელექტის ასისტენტი დაგეგმავს ქორწილს, შვებულებას, ექიმთან ვიზიტს, რესტორანში ვიზიტს ან დაკრძალვას. Meta-ს AI აპლიკაცია ასევე მოიცავს Discover-ის არხს, სადაც მომხმარებელს შეუძლია გამოიყენოს AI, რათა გაუზიაროს მას AI-სთან ურთიერთქმედების ყველა დეტალი - Meta-ს მაკეტში მომხმარებელი სთხოვს AI-ს, აღწეროს იგი სამი ემოჯით, რომლებსაც შემდეგ მეგობრებს გაუგზავნის. დამამშვიდებელია, რომ მომხმარებლის ურთიერთქმედება ხელოვნურ ინტელექტთან მხოლოდ მისი ნებართვით ქვეყნდება. ფოტოს წყარო: techcrunch.com Discover-ის არხის გამოყენებამ შესაძლოა კიდევ უფრო გაამწვავოს გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გარშემო არსებული მასობრივი ფსიქოზი, სადაც ადამიანები ცდილობენ თავი ბარბის თოჯინებს ან Ghibli-ს პერსონაჟებს დაამსგავსონ. https://tinyurl.com/5b5u3846 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.