Magdalena

სოციალური მედიისა და ქონთენთის მენეჯერი
  • Content Count

    682
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    70

Magdalena last won the day on January 21

Magdalena had the most liked content!

Community Reputation

714 Excellent

6 Followers

About Magdalena

  • Rank
    ერთგული წევრი

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. კომპანია Apple-მა, როგორც ჩანს, მოახდინა უსადენო დამტენის - Airpower-ის გამოშვების ორგანიზება. ყოველ შემთხვევაში, წარმოების დაწყების შესახებ იტყობინება რესურსი Digitimes-ი იმ წყაროების ინფორმაციაზე დაყრდნობით, რომელიც მომწოდებელთა არხებიდან გახდა ცნობილი. უსადენო დამტენის, Airpower-ის წარდგენა მოხდა ჯერ კიდევ 2017 წელს. Apple-ის ჩანაფიქრით, ამ დამტენმა უნდა შეძლოს ერთდროულად რამოდენიმე გაჯეტის დამუხტვა - მაგალითად, სმარტ-საათის Apple Watch-ისა და iPhone-ის. AirPower-ის კომერციულ ბაზარზე გამოსვლა თავდაპირველად დაგეგმილი იყო 2018 წლისთვის, თუმცა მოწყობილობამ ტექნიკის მაღაზიებამდე ვერ მიაღწია. ცნობილი გახდა, რომ Apple-ის მოწყობილობას პრობლემები აღმოაჩნდა: დამტენის გადახურება, ხარვეზები და ა.შ. მოკლედ, თუკი Digitimes-ის ინფორმაცია რეალობას შეესაბამება, Apple-მა შეძლო ხარვეზების გამოსწორება და ამჟამად უსადენო დამტენი Airpower-ი უკვე მზადაა გაყიდვაში გაეშვას - ეს მოხდება „მოგვიანებით 2019 წელს“. თავად კომპანია Apple ამ ინფორმაციაზე კომენტარს არ აკეთებს. https://3dnews.ru/981487
  2. 20 თებერვალს კომპანია Samsung-ი წარადგენს რამოდენიმე ფლაგმანს Galaxy S10 სერიიდან. სხვადასხვა ინფორმაციით, მიმდინარე წელს სამხრეთკორეულმა კომპანიამ უნდა დააანონსოს სამიდან ექვსამდე ახალი მოწყობილობა. ამჟამად კი უკვე ცნობილი გახდა Galaxy S10-ის, აგრეთვე Lite და Plus-ვერსიების ევროპული ფასები. გაჟღერდა დასაკეცი სმარტფონის - Galaxy Fold-ის ღირებულებაც. სამივე „ჩვეულებრივი“ სმარტფონი იმუშავებს ოპერაციულ სისტემა Android Pie-სა და საფირმო One UI-ზე. ფლაგმანების საფუძველი იქნება ერთკრისტალიანი სისტემა Exynos 9820 ან Snapdragon 855 იმის მიხედვით, თუ რომელი რეგიონისთვის იქნება სმარტფონი განკუთვნილი. ამ დროისთვის ცნობილია მომავალი სმარტფონების ფასები იტალიური ბაზრისთვის. ევროპის სხვა ქვეყნების ფასები პრაქტიკულად მისგან განსხვავებული არ იქნება, თუმცა დიდ ბრიტანეთში შესაძლოა 10-20 %-ით ძვირი აღმოჩნდეს. მაშ ასე, მომავალი სამი სმარტფონის ფასები ამგვარია: Samsung Galaxy S10 Lite – 6 გბ ოპერატიული + 128 გბ ფლეშ-მეხსიერება – 779 ევრო; Samsung Galaxy S10 – 6 გბ ოპერატიული + 128 გბ ფლეშ-მეხსიერება – 929 ევრო; Samsung Galaxy S10 – 8 გბ ოპერატიული + 512 გბ ფლეშ-მეხსიერება – 1179 ევრო; Samsung Galaxy S10 Plus – 6 გბ ოპერატიული + 128 გბ ფლეშ-მეხსიერება – 1049 ევრო; Samsung Galaxy S10 Plus – 8 გბ ოპერატიული + 512 გბ ფლეშ-მეხსიერება – 1299 ევრო; Samsung Galaxy S10 Plus – 12 გბ ოპერატიული + 1 ტბ ფლეშ-მეხსიერება – 1599 ევრო. როგორც ვხედავთ, უფროსი მოდელი 12 გიგაბაიტიანი ოპერატიული და 1 ტერაბაიტი ფლეშ-მეხსიერებით იქნება წარმოდგენილი. ამ დროისთვის ბაზარზე მსგავსი მოწყობილობა ჯერ არ არსებობს. არის მოდელები, რომელთაც აქვთ ცალკე 12 გბ ოპერატიული მეხსიერება ან 1 ტბ სამომხმარებლო. ასეთებია Lenovo Z5 Pro GT და Smartisan R1, შესაბამისად. აგრეთვე აღსანიშნავია, რომ მეათე თაობის მოდელები ბევრად ძვირადღირებული იქნება წინამორბედებთან შედარებით. ფასების ზრდა იმის ფონზე, რომ სმარტფონებზე მოთხოვნა მცირდება - ამგვარი ქმედება Samsung-ს მხრიდან ცოტა უცნაურად გამოიყურება. და ბოლოს - სამივე მოწყობილობა წარმოდგენილი იქნება შავ, თეთრ და მწვანე ფერთა ვარიაციებად. თუმცა, Samsung Galaxy S10 Lite-ის ყვითელი ვარიანტის შეძენაც შესაძლებელი იქნება, Plus-ვერსია კი კერამიკული კორპუსით იქნება წარმოდგენილი. მომავალი ფლაგმანების გაყიდვა დაიწყება 2019 წლის 8 მარტიდან. რაც შეეხება დასაკეც სმარტფონს - Samsung Galaxy Fold-ს, მისი ფასი დაახლოებით 2 ათასი ევრო იქნება. https://overclockers.ru/blog/mpanasovsky/show/23680/flagmany-samsung-galaxy-s10-budut-stoit-ot-779-do-1599-evro-a-sgibaemyj-smartfon--2000-evro
  3. სერვისმა Lyft-მა დააპატენტა XR ტექნოლოგია - ეს არის AR და VR სისტემების ერთობლიობა. ტექნოლოგიას ავტომობილით მგზავრობისას გამოიყენებენ - წერს TechCrunch. პატენტის აღწერაში ნათქვამია, რომ მგზავრმა, რომელიც ავტომობილში ჩაჯდება, უნდა დაიხურის VR-ჰედსეტი და მოხვდეს თამაშთა სამყაროში, რომელიც დაკავშირებულია იმ ადგილებთან, რა მარშრუტითაც ტაქსი გადაადგილდება. თამაშების მთელი მექანიკა სწორედ ამაზე იქნება დამოკიდებული. მარშრუტის შესაბამისად, მგზავრი ამოირჩევს ისტორიულ მონაცემებს გზების შესახებ, დააფიქსირებს მოსახვევებსა და უსწორმასწორობებს. რეალობასთან თანამოქმედების მორიგ მექანიკას წარმოადგენს ყველა იმ მგზავრის ერთმანეთთან კომუნიკაცია, რომლებიც Lyft-ის ტაქსებით მგზავრობენ. რეალური სარგებელი აქედან არაფერია, თუმცა მგზავრებს შეეძლებათ ერთმანეთთან ისაუბრონ და გაიგონ, როგორ მიმდინარეობს მგზავრობა სხვა ავტომობილებში. https://hightech.fm/2019/01/21/lyft-xr https://techcrunch.com/2019/01/17/how-lyft-envisions-bringing-vr-and-ar-to-your-ride/
  4. კომპანია Amazon-მა თავისი თანამშრომლებისთვის შექმნა სპეციალური ჟილეტები, რომელთა საშუალებითაც შემცირდება ადამიანების და რობოტების შეჯახების ალბათობა და შესაბამისად - დაზიანებები მუშაობის დროს - წერს TechCrunch. სპეციალური ჟილეტებისგან რობოტები მიიღებენ სიგნალს, რომ სიახლოვეში ადამიანი იმყოფება - შედეგად შემცირდება შემთხვევითი „თანაქმედება“ ადამიანსა და რობოტს შორის - ეგრეთ წოდებული Human-robot interaction, HRI. ამჟამად კომპანიის საწყობში მუშაობენ 130-კილოგრამიანი რობოტები, რომელთაც შეუძლიათ გადაიტანონ 280 კილოგრამამდე ტვირთი 7,5 კმ/სთ სიჩქარით. შესაბამისად, ადამიანის ვერშემჩნევისა და არასწორი მანევრირების შემთხვევაში ამგვარ რობოტებს სერიოზული დაზიანების მიყენება შეუძლიათ. ადამიანის სიახლოვის ამომცნობი სენსორები უკვე დამონტაჟებულია რობოტებზე, თუმცა არის იმის ალბათობა, რომ შესაძლოა მოწყობილობა მწყობრიდან გამოვიდეს - მაგალითად, დაზიანდეს სქემები, რომლებიც პასუხისმგებელია სენსორების მუშაობაზე. ამისათვისაა სწორედ საჭირო დამატებითი სენსორები ჟილეტებზე, რომლებიც იმუშავებს იმის მიუხედავად, რა მდგომარეობაშია რობოტი. მცირე ხნის წინ გახდა ცნობილი, რომ კომპანია Amazon-ი მეტად აღარ გამოიყენებს ხელოვნურ ინტელექტს თანამშრომელთა სიის დაკომპლექტებისთვის, რადგან იგი ახდენდა ქალების დისკრიმინაციას. 2014 წელს Amazon-ის ინჟინრებმა დაწერეს ალგორითმი, რომელსაც უნდა შეერჩია თანამშრომლები კომპანიისთვის. მათ შექმნეს 500 მოდელი, რომლებიც ეძებდნენ შესაფერის კანდიდატებს ღია ბაზაში დაახლოებით 50 ათასი საკვანძო ტერმინის საფუძველზე. 2015 წელს კი გაირკვა, რომ ალგორითმი არჩევდა რაოდენობრივად უფრო მეტ მამაკაცს, ვიდრე ქალს. https://hightech.fm/2019/01/21/amazon-save https://techcrunch.com/2019/01/18/amazon-built-an-electronic-vest-to-improve-worker-robot-interactions/
  5. Tesla-ს ელექტრომობილების მფლობელებს მოუწევთ შედარებით მეტი გადაიხადონ თავიანთი ავტომობილების დამუხტვისას. ელექტრომანქანების მწარმოებელმა ფასები გაზარდა თავის დამტენ სადგურებზე - Supercharger-ებზე მას შემდეგ, რაც დანერგა ანგარიშსწორების ახალი სტრუქტურა. ამ დრომდე, კომპანია მძღოლებს უწესებდა ფასებს შტატების/რეგიონების საგადასახადო სქემის მიხედვით. ამჯერად კი კომპანია გადადის დამტენი სადგურების ინდივიდუალური ფასის სტრუქტურაზე იმის გათვალისწინებით, თუ როგორია ადგილობრივი მოთხოვნა და ტარიფები ელექტროენერგიაზე. საიტი Electrek-ი, რომელმაც ეს ინფორმაცია გააჟღერა, ასევე მიუთითებს, რომ ნიუ-იორკელ მძღოლებს უწევდათ 0.24 დოლარის გადახდა კვტ/სთ-ზე, ბოლო პერიოდში კი ფასმა 0,32 დოლარამდე აიწია (გაიზარდა 33%-ით). ევროპაში მცხოვრები მძღოლებიც აღნიშნავენ მათთვის ფასის მატებას. გასულ წელს Tesla-მ 20-დან 40 პროცენტამდე ყველგან გაზარდა ფასი pay-per-use-მომხმარებლებისთვის. კომპანიის პრეს-მდივანმა Electrek-ს განუცხადა, რომ კომპანია „ახდენს Supercharging-ის ფასების კორექტირებას, რათა უკეთ აისახოს განსხვავება ელექტროენერგიის ადგილობრივ დანახარჯებსა და გვერდით გამოყენებას შორის“, ამავე დროს მან განაცხადა, რომ კომპანია არ აპირებს Supercharging-სადგურები „მოგების ცენტრად“აქციოს. ფასების სქემაში ცვლილებები განხორციელდა მას შემდეგ, რაც გენერალურმა დირექტორმა ილონ მასკმა განაცხადა, რომ კომპანია დაასრულებს თავის რეფერალურ პროგრამას მომხმარებლებისთვის. კომპანიის მხრიდან ეს ნაბიჯი წარმოადგენს ხარჯების შემცირების მცდელობას: როგორც ცნობილია, ბოლო ორი წლის განმავლობაში მხოლოდ გასული წლის შემოდგომა იყო კომპანიისთვის მოგების მომტანი. https://www.theverge.com/2019/1/20/18190802/tesla-supercharger-station-price-raise
  6. CCN.com-ის თანახმად, კრიპტოვალუტების ბაზარი იმყოფება გზაზე - გამოსცადოს ყველაზე გრძელვადიანი „დათვების მარკეტი“ თავისი ათწლიანი არსებობის ისტორიაში. როგორც CNBC-ის წამყვანმა კრიპტო-ტრეიდერმა, Ran Neuner-მა განაცხადა, თუკი მიმდინარე bear-მარკეტი კიდევ ერთი თვე გაგრძელდება, იგი გადააჭარბებს 420-დღიან კორექციას, რომელიც კრიპტო-მარკეტმა განიცადა 2014-2015 წლებში. „თუკი ეს bear-მარკეტი კიდევ ერთი თვით გაგრძელდება, იგი ყველაზე ხანგრძლივი იქნება ისტორიაში. 2014-2015 წლებში იგი 420 დღე გაგრძელდა, 2018-2019 წელს კი - უკვე 390 დღეა“ - თქვა ნოინერმა. 2017 წელს კრიპტოვალუტების სექტორზე დაფიქსირდა ყველაზე დიდი bull-მარკეტის დემონსტრაცია. ბიტკოინის ფასი 1000-დან 20 ათას დოლარამდე გაიზარდა, დანარჩენი უმსხვილესი კრიპტო-აქტივები კი, მაგალითად Ethereum-ი და Ripple – 12 თვის მანძილზე ორასჯერ გაიზარდა. 2017 წლის დეკემბერში, როდესაც კრიპტო-ბაზარმა ფასის რეკორდულ ნიშნულს მიაღწია - 800 მილიარდ დოლარზე მეტს - ეთერიუმის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა, Vitalik Buterin-მა ივარაუდა, რომ ბაზრის ღირებულება არ არის მდგრადი იმ პროგრესის არარსებობის გამო, რომელიც მიიღწევა ბლოკჩეინის საბაზისო პროტოკოლებისა და დეცენტრალიზებული აპლიკაციებისგან (dApps). Buterin-მა ასევე განაცხადა: „ამრიგად, კრიპტოვალუტების ერთობლივი საბაზრო კაპიტალიზაცია დღესდღეობით აღწევს 0,5 ტრილიონ დოლარს. მაგრამ ეს ჩვენ გამოვიმუშავეთ? რამდენი აპლიკაცია შევქმენით, რომელთაც არსებითი გამოყენება აქვთ? ამ კითხვებზე პასუხი უმნიშვნელოვანესია. ეს მაჩვენებელი - 0,5 ტრილიონი - არ არის საკმარისი“. მას შემდეგ კრიპტო-ბაზრის ფასი 500 მილიარდიდან 119 მილიარდამდე ჩამოვიდა, რაც 76,2%-ზე მეტ კლებას შეადგენს. ისტორიულ მაქსიმუმთან შედარებით კი კრიპტოვალუტების ბაზრის ღირებულება 85%-ით შემცირდა. ბაზარმა პიკს 2017 წლის ბოლო პერიოდში მიაღწია და შეადგინა 0,8-ტრილიონიანი მაჩვენებელი. მიმდინარე bear-მარკეტი, სავარაუდოდ, კორექტირების ყველაზე გრძელვადიანი პერიოდი იქნება ცნობადობის იმ დონის გამო, რომელიც აქტივების კლასმა მიიღო 2017 წლის ბოლოს. უამრავი ახალი ინვესტორი და ინდივიდუალური მოვაჭრე შევიდა კრიპტოვალუტების სეგმენტში ბაზრის ღირებულების პიკის დროს და მცირე პერიოდში მნიშვნელოვანი ზარალი განიცადა. Vinny Lingham-მა, რომელიც საწარმოო კაპიტალის ინვესტორი და Civic-ის გენერალური დირექტორია, განაცხადა, რომ bear-მარკეტის გამო ინვესტორების ფსიქოლოგიის აღდგენას შესაძლოა დიდი დრო დასჭირდეს, რაც თავის წვლილს შეიტანს კორექტირების ვადაში 2019 წელს. 2018 წელს Lingham-მა განაცხადა: „ვფიქრობ, რომ ფასი დარჩება 3 ათასიდან 5 ათასის დიაპაზონში სამი-ექვსი თვის განმავლობაში. არ მგონია, რომ ამჟამად გავარღვევთ 3-ათასიან დონეს. ვთვლი, რომ მოკლევადიან პერსპექტივაში უამრავი შესყიდვაა ამ ნიშნულის ირგვლივ. თუკი უახლოესი სამი-ექვსი თვის განმავლობაში არ გავალთ bear-მარკეტის ციკლიდან, 3-ათასდოლარიანი დონე შეიძლება დავკარგოთ“. თუკი თებერვლის ბოლოს კრიპტო-ბაზარი დარჩება 100-დან 400 მილიარდამდე დიაპაზონში, ეს წელი ოფიციალურად დასახელდება ყველაზე ცუდ წელიწადად და ყველაზე გრძელვადიანი bear-მარკეტის პერიოდად ისტორიის მანძილზე https://www.ccn.com/why-crypto-is-en-route-to-the-longest-bear-market-in-history/
  7. გამოქვეყნდა სმარტფონ Sony Xperia N1-ის ფოტო: მას ექნება 6,5-დუიმიანი 4K ეკრანი გვერდების შეფარდებით 21:9-სთან და გაფართოებული დინამიური დიაპაზონის მხარდაჭერა. სმარტფონს არ აქვს ეკრანზე ჭრილი. ერთადერთი თვალშისაცემი ნაწილია ზედა ჩარჩო, სადაც განთავსებულია ფრონტალური კამერა, loudspeaker-ის ჭრილი და მიახლოების სენსორი. როგორც ცნობილია, Sony-ს ფლაგმანს ექნება გამოსახულების მთავარი სენსორი Sony IMX664, რომლითაც მხარდაჭერილია 48 მეგაპიქსელიანი რეზოლუცია. აგრეთვე ცნობებში ნახსენებია გამოსახულების სენსორი Sony IMX500 - 40-მეგაპიქსელიანი გაფართოებით. არაოფიციალური ცნობით, Sony Xperia N1-ს ექნება ერთკრისტალიანი სისტემა Snapdragon 855, 6 გბ ოპერატიული მეხსიერება, 128 გბ ფლეშ-მეხსიერება, დაქტილოსკოპიური სკანერი გვერდით პანელზე, IP68 სტანდარტის დაცვა და ოპერაციული სისტემა Android 9.0 Pie. სმარტფონის ერთ-ერთი კონფიგურაციის ფასი შეადგენს დაახლოებით 1030 აშშ დოლარს, 256 გიგაბაიტიანი მეხსიერების მქონე მოდელის ფასი კი 1160 დოლარი იქნება. https://www.ixbt.com/news/2019/01/21/sony-xperia-n1-21-9.html
  8. ცნობილი გერმანელი ოვერქლოქერი Der8auer-ი თავის ტრადიციულ საკვირაო ტრანსლაციაში პასუხობდა გამომწერების კითხვებს. ბოლო ეთერისას მან განაცხადა, რომ დარწმუნებულია - 7-ნანომეტრიანი Ryzen პროცესორებით შესაძლებელი იქნება 5 გიგაჰერც სიხშირემდე მიღწევა ყოველგვარი ზედმეტი ძალისხმევის გარეშე. თუკი გავითვალისწინებთ იმას, რომ მანამდე საუბარი ეხებოდა ჰაერით გაგრილების სისტემის ეფექტურობას, ლოგიკურია ვარაუდი, რომ ხსენებული შედეგი მიღწეული იქნება წყლის ბლოკების ან ფაზური გაგრილების სისტემების გარეშე. ფოტოს წყარო: YouTube, Der8auer მრავალბირთვიან პროცესორებს შეუძლია ააჩქარონ ცალკეული ბირთვი ავტომატურად, ამიტომ არ ღირს ჩავთვალოთ, რომ 5 გჰც სიხშირეზე აუცილებლად იმუშავებს მესამე თაობის Ryzen-ის რვავე ბირთვი და მითუმეტეს, თუ მათი რაოდენობა 16 იქნება რვის ნაცვლად - ახალი პროცესორების ევოლუციის ამგვარი გზა ახსენა AMD-ს ხელმძღვანელმა ინტერვიუში CES 2019-ზე. გერმანელი ენთუზიასტი საკუთარ პროგნოზებში ხელმძღვანელობს გათვითცნობიერებული ინფორმატორების ცნობების მიხედვით, თუმცა ეს ჯერ კიდევ არ ნიშნავს იმას, რომ მსგავსი მოლოდინი აუცილებლად გამართლდება. https://overclockers.ru/hardnews/show/95444/der8auer-verit-chto-7-nm-processory-ryzen-pokoryat-rubezh-5-ggc
  9. როგორც რესურსი The Financial Times იტყობინება, კომპანია Spotify აპირებს გამოუშვას ავტომობილისთვის განკუთვნილი მუსიკალური მოწყობილება, რომელიც ხმოვანი ბრძანებებით იმართება. გასული წლის აპრილში Spotify-მ ამგვარი მოწყობილობის შესახებ ირიბად აცნობა საზოგადოებას სარეკლამო რგოლის საშუალებით. ამჟამინდელი ცნობები კი ადასტურებს ამგვარი მოწყობილობის რეალურობას. როგორც ცნობილია, ეს მოწყობილობა დაახლობით 100 დოლარი ეღირება. Spotify-ს ინტერესი ავტომობილების მიმართ გასაკვირი არ არის: ამ სფეროში დომინანტობისთვის დღესდღეობით ბევრი წამყვანი კომპანია იბრძვის, მათ შორისაა Apple (CarPlay), Google (Assistant და Android Auto) და Amazon (Alexa). Spotify-ს პირველი მოწყობილობა მომხმარებელს მუსიკებს შესთავაზებს პირდაპირი გზით და არა Apple CarPlay-ს ან Google Android Auto-ს საშუალებით. მოწყობილობა სინქრონიზდება ავტომობილის სტერეოსისტემებთან Bluetooth-ის მეშვეობით ისევე, როგორც სმარტფონი. მასზე ხელმისაწვდომი იქნება ღილაკები, რომელთა მომართვაც შესაძლებელი იქნება რჩეული ფლეილისთის ასაწყობად. მოწყობილობას ექნება ხმოვანი ბრძანებების მხარდაჭერა - დაახლოებით ისეთივე, როგორიც აქვს Spotify-ის მობილურ აპლიკაციას. სხვა აპარატული ფუნქციები (მეხსიერების მოცულობა, LTE-მხარდაჭერა და ა.შ) ჯერჯერობით არ ხმაურდება. Spotify-ს სპეციალიზებული მოწყობილობის გამოყენება, რომელიც მუდმივად ავტომობილშია განთავსებული, ბევრად მოსახერხებელი იქნება, ვიდრე მუდმივი მანიპულაციები სმარტფონით, რათა მომხმარებელმა ჩართოს სასურველი მუსიკა Bluetooth-ით. იგი ასევე უფრო უსაფრთხოც იქნება. Bluetooth-თან თავსებადი სტერეოსისტემებით მომუშავე მოწყობილობა Spotify-ს პოტენციურად საშუალებას აძლევს მოიზიდოს მომხმარებელთა უფრო ფართო სპექტრი, თუმცა მომხმარებელების დარწმუნება, რომ საჭიროა ამგვარი გაჯეტის შეძენა, საკმაოდ რთული იქნება თავად აშშ-შიც კი, სადაც Spotify მეტად პოპულარულია. https://3dnews.ru/981392
  10. კომპანია Asus-ის მსგავსად, თითქმის იმავე დროს, კომპანია Gigabyte Technology-მ გამოაქვეყნა სიახლე პროგრამული უზრუნველყოფის განახლების შესახებ. კომპანიის შეტყობინებაში ნათქვამია, რომ Z390 და C246 ჩიპსეტზე არსებულ მის სისტემურ დაფებზე უკვე შესაძლებელია არაბუფერული 32-გიგაბაიტიანი DIMM-მოდულების დაყენება, რაც შეესაბამება შესაძლებლობას - გამოყენებულ იქნას 128-გიგაბაიტიანი ოპერატიული მეხსიერება ოთხსლოტიან სისტემაზე. ამ დრომდე მსგავსი რამ შესაძლებელი იყო მხოლოდ იმ სამუშაო სადგურების დაფებზე, რომელთაც ჰქონდათ ბუფერული მეხსიერების მხარდაჭერა. ზოგიერთი მოდელისთვის განახლებული პროგრამული უზრუნველყოფის შესახებ უკვე გამოქვეყნა ინფორმაცია კომპანიის სატიზე. Gigabyte მომხმარებლებს ჰპირდება, რომ განახლება უახლოეს დროში ყველა მოდელისთვის გახდება ხელმისაწვდომი. https://www.ixbt.com/news/2019/01/21/gigabyte-z390-c246-32.html
  11. სამხრეთკორეულმა ინსტიტუტმა KIRO-მ (Korea Robot Convergence Research Institute) შექმნა ტექნოლოგიების პაკეტი და ეტალონური პლატფორმა, რომლის ბაზაზეც უახლოეს მომავალში შესაძლებელი იქნება მშენებელი რობოტების გამოშვება. ეს რობოტები სამშენებლო სამუშაოებს შეასრულებენ წყლის ქვეშ 2500 მეტრ სიღრმეზე. რამოდენიმე დღის წინ შედგა საზეიმო ცერემონია, სადაც ტექნოლოგია გადაეცა საპროექტო ორგანიზაციებისა და საწარმოების წარმომადგენლებს. როგორც სახელისუფლებო ორგანოების წარმომადგენლებმა აღნიშნეს, ამ დრომდე წყალქვეშა სამუშაოების განსახორციელებლად მათ უწევდათ უცხოური წარმოების რობოტიზებული ტექნიკის შეძენა. ეს კი ძვირადღირებულიც იყო და თანაც ადგილობრივ მოსახლეობას სამუშაო ადგილებს აკარგვინებდა. საკუთარი ტექნოლოგიის შექმნა ქვეყანას საშუალებას მისცემს არამარტო დაზოგოს ბიუჯეტი, არამედ პირიქით - შეავსოს მას შემდეგ, როდესაც ტექნოლოგიას ექსპორტზე გაიტანს. KIRO-ს მიერ შემუშავებული ტექნოლოგიის სახელწოდებაა URI-T („ღრმა წყალქვეშა რობოტი). ტექნოლოგიათა მთლიან პაკეტში შედის: წყალქვეშა რობოტების დისტანციური მართვის სისტემა, პლატფორმის ეტალონური კონსტრუქცია, პლატფორმის დასაკომპლექტებელი ტექნოლოგია, სხვადასხვა დანიშნულების მქონე ჰიდრავლიკური სისტემები და მთელი რიგი სხვა სპეციალიზებული გადაწყვეტილებები, რაც საჭიროა წყლის ქვეშ 2500 მეტრის სიღრმეზე მუშაობისთვის. წყალქვეშა რობოტებთან დაკავშირებული პროექტი, რომელიც KIRO- შეიმუშავა, საშუალებას იძლევა ავტომატური და ნახევრადავტომატური სამუშაო პროცესი გახდეს უფრო უსაფრთხო და დაცული, თანაც შემცირდება დახარჯული დრო და ხარჯები. https://3dnews.ru/981371
  12. ზოგიერთმა მომხმარებელმა თავის დროზე უარი თქვა Google Map-ზე და გადავიდა Garmin GPS-ის მოხმარებაზე, რადგან Google Map-ს არ ჰქონდა ერთი მეტად საჭირო ფუნქცია: სიჩქარის შემზღუდველი. ამჟამად კი Google-მა უკვე დაიწყო ამ ფუნქციის დანერგვა Google Map-ის iOS და Android-აპლიკაციებში. ახალი ფუნქცია - Android Police - ასახავს ინფორმაციას მაქსიმალურ დასაშვებ სიჩქარეზე აპლიკაციის კუთხეში, აგრეთვე მომხმარებელს სიმბოლოთი უჩვენებს იმ ადგილებს, სადაც სიჩქარის საკონტროლო კამერებია განთავსებული. როგორც ცნობილი ხდება, მძღოლები ხმოვან შეტყობინებას მიიღებენ, როდესაც მიუახლოვდებიან მაქსიმალური სიჩქარის ბარიერს. ამ დროისთვის განახლება ხელმისაწვდომია ჯერჯერობით მხოლოდ დანიაში, გაერთიანებულ სამეფოსა და აშშ-ში. სიჩქარის საკონტროლო კამერების აღმნიშვნელი სერვისით სარგებლობა კი უკვე შეუძლიათ ავსტრალიის, ბრაზილიის, კანადის, ინდოეთის, ინდონეზიის, მექსიკის, რუსეთის, დიდი ბრიტანეთისა და აშშ-ის მოქალაქეებს. Google-მა ამ ფუნქციის ტესტირება 2016 წელს დაიწყო და იგი ხელმისაწვდომი იყო მხოლოდ რამოდენიმე ადგილას: სან-ფრანცისკოსა და რიო-დე-ჟანეიროში, მცირე ხნის წინ კი აპლიკაციის განახლება გამოჩნდა Apple CarPlay-ს ფუნქციებს შორის. ეს განახლება დაეხმარება იმ მომხმარებლებს, რომელთაც არ შეუძლიათ ავტომობილის მართვა ინტელექტუალური დისპლეების საშუალებით. განახლების შედეგად Google ამ კუთხით გაუთანაბრდება Waze-სა და Garmin-ს, რომლებიც დიდი ხანია იყენებენ მსგავს ფუნქციას და ინფორმაციას გადასცემენ მძღოლებს. https://www.theverge.com/2019/1/19/18189559/google-maps-speed-limits-android-and-ios-apps
  13. Initial coin offerings-ებმა, (ICO) იანვრის პირველ ნახევარში მოაგროვეს დაახლოებით 160 მლნ დოლარი. ეს მონაცემი გამოქვეყნდა ICO ICObench-ის სარეიტინგო სერვისის ანგარიშში და შემდგომ საზოგადოებისთვის ცნობილი გახდა Cointelegraph-ს მეშვეობით. ICO-ებმა, 15 იანვრის მონაცემებით, შეძლეს მოეზიდათ დაახლოებით 33%, რაც გასული წლის დეკემბერში დაფიქსირდა. ანგარიშში აღნიშნულია, რომ ამ თანხის ნახევარი უზრუნველყოფილ იქნა ერთი პროექტის საშუალებით. ICObench-ს მონაცემებით, დამფინანსებლების რიცხვი 150-ზე მეტს შეადგენს, რაც შეესაბამება გასული წლის ბოლო შვიდი თვის მაჩვენებლებს, დეკემბრის გამოკლებით. იანვრის საერთო კაპიტალი - თანხების მაქსიმალური რაოდენობა, რომლის მიღებაც პროექტს შეუძლია ინვესტორებისგან, შეადგენს 4 მილიარდ დოლარზე მეტს. ანგარიშის თანახმად, ხუთიდან სამმა უმსხვილესმა დამფინანსებელმა ამ თვეში უკვე მიაღწია თავის hard cap-ს. ICObench-ი აგრეთვე იტყობინება, რომ ICO-ს წევრთა რაოდენობამ (ICO listing) იანვარში განაგრძო შემცირება, რაც იმაზე მიუთითებს, რომ ფენომენი კარგავს პოპულარობას. თვის პირველ ნახევარში მოზიდული თანხების რაოდენობის მიხედვით კანადა ლიდერობდა - 80 მლნ დოლარიანი საერთო მაჩვენებლით. თუმცა, როდესაც საუბარია პროექტების ფაქტობრივ რაოდენობაზე, პირველ ადგილს აშშ იკავებს. 2019 წლის იანვრის პირველი ნახევრის ICO-სტატისტიკა. წყარო: ICObench 16 იანვარს დიდმა კრიპტო-ბირჟამ BitMEX-მა გამოაქვეყნა ანგარიში, რომელშიც ნათქვამია, რომ მონეტების ფასის შემცირების გამო ICO გუნდებმა დაკარგეს საწყისი ტოკენების ღირებულების 54% - 24 მილიარდი დოლარი. https://cointelegraph.com/news/icos-raised-160-million-in-first-half-of-january-report-says
  14. ახალი აპლიკაცია იყენებს Google-ის Digital Wellbeing ფუნქციას — სასარგებლო ინსტრუმენტების კრებულს, რომელიც აჩვენებს, თუ რომელი აპლიკაციის მოხმარებას მიაქვს ყველაზე მეტი დრო. ის განკუთვნილია Android-ის ყველა ტელეფონთვის და მისი სახელწოდებაა ActionDash. იგი შეიმუშავა იმავე კომპანიამ, რომელმაც გამოუშვა ადაპტაციის სისტემა Action Launcher. ActionDash აპლიკაციის გახსნისას თქვენ ხედავთ აპლიკაციების ჩამონათვალს, რომლითაც სარგებლობდით დღის განმავლობაში, ასევე იმას, თუ რამდენჯერ განბლოკეთ ტელეფონის ეკრანი ან რამდენი შეტყობინება მიიღეთ. ეკრანიდან ეკრანზე გადასვლისას შესაძლებელია ზემოაღნიშნული ინფორმაციის გაფილტვრა დღეებით, საათებით და აპლიკაციებით. ActionDash გამოიყურება თითქმის ისევე, როგორც Google-ის Digital Wellbeing-ი იმ მცირედი განსხვავებით, რომ მასში შეუძლებელია აპლიკაციის მოხმარების ლიმიტის დაწესება. მსგავსებაში ActionDash-სა და Digital Wellbeing-ს შორის არ უნდა ვხედავდეთ მხოლოდ ცუდს. ეს არის საშუალება, ერთმანეთისგან გავარჩიოთ თითოეულის პლუსი თუ მინუსი. მაგალითად, ActionDash-ში ნავიგაცია უფრო გამარტივებულია ეკრანზე ხელით მარცხნივ ან მარჯვნივ გადასვლით, მაშინ როცა Digital Wellbeing-ში გვხვდება ბევრი ჩამალული ეკრანი, თუმცა ფუნქციათა ნაკრები უფრო მეტად მოწესრიგებულია, რაც ადვილს ხდის გავიგოთ, თუ რომელი აპლიკაცია გვახარჯინებს ყველაზე მეტ დროს. ActionDash-ს Digital Wellbeing-თან შედარებით აქვს ერთი უპირატესობა - ის ყველასთვის ხელმისაწვდომია. Google-ის Digital Wellbeing განკუთვნულია მხოლოდ Pixel და Android One ტელეფონებისთვის, რაც ნიშნავს იმას, რომ მხოლოდ მომხმარებელთა მცირე ჯგუფს შეუძლია მისი გამოყენება. „შესაძლებლობა იმისა, რომ Google-ის ისეთი ფუნქციები, რომლებიც ლიმიტირებული ტელეფონებისთვის იყო შემუშავებული, ხელმისაწვდომი გამხდარიყო ყველა სხვა დანარჩენი მომხმარებლისთვის, ყოველთვის მიზიდავდა“ - აცხადებს ActionDash-ის შემქმნელი კრის ლეისი. მოსახმარებლად იოლი ინსტრუმენტი საშუალებას აძლევს ძველი Android-სმარტფონების მომხმარებლებს შეიგრძნონ, თითქოს მათ ხელში უკავიათ ახალი სმარტფონი Google-ის უახლესი ოპერაციული სისტემით. ActionDash-ს გააჩნია კიდევ რამდენიმე უპირატესობა Digital Wellbeing-თან შედარებით. მას აქვს ე.წ. მუქი ეკრანის რეჟიმი და შეუძლია ყოველი დღის ბოლოს სრული ინფორმაციის გამოტანა დღიური მოხმარების შესახებ მაშინ, როცა ეს უკანასკნელი შეზღუდულია იმით, რომ ინფორმაციის მისაღებად ყოველ ჯერზე საჭიროა აპლიკაციაში შესვლა. კრის ლეისი აცხადებს, რომ იგი ეძებს გზებს - თავის აპლიკაციას დაამატოს მთელი რიგი ფუნქციები. მაგალითად, აპლიკაციის მოხმარების ტაიმერი, რომელიც ასევე გააჩნია Digital Wellbeing-ს. მაგალითად, პერიოდულად ირთვება შავ-თეთრი ეკრანი, რაც აიძულებს მომხმარებელს შეწყვიტოს ტელეფონით სარგებლობა. ActionDash მას წარმოუდგენია, როგორც მონაცემთა შეგროვების საშუალება და არ სურს მოახდინოს Digital Wellbeing-ის ერთი-ერთში კოპირება. არსებობს მრავალი სხვა ანალოგიური აპლიკაცია, მაგრამ ActionDash მოსახმარებლად უფრო იოლია და მონაცემთა კონფიდენციალურობა დაცულია, რაც ნიშნავს იმას, რომ აპლიკაციების მოხმარების ისტორია დარჩება ტელეფონის მეხსიერებაში და ხელმიუწვდომელი იქნება მესამე პირთათვის. ActionDash უფასოა, თუმცა მისი განახლებული ვერსია ფასიანია, იგი წარმოდგენილია სხვადასხვა ბონუს-ფუნქციით, მაგალითად, აქვს მუქი ეკრანის თემა და არ შეიცავს მომაბეზრებელ რეკლამებს. https://www.theverge.com/2019/1/18/18188782/actiondash-digital-wellbeing-alternative-google-android-app
  15. სადემონსტრაციო ვიდეო: https://www.youtube.com/watch?v=aFQSFke0wFc რიჩარდ ბრაუნინგმა, რომელიც საზღვაო შეირაღებული ძალების ყოფილი წევრია და ამავე დროს არის გამომგონებელი, თანაც კომპანია Gravity Industries-ის დამფუძნებელი - შექმნა რეაქტიული კოსტიუმი. ბრაუნინგმა, რომელსაც „ნამდვილი რკინის კაცი“ უწოდეს, საწვრთნელ ცენტში - Commando Training Centre-ში მოახდინა Daedalus Mark 1-ის დემონსტრირება. კოსტიუმი აღჭურვილია შვიდი ძრავით, რომელთა ჯამური სიმძლავრეა 1000 ცხენის ძალა. ამგვარი კოსტიუმით ადამიანს შეუძლია განავითაროს 80 კმ/სთ სიჩქარე. ვიდეოში ნაჩვენები ფრენა არ არის კოსტიუმის პირველი დემონსტრაცია, თუმცა მეტად ღირსშესანიშნავია თავად ბრაუნინგისთვის, რადგან იგი არმიიდან წამოსვლის შემდეგ პირველად დაბრუნდა საზღვაო ძალების მოსამზადებელ ცენტრში, სადაც ოდესღაც თავადაც გადიოდა წვრთნებს. რაც შეეხება კომპანია Gravity Industries-ს, იგი ჯერჯერობით ყიდის მხოლოდ ტანსაცმელს საკუთარი სიმბოლიკით. როდის გაეშვება გაყიდვაში რეაქტიული კოსტიუმები, ჯერჯერობით უცნობია. https://www.ixbt.com/news/2019/01/20/daedalus-mark-1-1000.html