Jump to content

EVGA Precision


Recommended Posts

EVGA Precision

64f20c74e1dd.jpg

EVGA precision არის EVGA-ს მიერ შექმნილი უტილიტა თავისი ვიდეოადაპტერების ასაჩარებლად, თუმცა მუშაობს Nvidia-ს თითქმის ყველა მოდელზე საბვენდორის მიუხედავად, ანალოგიური პროგრამებისგან გამოირჩევა შედარებით მარტივი ინტერფეისით, რაც აადვილებს მის მოხმარებას განსაკუთრებით დამწყებთათვის.

არ მუშაობს AMD/ATI-ს ვიდეოკარტებთან!

Features:



  • GPU and Memory Frequency/Clock Offset
  • Power Target Control (GeForce GTX 680)
  • Frame Rate Target Control
  • GPU Voltage Adjustment
  • Fan Control/Fan Curve
  • Profiling system allowing up to 10 profiles with optional hotkey
  • Robust monitoring allowing ingame, system tray, and/or Logitech LCD monitoring
  • In game screenshot hotkey, supports BMP, PNG and JPG formats
  • Multi-language support: English, Dutch, French, Japanese, Korean, Polish, Russian

System Requirements:



  • Microsoft Windows 7 / Vista / XP
  • GeForce 600, 500, 400 or 200 series graphics card

HOMEPAGE

(გადმოსაწერად საჭიროა რეგისტრაცია საიტზე)

DOWNLOAD v.2.1.2(არაა რეკომენდირებული GeForce 600 სერიის ვიდეოკარტებისთვის

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

გადმოვწერე მაგრამ პირდაპირ ლინკს არ ხსნის ჩემით ვიპოვე მაგ სერვერზე, ესეც ჩეინჯლოგი:

EVGA Precision v2.0.2 (1-17-2011)

Fixed issue in the context help system causing it to display wrong floating tooltips when hovering cursor over the controls under certain conditions

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.0.0. New version gives you the following improvements:

Reduced On-Screen Display rendering related CPU performance hit due to more effective geometry batching in On-Screen Display 3D rendering mode codepath

Now EVGA On-Screen Display server supports RivaTuner's user extendable localization system

Screenshot compression library SaveImage.dll has been replaced with more progressive SaveMedia.dll library providing unified screenshot and video encoding engine

JPEG screenshot quality settings are no longer power user oriented and can be adjusted directly from the client application GUI

Screen capture implementation is now multithreaded to minimize the impact on the game performance when saving screenshots on the systems with multicore CPUs

Text indication of screen capture events in the On-Screen Display has been replaced with graphics progress indicator

Fixed issues causing the On-Screen Display to be rendered in wrong colors in 3D mode in some multitextured Direct3D9 applications (e.g. several bumpmapping related samples from DirectX 9 SDK)

Updated profiles list

Added option allowing hiding On-Screen Display on captured screenshots

Reduced hardware polling time on multi-GPU systems due to cached GPU context switching in hardware monitoring module

All synchronization mutexes have been moved from local to global namespace

Added programmable alarm system allowing the Precision to play alarm sound when any monitored parameter is out of range defined by user

Localization reference guide documentation has been updated to v1.2

Link to comment
Share on other sites

მეც კარგა ხანია ამაზე ვზივარ, ვიდიც კარგი აქვს და ავტომატური ფან კონტროლიც დაემატა უკვე ბოლო ვერსიებზე, ერთადერთი რითიც აფტერბარნერი ურჩევნია ზოგიერთებს არის ვოლტაჟის მომატების ფუნქცია, მაგტამ მაგას ყველა არც ხმარობს ასე რომ მე ეს მირჩევნია დიზაინით აფტერბარნერს თუმცა ორივე unwinder-ის რეკომენდაციებითაა შექმნილი და ეგ უსწორებს ფიქსებს, ანუ რივა ტუნერის დეველოპერის პროგებია და მაგაში ფულს უხდიან EVGA და MSI მაგ ტიპს

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

EVGA Precision 2.0.3 გამოვიდა, ესეც ჩეინჯლოგი:

EVGA Precision v2.0.3 (5-05-2011)

Improved compatibility with some smart UPS models, EVGA Precision task is no longer being terminated by Windows task scheduler when the PC is entering suspended mode

Now Microsoft Visual C++ 2008 runtime libraries are included in distributive and installed with software

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.2.0. New version gives you the following improvements:

Improved OpenGL On-Screen Display coordinates calculation for framebuffer coordinate space mode

Added custom raster 3D fonts support to On-Screen Display in addition to the previously available vector 2D / 3D fonts

On-Screen Display 3D mode rendering mode switch has been replaced with new vector 2D / vector 3D / raster 3D rendering modes switch

Now On-Screen Display coordinates are specified in pixels instead of zoomed units

Now it is possible to use drag-and-drop in On-Screen Display preview window to adjust On-Screen Display position

Now On-Screen Display supports tabulation symbols for better appearance in conjunction with new variable width custom fonts

Improved desktop windows notification mechanism for faster server startup and shutdown

Windows Sidebar is now captured properly on desktop screenshots

Updated system profile template mapping rules for application profiles

Updated profiles list

ესეც გადმოსაწერი ლინკი http://www.evga.com/precision/download/downloading.aspx?file=evgaprecision.zip

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ამან დამიღუპა ვიდეო ეხლა არტეფაქტებს ვხედავ სკაიპში:DDD

8500 GT-ს ვამუშავებდი 716/473/2100

ეხლა ჩემი მეზობლები თამაშობენ ფეხბურთს მაგ კარტის ნარჩენებით

Link to comment
Share on other sites

ამან დამიღუპა ვიდეო ეხლა არტეფაქტებს ვხედავ სკაიპში:DDD

8500 GT-ს ვამუშავებდი 716/473/2100

ეხლა ჩემი მეზობლები თამაშობენ ფეხბურთს მაგ კარტის ნარჩენებით

სხვათაშორის მე ამაშენა :D

ამის წყალობით დავარაზგონე ორი ცალი 260 ისე როგორც მინდოდა

msiafterburner-ი ორივეს ერთად არაზგონებდა

და ევგათი სხვადასხვა სიხშირეები მივუთითე

და სუსტი ვიდეო მეორეს არ ალიმიტებდა სიხშირეში

Link to comment
Share on other sites

მე ამას ვხმარობ სულ და ჯერ არტეფაქტი არ მინახია თამასში 684:2322 რაზგონზე და 61% ფანზე, ნუ თუ საზიზღრათ ცხელა ჯობია 70%-ზე დააყენო ფანი მაგრამ არტიფაქტს შანსი არა 5 საათის თამაშის შემდეგაც არ ამოგიგდებს თუნდაც კრიზისში, ეხლა სტარკრაფტ 2 ვთამაშობდი მაგ ჩასტოტებზე კარგი 5 საათი პადრიათ და არც დაკრაშულა ისეთი სტაბილურია და ტემპერატურა მაქსიმუმ 62 გრადუსზე ავიდა მარტო ეგეც ხანდახან ადიოდა მაგდენზე

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ჩემ ფენს ჩუსტვა არააქ გინდა 100%-ზე ოფილა და გინდა 30%-ზე.ჯეობიტში შევაცვლევინე და რავი

Link to comment
Share on other sites

ძალიან მაინტერესებს ამ პროგრამით ვიდეოს გადავუღებ თამაშებში??

Link to comment
Share on other sites

ძალიან მაინტერესებს ამ პროგრამით ვიდეოს გადავუღებ თამაშებში??

ეს პროგრამა განკუთვნილია ვიდეოკარტის დასარაზგონებლად, ისიც მხოლოდ Nvidia-ს წარმოების და არა ვიდეო/სურათების გადასაღებლად

მაგისთვის არის FRAPS

Link to comment
Share on other sites

;) ვიცი რისთვისაცაა,ფრაპსიც ვიცი მარა ეს პროგი მაინტერესებს.

Link to comment
Share on other sites

ძალიან მაინტერესებს ამ პროგრამით ვიდეოს გადავუღებ თამაშებში??

ამით არ ვიცი მაგრამ MSI Afterburnerით შეგიძლია, ამით მარტო სურათის გადაღება შეგიძლია, fpsს და ტემპერატურის კონტროლიც, როგორც MSI Afterburnerით. ვიდეოს იღებს თუ არა არ ვიცი.

Link to comment
Share on other sites

ამით არ ვიცი მაგრამ MSI Afterburnerით შეგიძლია, ამით მარტო სურათის გადაღება შეგიძლია, fpsს და ტემპერატურის კონტროლიც, როგორც MSI Afterburnerით. ვიდეოს იღებს თუ არა არ ვიცი.

კი მეც მაგით ვიღებ სურათებს ,ტემპერატურასაც მაგით ვაკონტროლებ,უბრალოდ ვიდეო ვნახე სადღაც რო ევგათი იყო ჩაწერილი ის ვიდეო:)

Link to comment
Share on other sites

არ იქნებოდა EVGA-თი ჩაწერილი, EVGA იქნებოდა ჩართული და პარამეტრების ჩვენება ჩართული

Link to comment
Share on other sites

არა მარტო სკრინებს იღებს, აგრეთვე ფპს-ის ტემპერატურის და სხვა სეტინგების ჩართვა მოსულა 3D რეჟიმში რომ განახოს როცა თამაშობ, აუტო ფან კონტროლი ამასაც აქვს ისე უკვე

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

EVGA Precision 2.0.4 გამოვიდა, ესეც სრული ჩეინჯლოგი:

EVGA Precision v2.0.4 (9-02-2011)

Updated SDK seriously improves EVGA Precision extendibility:

Added shared memory interface allowing any third party application to access EVGA Precision hardware monitoring statistics. The interface is intended for future EVGA software products integration with EVGA Precision, however, the shared memory layout is publicly open so third party developers can use it to access EVGA Precision hardware monitoring statistics from their own applications. The SDK included in EVGA Precision distributive contains open source sample demonstrating the access to shared memory from a third party application

Added shared memory interface allowing any third party application to change graphics card clocks and fan speeds via EVGA Precision. The interface allows developing a lot of useful external applications, for example smartphone overclocking client applications connected to the PC server and remotely controlling the hardware via EVGA Precision and so on. The SDK included in EVGA Precision distributive contains open source sample demonstrating the access to shared memory from a third party application

Added sample code, demonstrating On-Screen Display usage from any third party application. The sample is displaying CPU usage in On-Screen Display and provides third party developers helper object for RivaTuner-styled grouped OSD text formatting

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.2.2. New version gives you the following improvements:

Tuned vertex buffer usage strategy improves performance in Direct3D8 and Direct3D9 applications in raster 3D On-Screen Display rendering mode

Fixed vertex buffer corruption bug, causing On-Screen Display to flicker randomly in Direct3D8 and Direct3D9 applications when raster 3D On-Screen Display rendering mode is enabled

Now raster font uses managed texture instead of dynamic one to bypass broken high resolution dynamic texture pitch reporting on GTX 200 series graphics cards under NVIDIA 275.27 beta drivers

Raster font texture size is no longer fixed. Now the server is dynamically selecting minimum possible texture size to fit selected font into it

The skins have been changed slightly to provide more convenient raster font customization. Now raster font customization window can be open by clicking "Raster 3D" button. Holding "Ctrl" button while clicking "Raster 3D" button allows you to select pre-rendered font from bitmap file and holding "Shift" button while clicking "Raster 3D" button allows you to pre-render and save currently selected font to bitmap file

Fixed bug causing multiple used On-Screen Display slots to overwrite each other instead of merging the slots correctly

Added screencapture support for Direct3D10 and Direct3D11 applications using framebuffers with 10-bit RGB components (e.g. Dirt 3)

Added screencapture support for Direct3D10 and Direct3D11 applications using BGR framebuffers (e.g. F.3.A.R.)

Improved tabbed text formatting

Updated profiles list

Now sound alarm usage is reflected in "Properties" column of active hardware monitoring graphs list in "Monitoring" tab

Minimum clock limits have been reduced from 75% to 50%

Changed current value and time labels rendering Z-order in hardware monitoring graphs renderer

Improved active monitoring graphs list control in “Monitoring” tab reduces list flickering when hovering mouse cursor over it

ReadMe file is now provided in RTF format instead of plain text format

Wrong tooltips are no longer displayed when hovering mouse cursor over some GUI elements in advanced properties window

Added multilanguage installer

Added Korean and Japanese languages

Skin format reference documentation has been updated to v1.4 with some minor typo fixes

ესეც გადმოსაწერი ლინკი: http://www.evga.com/precision/download/downloading.aspx?file=evgaprecision.zip

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

EVGA Precision v2.1.4 ვერსიაც გამოვიდა უკვე შემდეგი ჩეინჯლოგით:

EVGA Precision v2.1.4 (9-02-2011)

Updated SDK seriously improves EVGA Precision extendibility:

Added shared memory interface allowing any third party application to access EVGA Precision hardware monitoring statistics. The interface is intended for future EVGA software products integration with EVGA Precision, however, the shared memory layout is publicly open so third party developers can use it to access EVGA Precision hardware monitoring statistics from their own applications. The SDK included in EVGA Precision distributive contains open source sample demonstrating the access to shared memory from a third party application

Added shared memory interface allowing any third party application to change graphics card clocks and fan speeds via EVGA Precision. The interface allows developing a lot of useful external applications, for example smartphone overclocking client applications connected to the PC server and remotely controlling the hardware via EVGA Precision and so on. The SDK included in EVGA Precision distributive contains open source sample demonstrating the access to shared memory from a third party application

Added sample code, demonstrating On-Screen Display usage from any third party application. The sample is displaying CPU usage in On-Screen Display and provides third party developers helper object for RivaTuner-styled grouped OSD text formatting

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.2.2. New version gives you the following improvements:

Tuned vertex buffer usage strategy improves performance in Direct3D8 and Direct3D9 applications in raster 3D On-Screen Display rendering mode

Fixed vertex buffer corruption bug, causing On-Screen Display to flicker randomly in Direct3D8 and Direct3D9 applications when raster 3D On-Screen Display rendering mode is enabled

Now raster font uses managed texture instead of dynamic one to bypass broken high resolution dynamic texture pitch reporting on GTX 200 series graphics cards under NVIDIA 275.27 beta drivers

Raster font texture size is no longer fixed. Now the server is dynamically selecting minimum possible texture size to fit selected font into it

The skins have been changed slightly to provide more convenient raster font customization. Now raster font customization window can be open by clicking "Raster 3D" button. Holding "Ctrl" button while clicking "Raster 3D" button allows you to select pre-rendered font from bitmap file and holding "Shift" button while clicking "Raster 3D" button allows you to pre-render and save currently selected font to bitmap file

Fixed bug causing multiple used On-Screen Display slots to overwrite each other instead of merging the slots correctly

Added screencapture support for Direct3D10 and Direct3D11 applications using framebuffers with 10-bit RGB components (e.g. Dirt 3)

Added screencapture support for Direct3D10 and Direct3D11 applications using BGR framebuffers (e.g. F.3.A.R.)

Improved tabbed text formatting

Updated profiles list

Now sound alarm usage is reflected in "Properties" column of active hardware monitoring graphs list in "Monitoring" tab

Minimum clock limits have been reduced from 75% to 50%

Changed current value and time labels rendering Z-order in hardware monitoring graphs renderer

Improved active monitoring graphs list control in “Monitoring” tab reduces list flickering when hovering mouse cursor over it

ReadMe file is now provided in RTF format instead of plain text format

Wrong tooltips are no longer displayed when hovering mouse cursor over some GUI elements in advanced properties window

Added multilanguage installer

Added Korean and Japanese languages

Skin format reference documentation has been updated to v1.4 with some minor typo fixes

ესეც გადმოსაწერი ლინკი: http://www.evga.com/precision/download/downloading.aspx?file=evgaprecision.zip

წინა ვერსიაზე მართლა უფრო სწრაფათ მუშაობს და უკვე ვსტროენი EVGA Voltage Tuner მოყვება ამ ვერსიას, ჩემთან დაინახა ვოლტაჟი და მომატებაც შეიძლება, ყველა კარტებზე არ მუშაობს ოღონდ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ახალი ვერსია გამოვიდა კიდე შემდეგი ჩეინჯლოგით:

EVGA Precision v2.1.1 (12-7-2011)

Updated EVGA Voltage Tuner:

Added auto detection for GTX 580 cards

Updated spelling

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.2.4. New version gives you the following improvements:

Added power user oriented application profile setting allowing EVGA On-Screen Display Server to detect runtime function offsets dynamically on each 3D application startup. This provides On-Screen Display functionality support in applications using modified Direct3D runtime libraries (e.g. FXAA injection Direct3D runtimes)

Updated profiles list

ესეც გადმოსაწერი ლინკი: http://www.evga.com/precision/download/GeneralDownloading.aspx?file=evgaprecision.zip

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ახალი EVGA Precision v2.1.2 ვერსია გამოვიდა შემდეგი ჩეინჯლოგით:

EVGA Precision v2.1.2 (1-16-2012)

Updated EVGA Voltage Tuner:

Fixed bug preventing EVTune from applying settings at Windows startup

EVGA On-Screen Display server has been upgraded to version 4.3.1. New version gives you the following improvements:

Added new profile setting "Enable compatibility with modified Direct3D runtime libraries" allowing EVGA On-Screen Display Server to detect runtime function offsets dynamically on each 3D application startup. This provides On-Screen Display functionality support in applications using modified Direct3D runtime libraries (e.g. FXAA injection Direct3D runtimes)

Added new profile settings allowing you to limit the framerate during gaming. Limiting the framerate during gaming can help to reduce the power consumption as well as it can improve gaming experience due to removing unwanted microstutteing effect caused by framerate fluctuations

Added Vector 3D On-Screen Display rendering mode support for OpenGL applications

Added Raster 3D On-Screen Display rendering mode support for OpenGL applications using ARB shaders (e.g. ID Software's Rage)

Graph limits are now adjustable in the graph properties in "Monitoring" tab

Added unified vendor independent videomemory usage monitoring layer for graphics cards, having no generic videomemory monitoring interfaces implementation in display drivers. Unified videomemory usage monitoring layer is based upon original concepts of accessing Direct3D kernel mode thunk statistics under Windows Vista and Windows 7, introduced by Mark Russinovich in ProcessExplorer 15. By default unified videomemory usage monitoring path is enabled as a fallback path on NVIDIA graphics cards when generic NVAPI videomemory usage monitoring is not available (e.g. on NVIDIA graphics cards unattached to Windows desktop, such as dedicated PhysX or other GPGPU graphics cards). Power users may redefine unified and generic videomemory monitoring paths usage behaviors via the configuration file.

ესეც გადმოსაწერი ლინკი: http://www.evga.com/precision/download/GeneralDownloading.aspx?file=evgaprecision.zip

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

EVGA Precision X გამოვიდა დღეს ახალი ვიდით და ექსკლუზივური ფუნქციებით სპეციალურათ კეპლერის სერიის კარტისთვის:

Features:

GPU and Memory Frequency/Clock Offset

Power Target Control (GeForce GTX 680)

Frame Rate Target Control

GPU Voltage Adjustment

Fan Control/Fan Curve

Profiling system allowing up to 10 profiles with optional hotkey

Robust monitoring allowing ingame, system tray, and/or Logitech LCD monitoring

In game screenshot hotkey, supports BMP, PNG and JPG formats

Multi-language support: English, Dutch, French, Japanese, Korean, Polish, Russian

System Requirements:

Microsoft Windows 7 / Vista / XP

GeForce 600, 500, 400 or 200 series graphics card

აი გადმოსაწერი ლინკიც: http://allshares.ge/download.php?id=04CEE24049

ისე კი დავაყენე და ასე გამოიყურება:

12c3_a9e_u0.jpgUploaded at ImageFra.me

მე პირადათ ძალიან მომეწონა, უდობნი რამეა + ძალიან სწრაფათ იხსნება და იხურება წინასთან განსხვავებით

Link to comment
Share on other sites

ძალიან კარგი!

P.S: ჯორჯ, Dropbox-ზე ატვირთე ასეთი პატარა პროგები, არ წაიშლება იქ

Link to comment
Share on other sites

გურუ3დ-ზეც დაიდო ისე http://downloads.guru3d.com/PrecisionX-download-2889.html , თუ წაიშლება ავტვირთავ მერე იქაც, მანამდე შეიძლება ახალი ბილდიც გამოუშვან

Link to comment
Share on other sites

გურუ3დ-ზეც დაიდო ისე http://downloads.guru3d.com/PrecisionX-download-2889.html , თუ წაიშლება ავტვირთავ მერე იქაც, მანამდე შეიძლება ახალი ბილდიც გამოუშვან

მეც მაქედან გადმოვწერე, არადა EVGA-ს საიტიდან ვერ იწერდა რატომღაც... 3,4მბ-ს იწერდა მარტო

Link to comment
Share on other sites

მე რუსულიდან გადმოვწერე რომელიღაცა ხარდის საიტი იყო, გურუზე მერე ატვირთეს, მე აპდეიტში ამომიგდო, ნვიდიას საიტზე კიდე რეგისტრაციას მთხოვდა და დამეზარა გავლა

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.