Jump to content

Apple-მა სმარტფონების ბაზარზე ლიდერობა დაკარგა


Magdalena

Recommended Posts

კორეული წყაროები მიუთითებდნენ Samsung Electronics-ის სმარტფონების სეგმენტში წინსვლა ზემიმდინარე წლის პირველი კვარტლის შედეგებზე დაყრდნობით და IDC-ის მიმდინარე კვირის სტატისტიკამ დაადასტურა მათი დასკვნები. უპირველეს ყოვლისა, სმარტფონების ბაზარი დაბრუნდა ზრდას და 8.4%-ით გაიზარდა წლის ჭრილში. მეორეც, Samsung კვლავ გახდა უმსხვილესი მიმწოდებელი და გადაუსწრო Apple-ს რამდენიმე თვის განმავლობაში მეორე ადგილიდან. 

image.jpeg 

ფოტოს წყარო: Samsung Electronics 

მიმდინარე წლის პირველ კვარტალში, IDC-ის მონაცემებით, მსოფლიოში გაიყიდა 289.4 მილიონი სმარტფონი, რაც 7.8%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით. სეგმენტს ჯერ არ დაუძლევია ყველა პრობლემა, მაგრამ ზრდა უკვე ზედიზედ მესამე კვარტალია გრძელდება და ამიტომ IDC-ის წარმომადგენლები თვლიან, რომ ბაზრის აღდგენის შესახებ უფრო დამაჯერებლად შეიძლება საუბარი. ასეთ პირობებში გაყიდვები ბაზრის ლიდერებს შორის უფრო სწრაფად იზრდება. 

image.png 

ფოტოს წყარო: IDC 

Samsung-მა, მიუხედავად იმისა, რომ პირველი ადგილი დაიკავა 20.8%-იანი წილით და 60.1 მილიონი სმარტფონის გაყიდვით, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით პროდუქციის მიწოდების მოცულობა 0.7%-ით შეამცირა. Apple-მა წლიურ შედარებაში გაცილებით მეტი დაკარგა - 9.6%-ით შეამცირა მიწოდება 50.1 მილიონ სმარტფონამდე, რამაც გამოიწვია მისი ბაზრის წილის შემცირება 20.7-დან 17.3%-მდე. ამავდროულად, Xiaomi-მ, რომელიც ბაზრის 14.1%-ით მესამე ადგილს იკავებს, დააფიქსირა მიწოდების ზრდა 33.8%-ით და 40.8 მილიონი სმარტფონი. ჩინური Transsion მყარადაა მეოთხე ადგილზე 28.5 მილიონი სმარტფონით და ბაზრის 9.9%-იანი წილით,- მი მაჩვენებელი წლის განმავლობაში 84.9%-ით გაიზარდა.  

ხუთეულს ხურავს OPPO, მაგრამ ამ ბრენდმა სმარტფონების მიწოდების მოცულობა 8.5%-ით შეამცირა 25.2 მილიონ ერთეულამდე და მისი წილი 8.7%-ს არ აღემატება. IDC-ის ანალიტიკოსების აზრით უახლოეს მომავალში Samsung და Apple გააგრძელებენ წამყვანი პოზიციების შენარჩუნებას სმარტფონების ბაზარზე, მაგრამ ძალთა ბალანსი შემდგომ პოზიციებზე მუდმივად შეიცვლება. თუმცა, Apple-სა და Samsung-საც კი მოუწევთ ძალისხმევის გაწევა, რათა შეინარჩუნონ რეიტინგში პირველი ორი პოზიცი და ამისთვის მათ მუდმივად უნდა შესთავაზონ მომხმარებელს რაღაც ახალი. 

IDC-ის ანალიტიკოსები ასევე ადასტურებენ სმარტფონების საშუალო გასაყიდი ფასის ზრდის ტენდენციას. სამომხმარებლო ლოგიკა ამ შემთხვევაში მარტივია: ისინი მზად არიან გამოიყენონ მათ მიერ შეძენილი მოწყობილობები უფრო ხანგრძლივად და, შესაბამისად, ურჩევნიათ ცოტა მეტი გადაიხადონ უფრო მაღალი მახასიათებლებისთვის, რომლებიც უფრო დიდხანს დარჩება აქტუალური. სხვათა შორის, ტოპ ხუთეულში მყოფი მწარმოებლები სმარტფონების ბაზრის 29.3%-ს იკავებენ, მათი მიწოდების მოცულობა პირველ კვარტალში 7.2%-ით გაიზარდა წინა წელთან შედარებით. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.