Magdalena Posted August 8, 2023 Share Posted August 8, 2023 სმარტფონების ყველა მწარმოებლის ჯამური შემოსავალი 2023 წლის მეორე კვარტალში შემცირდა 8%-ით წლიურად, 15%-ით კვარტალურად და ჩამოვიდა 90 მლრდ აშშ დოლარზე დაბლა, გამოთვალეს Counterpoint ანალიტიკოსებმა. ამავე პერიოდის საოპერაციო მოგება კვარტალური და წლიური კუთხით 3%-ით და 27%-ით შემცირდა, შესაბამისად - ეს არის ყველაზე დაბალი მაჩვენებლები 2020 წლის პანდემიის მეორე კვარტლის შემდეგ. ფოტოს წყარო: apple.com თუმცა სმარტფონების მწარმოებელი ყველა კომპანია ერთნაირად არ ზარალდება. iPhone-ის მიწოდების მოცულობა 2023 წლის მეორე კვარტალში წინა წელთან შედარებით მხოლოდ 3%-ით შემცირდა, მაშინ როცა მთელ ბაზარზე 9%-იანი კლებაა. კომპანიამ მოახერხა მოწყობილობების საშუალო სარეალიზაციო ფასის (ASP) აწევა Pro სერიის გაზრდილი წილის, SE სერიის წილის შემცირების და იმ ფაქტის წყალობით, რომ iPhone 14 Plus-მა შეცვალა iPhone 13 Mini. iPhone-იდან მიღებული შემოსავალი წინა წელთან შედარებით 2%-ით შემცირდა, მაგრამ Apple-ის წილი სმარტფონების მწარმოებლების მთლიან შემოსავალში გაიზარდა 3%-ით, რეკორდულ 45%-მდე. მოგების კუთხით წლიური ზრდა იყო 4%, წილი კი 85%-ით გაიზარდა და ესეც რეკორდულია. ზოგადად, ბაზარზე მიწოდების მოცულობა წლის განმავლობაში შემცირდა 9%-ით, ხოლო ASP გაიზარდა 1%-ით. Apple-ის წილი მოგებაში, შემოსავალსა და მიწოდების მოცულობაში სმარტფონების ბაზარზე 2023 წლის მეორე კვარტალში. ფოტოს წყარო: counterpointresearch.com საშუალო საბაზრო ASP ინდიკატორი ოდნავ გაიზარდა და ეს სეზონური ეფექტია: მეორე კვარტალი თანაბრად არის დაშორებული iPhone-ზე მაქსიმალური მოთხოვნილებისა და ახალი მოდელების პრეზენტაციისგან, ასევე არ მოიაზრებს კონკურენტებისგან ახალი პრემიუმ პროდუქციის - Samsung Galaxy S-ისა და Galaxy Z Fold/Flip-ის შემოსვლას ბაზარზე. მთელი ბაზრის წლიური შემოსავლის შემდეგ შემცირდა საოპერაციო მოგებაც. მასზე უარყოფითად იმოქმედა გადაზიდვების სტრუქტურის ცვლილებამ: Apple-ის გადაზიდვების წილი კვარტალურად შემცირდა 4%-ით - მას შეაქვს ყველაზე დიდი წვლილი მთლიან საოპერაციო მოგებაში. ASP-ის სტაგნაციის ფონზე მწარმოებლების ფოკუსირება პრემიუმ სეგმენტზე, სავარაუდოდ, გაგრძელდება: საშუალო დონის ბრენდებმა გადაწყვიტეს მისი ათვისება, ხოლო პრემიუმ ბრენდებმა დაიწყეს ყველაზე ძვირადღირებული მოდელების გაყიდვების გაზრდა. 2023 წლის მეორე ნახევარში ეს ხელს შეუწყობს სმარტფონების ბაზარს შემოსავლებისა და მოგების აღდგენაში, რაც თავის მხრივ დაეხმარება ბაზარს შემცირებული მიწოდების პირობებში. https://tinyurl.com/yc27yaw9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.