Jump to content

iPhone-ის გაყიდვების კლების მიუხედავად Apple-ს რჩება სმარტფონების ბაზრის მოგების 85%


Magdalena

Recommended Posts

სმარტფონების ყველა მწარმოებლის ჯამური შემოსავალი 2023 წლის მეორე კვარტალში შემცირდა 8%-ით წლიურად, 15%-ით კვარტალურად და ჩამოვიდა 90 მლრდ აშშ დოლარზე დაბლა, გამოთვალეს Counterpoint ანალიტიკოსებმა. ამავე პერიოდის საოპერაციო მოგება კვარტალური და წლიური კუთხით 3%-ით და 27%-ით შემცირდა, შესაბამისად - ეს არის ყველაზე დაბალი მაჩვენებლები 2020 წლის პანდემიის მეორე კვარტლის შემდეგ. 

image.jpeg 

ფოტოს წყარო: apple.com 

თუმცა სმარტფონების მწარმოებელი ყველა კომპანია ერთნაირად არ ზარალდება. iPhone-ის მიწოდების მოცულობა 2023 წლის მეორე კვარტალში წინა წელთან შედარებით მხოლოდ 3%-ით შემცირდა, მაშინ როცა მთელ ბაზარზე 9%-იანი კლებაა. კომპანიამ მოახერხა მოწყობილობების საშუალო სარეალიზაციო ფასის (ASP) აწევა Pro სერიის გაზრდილი წილის, SE სერიის წილის შემცირების და იმ ფაქტის წყალობით, რომ iPhone 14 Plus-მა შეცვალა iPhone 13 Mini. iPhone-იდან მიღებული შემოსავალი წინა წელთან შედარებით 2%-ით შემცირდა, მაგრამ Apple-ის წილი სმარტფონების მწარმოებლების მთლიან შემოსავალში გაიზარდა 3%-ით, რეკორდულ 45%-მდე. მოგების კუთხით წლიური ზრდა იყო 4%, წილი კი 85%-ით გაიზარდა და ესეც რეკორდულია. ზოგადად, ბაზარზე მიწოდების მოცულობა წლის განმავლობაში შემცირდა 9%-ით, ხოლო ASP გაიზარდა 1%-ით. 

image.jpeg 

Apple-ის წილი მოგებაში, შემოსავალსა და მიწოდების მოცულობაში სმარტფონების ბაზარზე 2023 წლის მეორე კვარტალში. ფოტოს წყარო: counterpointresearch.com 

საშუალო საბაზრო ASP ინდიკატორი ოდნავ გაიზარდა და ეს სეზონური ეფექტია: მეორე კვარტალი თანაბრად არის დაშორებული iPhone-ზე მაქსიმალური მოთხოვნილებისა და ახალი მოდელების პრეზენტაციისგან, ასევე არ მიაზრებს კონკურენტებისგან ახალი პრემიუმ პროდუქციის - Samsung Galaxy S-ისა და Galaxy Z Fold/Flip-ის შემოსვლას ბაზარზე. მთელი ბაზრის წლიური შემოსავლის შემდეგ შემცირდა საოპერაციო მოგებაც. მასზე უარყოფითად იმოქმედა გადაზიდვების სტრუქტურის ცვლილებამ: Apple-ის გადაზიდვების წილი კვარტალურად შემცირდა 4%-ით - მას შეაქვს ყველაზე დიდი წვლილი მთლიან საოპერაციო მოგებაში. 

ASP-ის სტაგნაციის ფონზე მწარმოებლების ფოკუსირება პრემიუმ სეგმენტზე, სავარაუდოდ, გაგრძელდება: საშუალო დონის ბრენდებმა გადაწყვიტეს მისი ათვისება, ხოლო პრემიუმ ბრენდებმა დაიწყეს ყველაზე ძვირადღირებული მოდელების გაყიდვების გაზრდა. 2023 წლის მეორე ნახევარში ეს ხელს შეუწყობს სმარტფონების ბაზარს შემოსავლებისა და მოგების აღდგენაში, რაც თავის მხრივ დაეხმარება ბაზარს შემცირებული მიწოდების პირობებში. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.