Jump to content

პერსონალური კომპიუტერების ბაზარზე ზედიზედ ექვს კვარტალში ვარდნაა, თუმცა Apple-მა შეძლო მიწოდების 10%-ით გაზრდა


Recommended Posts

მეორე კვარტლის შეჯამების წინასწარი შედეგები IDC-ის სპეციალისტებს საშუალებას აძლევს განაცხადონ, რომ ამ პერიოდის განმავლობაში პერსონალური კომპიუტერების მიწოდების მოცულობა მსოფლიო ბაზარზე 13.4%-ით, 61.6 მილიონ ერთეულამდე შემცირდა, მაგრამ მაინც მოსალოდნელზე მაღალი აღმოჩნდა. დომინანტური ნეგატიური ტენდენცია კომპენსირდება Apple-ის პროდუქტების მიწოდების მოცულობის 10.3%-იანი ზრდით გასული წლის ანალოგიურ კვარტალთან შედარებით. 

image.jpeg 

ფოტოს წყარო: Apple 

IDC-ის წარმომადგენლების თქმით კომპიუტერების მიწოდება უკვე მეექვსე კვარტალია კლებულობს და ეს სუსტი მაკროეკონომიკური მაჩვენებლების, როგორც სამომხმარებლო სექტორის, ისე კომერციული სექტორის მოთხოვნის შემცირებას უნდა დაბრალდეს. კორპორაციებმა შეცვალეს პრიორიტეტები საინფორმაციო ტექნოლოგიების სფეროში ბიუჯეტის ხარჯვისას, ახალი მოწყობილობების შეძენა ახლა ნამდვილად არ შედის მათ რიცხვში. კომპიუტერების მწარმოებლების მზა პროდუქციის მარაგი მაღალ დონეზე ნარჩუნდება მოსალოდნელზე მეტხანს. 

image.png 

ფოტოს წყარო: IDC 

Apple-ის შემთხვევაში, როგორც კვლევის ავტორები განმარტავენ, იმოქმედა დაბალ ბაზის ეფექტმა, რომელიც წარმოიშვა გასული წლის მეორე კვარტალში ამ ბრენდის კომპიუტერების წარმოებისთვის საჭირო კომპონენტების მიწოდების შეფერხების გამო. შედეგად გასულ კვარტალში Apple-ის კომპიუტერების მიწოდება 10.3%-ით გაიზარდა წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით. HP Inc.-ს მიწოდების სტაბილურობის შესანარჩუნებლად სულ ცოტა აკლდა -  0.8%-იანი კლება არ არის კატასტროფული, განსაკუთრებით იმ კონკურენტების უმეტესობის ფონზე, რომლებიც მიწოდების ორნიშნა ვარდნას განიცდიან. IDC-ის წარმომადგენლების თქმით HP Inc. ახლა უახლოვდება მარაგების ჯანსაღ დონეს, მისთვის ჭარბი წარმოების კრიზისის მწვავე ფაზა უკვე უკან დარჩა. ზოგადად, საწყობებში ბაზრის ჭარბი რაოდენობა ინახება როგორც კომპონენტების მომწოდებლების, ასევე მზა სისტემების მწარმოებლების მიერ. 

როგორც კვლევის ავტორები განმარტავენ, სამომხმარებლო სეგმენტში მომხმარებელთა ქცევის ნიმუშები უბრუნდება პანდემიამდე არსებულ პერიოდს, როდესაც გამოთვლითი მოწყობილობების გამოყენების საჭიროება იყოფოდა მათ რამდენიმე ტიპზე. ბიუჯეტების შემცირების გამო მომხმარებლები უფრო მეტად ხარჯავენ ფულს ახალ სმარტფონებზე, ვიდრე კომპიუტერებზე. კომერციულ სეგმენტში ბიუჯეტები იწელება ხელოვნური ინტელექტის ბუმით, ხოლო ბევრი კომპანიის მიერ განხორციელებული პერსონალის შემცირება გამორიცხავს კომპიუტერების იმავე რაოდენობით შეძენის აუცილებლობას. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.