Magdalena Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 ტრადიციული წერილი აქციონერებს, რომელიც Tesla-მ გამოაქვეყნა, დაიწყო ისტორიული ჩანაწერების სიით, რომელიც კომპანიამ განაახლა გასულ კვარტალში: შემოსავალი (24.3 მლრდ აშშ დოლარი), საოპერაციო (3.9 მლრდ აშშ დოლარი) და წმინდა მოგება (4.1 მლრდ აშშ დოლარი). ამასთან, ცნობილი გახდა, რომ 2022 წლის განმავლობაში კომპანიამ მომხმარებელს 1.31 მილიონი ელექტრომობილი მიაწოდა და ამჟამად მიმდინარე წარმატებული ვითარების პირობებში 2 მილიონი ავტომობილის წარმოებას ელოდება. ფოტოს წყარო: Tesla უშუალოდ ელექტრომობილების მიმართულებიდან მიღებულმა შემოსავალმა გასულ კვარტალში შეადგინა 21.3 მლრდ აშშ დოლარი, ამასთან ამ თანხიდან 324 მლნ აშშ დოლარი მოდის პროგრამული უზრუნველყოფის გაყიდვაზე, რომელიც შექმნილია მძღოლებისთვის დახმარების უზრუნველსაყოფად. ჩრდილოეთ ამერიკაში FSD კომპლექსის ბეტა-ტესტირების პროგრამაზე წვდომა აქვს დაახლოებით 400 ათას ადამიანს. ჯამური კვარტალური შემოსავალი იმაზე მეტი აღმოჩნდა, ვიდრე ანალიტიკოსები ელოდებოდნენ - წლის განმავლობაში 37%-ით გაიზარდა. საოპერაციო მოგება მეოთხე კვარტალში გაიზარდა 49%-ით, სუფთა მოგება კი - 43%-ით. როგორც აღინიშნა, კომპანიამ მეოთხე კვარტალში ნაკლები თანხა დახარჯა ილონ მასკისთვის საკუთარი აქციების ფორმით კომპენსაციის გადახდაზე. მთლიანობაში 2022 წელს კომპანიამ მიიღო 81.5 მლრდ აშშ დოლარი შემოსავალი, რაც 51%-ით მეტია 2021 წლის შემოსავალთან შედარებით. ამავდროულად, საოპერაციო შემოსავალი გაორმაგდა და გაიზარდა 13.7 მლრდ აშშ დოლარამდე, ხოლო წმინდა მოგება გაიზარდა 85% -ით 14.1 მლრდ აშშ დოლარამდე. მეოთხე კვარტალში Tesla-ს თავისუფალი ნაღდი ფული 1 მლრდ აშშ დოლარზე მეტით გაიზარდა და მიაღწია 22 მილიარდს. კონკურენტების უმეტესობის ფონზე ასეთი მოგება შთამბეჭდავად გამოიყურება, თუმცა ელექტრომომარაგების ბიზნესში მოგების ზღვარი გაიწირა და მიაღწია ბოლო ხუთ კვარტალში ყველაზე დაბალ დონეს - 25.9%-ს. გასულ კვარტალში Tesla-მ 439 701 ელექტრომობილი ააწყო, რაც 44%-ით მეტია 2021 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით. აქედან 20613 ერთეული იყო Model X და Model S (+57%), ხოლო უმეტეს ნაწილს (+43%) შეადგენდა უფრო ხელმისაწვდომი Model 3 და Model Y. Model S-ისა და Model X-ის დინამიკა უფრო მაღალი იყო იმ მიზეზით, რომ წინა პერიოდებში კომპონენტების დეფიციტის პირობებში Tesla-მ ზომიერი ტემპით ზრდიდა ფლაგმანური მოდელების წარმოებას, წლის მეორე ნახევარში კი შეძლო ამ პროცესის დაჩქარება. გასული წლის მეოთხე კვარტალში მომხმარებლებს მიეწოდა 405278 ელექტრომობილი, 31%-ით მეტი, ვიდრე ერთი წლით ადრე. Model S-ისა და Model X-ის მიწოდების მოცულობა გაიზარდა 46%-ით 17147 ერთეულამდე, Model 3-ისა და Model Y-ისა - 31%-ით 388131 ერთეულამდე. 2022 წლის შეჯამებით Tesla-მ გამოუშვა 1369611 ელექტრომობილი (+47 %) და მომხმარებლებს მიაწოდა 1313851 ელექტრომობილი (+40 %). თავდაპირველად კვარტალურ საანგარიშო კონფერენციაზე გამოცხადდა პროგნოზი წელს 1.8 მილიონი ელექტრომობილის მიწოდების შესახებ, მაგრამ ანალიტიკოსებთან ინტერვიუს დროს Tesla-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა ილონ მასკმა განმარტა, რომ ეს არის კონსერვატიული შეფასება და თუ არ იარსებებს გაუთვალისწინებელი დაბრკოლებები, კომპანიას სურს წელს 2 მილიონი ელექტრომობილის წარმოების გეგმის შესრულება. მოთხოვნის დინამიკის შესახებ კითხვებმა გარკვეულწილად გააღიზიანა კომპანიის ხელმძღვანელი და მან განაცხადა, რომ ახლა Tesla-ს ელექტრომობილების შეკვეთების რაოდენობა თითქმის ორჯერ აღემატება მის წარმოების მოცულობას და მიღწეულია რეკორდული დონე. ამ ბრენდის ელექტრომობილების ფასების ბოლოდროინდელმა შემცირებამ გაყიდვების სტიმულირება მოახდინა. მაშინაც კი, თუ მთლიან ბაზარზე მოთხოვნა შემცირდება, მასკი დარწმუნებულია, რომ Tesla-ს პროდუქტებზე მოთხოვნა იქნება. Tesla-ს ხელმძღვანელის თქმით, მოთხოვნით უზრუნველყოფილი იქნება 2 მილიონი ელექტრომობილი, რომელიც კომპანიამ წელს უნდა გამოუშვას. მისი თქმით ბოლოდროინდელი ფასების შემცირება ბრენდის ელექტრომობილებზე მიზნად ისახავს მყიდველებისთვის მანქანების ხელმისაწვდომობის გაზრდას მასობრივი ბაზრის სეგმენტში. Tesla-ს ამჟამინდელი საწარმოო სიმძლავრე საკმარისია წელიწადში 1.9 მილიონი ავტომობილის წარმოებისთვის, საიდანაც 100000 Model S და Model X გამოვა კომპანიის უძველეს ობიექტში კალიფორნიაში, რომელსაც ასევე შეუძლია წელიწადში 550000 Model 3 და Model Y ელექტრომობილის წარმოება. შანხაის ქარხანა რჩება Tesla-ს ყველაზე დიდ სტრუქტურად, მას შეუძლია ყოველწლიურად 750 000 Model Y და Model 3 ელექტრომობილის წარმოება. ოსტინსა და ბერლინში არსებულ ქარხნებს შეუძლიათ ყოველწლიურად 250 000 Model Y კროსოვერი აწარმოონ. რეალურად Tesla ტექნიკურად ახლოს არის წელს 1.8-დან 2 მილიონამდე ავტომობილის წარმოებასთან და მასკის თქმით მხოლოდ ზოგიერთმა ფორსმაჟორულმა გარემოებამ შეიძლება შეუშალოს ხელი გეგმის შესრულებას. კვარტალურ ღონისძიებაზე ილონ მასკმა ასევე დაადასტურა Tesla-ს განზრახვა - დაიწყოს ელექტრო პიკაპებ Cybertruck-ის აწყობა წელს ტეხასის ობიექტში, მაგრამ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ მათი მასობრივი რაოდენობით წარმოება მომავალ წლამდე არ დაიწყება. მიმდინარე წლის 1 მარტისთვის კომპანიამ დაგეგმა ინვესტორების ღონისძიება, სადაც აპირებს ახალი თაობის ელექტრომობილების პლატფორმის შესახებ დეტალებზე საუბარს. https://tinyurl.com/42wnu2df Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.