Magdalena Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 ევროკავშირის კანონმდებლებმა მიაღწიეს შეთანხმებას, რომ 2035 წლიდან აიკრძალოს ახალი მსუბუქი ავტომობილებისა და მიკროავტობუსების წარმოება შიდაწვის ძრავებით. ახლა კანონპროექტი ოფიციალურად უნდა დაამტკიცოს ევროკავშირის საბჭომ და ევროპარლამენტმა. მოსალოდნელია მისი მიღება მცირე ცვლილებებით. ფოტოს წყარო: Ronny Hartmann/AFP via Getty Images კანონპროექტის ძირითად დებულებებში მოცემულია, რომ 2030 წლისთვის ახალ ავტომობილებში СО2-ის გამონაბოლქვი 50%-ით უნდა შემცირდეს, ახალმა მიკროავტობუსებმა და ფურგონებმა კი უნდა გამოიმუშაონ 50%-ით ნაკლები გამონაბოლქვი 2021 წელთან შედარებით, ე.ი. ტრანსპორტის 50-55%-ს არ უნდა ჰქონდეს ნახშირორჟანგის ემისია. 2035 წლისთვის კი СО2-ის გამონაბოლქვი ახალ სატრანპორტო საშუალებებში 100%-ით უნდა შემცირდეს, რაც ფაქტობრივად ნიშნავს შიდაწვის ძრავის გამოყენების სრულ აკრძალვას. კანონპროექტი დამატებით პუნქტებს შეიცავს. მაგალითად, კომპანიები, რომლებიც აწარმოებენ 10000-ზე ნაკლებ სამგზავრო მანქანას ან 22000 ფურგონს წელიწადში, არ დაექვემდებარებიან ემისიის 50%- და 55%-იანი შემცირების მოთხოვნებს 2030 წლისთვის. მათ მხოლოდ 2035 წლისთვის მოუწევთ დააკმაყოფილონ ნულოვანი გამონაბოლქვის მოთხოვნა. ეს არის ე.წ. "ფერარის შეთანხმება", რომელიც განკუთვნილია მცირე ბიზნესის დასაცავად. კანონპროექტი ასევე შეიცავს არასავალდებულო წინადადებას, რომ დაუშვას 2035 წლის შემდეგ „მხოლოდ CO2-ნეიტრალური მანქანების“ წარმოება, რაც გულისხმობს სხვადასხვა სახის ბიოსაწვავს, ალკოჰოლს, მეთანს, ბუტანს და წყალბადის საწვავს, თუ ეს მანქანები „არ ექვემდებარება ავტოპარკის სტანდარტებს“. ამ უკანასკნელ ფრაზას ზოგიერთი კრიტიკოსი კანონის სერიოზულ ხარვეზად მიიჩნევს, ზოგი კი ვარაუდობს, რომ იგულისხმება სპეციალური მანქანები, როგორიცაა სასწრაფო და სახანძრო მანქანები, რომლებზეც გამონაკლისი დაიშვება. ევროკავშირის კანონმდებლებმა განაცხადეს, რომ წინადადების ფორმულირება ჯერ კიდევ დაიხვეწება, სანამ კანონპროექტი ოფიციალურად გახდება კანონი. ჰოლანდიელმა პოლიტიკოსმა Jan Huitema-მ, რომელიც ევროპარლამენტის სახელით მოლაპარაკებას აწარმოებდა კანონპროექტის შემუშავებისას, პროექტს მაღალი შეფასება მისცა და განაცხადა, რომ ის „შექმნის სიცხადეს საავტომობილო ინდუსტრიისთვის და წაახალისებს ინოვაციას და ინვესტიციებს ავტომწარმოებლებისთვის“. ახალი კანონპროექტი არის ევროკავშირის პროექტ „Fit for 55“-ის პირველი და მთავარი ნაწილი - ეს გახლავთ პროექტი, რომელიც მიზნად ისახავს 2030 წლისთვის ევროკავშირში მავნე გამონაბოლქვის 55%-ით შემცირებას, საბოლოო მიზანს კი წარმოადგენს ევროკავშირი ნახშირბადისგან სრულად ნეიტრალური გახდეს 2050 წლისთვის. პაკეტში შემავალი სხვა კანონები განიხილავს ისეთ საკითხებს, როგორებიცაა მიწათსარგებლობა, ავიაციისა და გემებისთვის უფრო სუფთა საწვავის შექმნა და განახლებადი ენერგიის ტექნოლოგიების განვითარების ახალი დაფინანსების უზრუნველყოფა. სხვა ქვეყნებში ასევე მიმდინარეობს მუშაობა შიდაწვის ძრავზე მომუშავე ახალი მანქანების აკრძალვის დაწესებაზე. დიდი ბრიტანეთი გეგმავს ასეთი მანქანების გაყიდვის აკრძალვას 2030 წლისთვის, აშშ-ში კი კალიფორნიაში 2035 წლისთვის აპირებენ აკრძალვას. https://tinyurl.com/mr4yr9r5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.