Magdalena Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 ნავთობისა და გაზის გადამზიდი ტანკერები მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ გლობალურ ეკონომიკაში, მაგრამ ისინი შესაძლოა მალე შეიცვალოს უფრო უჩვეულო გემებით. იაპონურ სტარტაპ PowerX-მა შეიმუშავა Power ARK ტრიმარანი ( სატვირთო გემი; შედგება სამი კორპუსისაგან, რომლებიც ერთმანეთთან დაკავშირებულია საერთო გემბანით ), რომელსაც შეუძლია განახლებადი ენერგიის მიწოდება ზღვაში განლაგებული ქარის ტურბინებიდან მიწამდე, რაც ახალი შესაძლებლობებით უზრუნველყოფს ამ ტიპის ელექტროსადგურებს. წყარო: PowerX PowerX-ის მთავარი მიზანია სანაპიროს ენერგეტიკული ინფრასტრუქტურის განვითარება, რომლის წყალობით ქარის ტურბინებიდან ენერგიის მიწოდება მსოფლიოს ნებისმიერ წერტილში მოხდება. ამ დროისთვის ქარის ელექტროსადგურები, რომლებიც მოსახლეობას განახლებადი ენერგიით უზრუნველყოფენ, შეზღუდულია სამონტაჟო ადგილების კუთხით, რადგან ტურბინების ფუძე მიმაგრებული უნდა იყოს ზღვის ფსკერზე. მაგალითად, General Electric-ის მიერ შექმნილი, მსოფლიოში უძლიერესი ზღვის ქარის ტურბინა Haliade-X შესაძლებელია დამონტაჟდეს არაუმეტეს 60 მეტრ სიღრმეზე. ამის გამო დაიწყეს ახალი გადაწყვეტილებების შექმნაზე მუშაობა, როგორიცაა შოტლანდიის სანაპიროზე არსებული მცურავი ენერგოფერმა Hywind. PowerX ალტერნატივებზე მუშაობს. ვინაიდან იაპონიას საკმაოდ ღრმა სანაპირო წყლები აქვს, ხმელეთზე სადენების გაყვანის შესაძლებლობები საკმაოდ შეზღუდულია. ამის ნაცვლად PowerX აპირებს ენერგიის მიწოდებას უშუალოდ წყლის მეშვეობით. კომპანიის მიერ აგებული „ტანკერები“ დიდი მოცულობის ბატარეებით შეივსება. პირველი მოდელი Power ARK 100 - ეს არის 100-მეტრიანი ტრიმარანი ელექტრო ძრავით და 300 კმ გავლის მარაგით, სარეზერვოდ კი ბიოდიზელი გააჩნია. დამატებითი ძრავის გამოყენება საშუალებას იძლევა დაიფაროს დიდი დისტანცია, თუნდაც კონტინენტიდან კონტინენტამდე. ხომალდს შეუძლია ბორტზე ატაროს საწარმოო კლასის 100 დიდი ბატარეა ჯამური მოცულობით 220 მეგავატი/სთ. PowerX-ის მონაცემებით ეს ენერგია საკმარისია დღე-ღამის განმავლობაში 22 ათასი იაპონური სახლის კვებისთვის. პირველი პროტოტიპის შესაქმნელად კომპანიამ გააფორმა ხელშეკრულება იაპონიის უმსხვილეს გემთმშენებელ ჰოლდინგ Imabari-თან. მშენებლობა სავარაუდოდ 2025 წელს დასრულდება. ასევე ცნობილია, რომ Imabari პროექტში დაახლოებით 8.86 მილიონი აშშ დოლარის ინვესტიციას ახორციელებს. სამომავლო გეგმებშია უფრო დიდი ვარიანტების მშენებლობა, რომელთა შორის იქნება 150-მეტრიანი Power ARK 1000 და 220-მეტრიანი Power ARK 3000. წყარო: PowerX ბატარეების წარმოებას კომპანია საკუთარი ძალებით აპირებს - შესაბამისი ქარხანა იაპონიაშივე აშენდება. ქარხანა Project:MAX ბატარეებს გამოუშვებს საკუთარი PowerX გემებისთვის, გარდა ამისა, ანალოგიური გადაწყვეტილების გამოყენა შესაძლებელი იქნება ელექტროსტრანსპორტსა და ენერგოსაცავებში. გეგმის თანახმად ქარხნის წარმადობა 2024 წლისთვის იქნება 1 გიგავატი/სთ, 2028 წლიდან კი გამოუშვებს 5 გვტ/სთ მოცულობის ბატარეებს ყოველწლიურად. https://tinyurl.com/bdh97z3c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.