Magdalena Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 აშშ-ის ტრანსპორტის უსაფრთხოების ეროვნული საბჭოს ახალი ანგარიშის თანახმად ცნობილი გახდა, რომ სედანი Tesla Model 3, რომელიც მარტის თვეში ფლორიდის გზატკეცილზე სატვირთოს შეეჯახა, ავტოპილოტით იმართებოდა. Tesla-ს მძღოლი გარდაიცვალა, იგი მეოთხე დაღუპულია, რომელთანაც კავშირი აქვს Tesla-ს ნახევრად ავტომატური მართვის რეჟიმს. საინტერესო გახლავთ ის, რომ 1 მარტს მომხდარი ავარიის დეტალები იდენტურია იმ ავარიასთან, რომელიც 2016 წელს მოხდა ავტოპილოტის მოქმედებისას. ორივე შემთხვევისას ავტოპილოტზე მომუშავე Tesla-მობილი შეეჯახა გზის გადამკვეთ სატვირთოს, შედეგად მძღოლი დაიღუპა. ილონ მასკი ამაყობდა თვითმართვადი ავტომობილების მიღწევებით და პირობა დადო, რომ მომდევნო წელს ისინი სრულიად ავტონომიური გახდება. კრიტიკოსები კი ამბობენ, რომ ავტოპილოტის სისტემა - რომელიც მოითხოვს, რომ მძღოლი მუდამ ფხიზლად უნდა იყოს, რათა ნებისმიერ წუთს ხელში აიღოს საჭის მართვა - არ მუშაობს კარგად და Tesla ახასიათებს სისტემას იმაზე ქმედითუნარიანად, ვიდრე იგი სინამდვილეშია. მარტის ავარიისას წითელი Tesla Model 3 სატვირთოს შეასკდა 110 კმ/სთ. სიჩქარით ისე, რომ არ უცდია ავარიის თავიდან ასაცილებლად რაიმე მანევრის განხორციელება. მძღოლი, 50 წლის ჯერემი ბენერი ადგილზე დაიღუპა, სატვირთოს მძღოლი არ დაშავებულა. ანგარიშში არ იყო მითითებული ის, თუ რა მანძილით იყო დაშორებული ელექტრომობილი სატვირთოსაგან გზაზე გამოსვლამდე, ასევე არ არის გათვალისწინებული გარემოფაქტორები და ამინდის პირობები, რომელთაც შეეძლოთ გავლენა მოეხდინათ დამუხრუჭებაზე. ამიტომ გაურკვეველია, ავტოპილოტის გარეშე შეძლებდა თუ ვერა მძღოლი უსაფრთხოდ გაჩერებას. უხეში მათემატიკური გამოთვლებით, მოასწრებდა. 2016 წლის 6 მაისს 40 წლის ჯოშ ბრაუნი მსგავს ვითარებაში დაიღუპა. ცხადი გახდა, რომ სატვირთოს მძღოლი ვალდებული იყო გზა დაეთმო მისთვის, Tesla-ს მძღოლი კი უყურადღებოდ იჯდა საჭესთან. ბრაუნის გარდაცვალების შემდეგ Tesla-მ შეამცირა დრო, რომლის განმავლობაშიც მძღოლს შეუძლია არ შეეხოს საჭეს მანამ, სანამ სისტემა არ გასცემს ხმოვან და ვიზუალურ გაფრთხილებას. თუმცა საავარიო ვითარება მიუთითებს იმაზე, რომ დიდი სიჩქარით მოძრაობისას სისტემას არ შეუძლია აღმოაჩინოს გარკვეული, პერპენდიკულარულად მოძრავი ობიექტები. ცხადია, ამავე მიზეზით შეეჯახა Tesla-ს სამი მანქანა გაჩერებულ სახანძრო მანქანებს 2018 წელს (შემთხვევები სერიოზული ტრავმების გარეშე დასრულდა). ბოლო ავარიაში მონაწილე Model 3 აღჭურვილი იყო კამერებით, რომლებსაც თეორიულად უნდა აღმოეჩინათ გზის გადამკვეთი სატვირთო. Tesla თავის მხრივ ოპტიმისტურადაა განწყობილი კომპიუტერული ხედვის მიმართ. მასკი წინ უსწრებს მოვლენებს და აცხადებს: „დარწმუნებული ვარ, Tesla-ს რობოტაქსები შემდეგ წელსვე გამოვა“. https://hi-news.ru/auto/podtverzhdeno-po-vine-avtopilota-tesla-pogiblo-uzhe-chetyre-cheloveka.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.