Jump to content

115/230 ვოლტის სვიჩი


Recommended Posts

მოკლედ, უსა-დან ჩამოსული კვება, რომელიც კეისს ჩამოყვა, მივაწვი.

იმათ ფული დაზოგეს დამზადებისას და უნივერსალის მაგივრად 115/230 ვოლტიანი სვიჩი დაუყენეს კვებას. მე იასნა არ მივაქციე ყურადღება რომ კვებას სვიჩი ჰქონდა (ეგეთი სვიჩით კვების ბლოკი ბოლოს 2003-ში მქონდა, კოდეგენებსაც კი არ აქვთ დღეს ეგ სვიჩები) და პირდაპირ შევუერთე კვების კაბელი. ეს რადგან USA-დან იყო ჩამოსული სვიჩი 115-ზე იდგა და კვებამაც იბუთქა :) ოდნავ სუნიც გაუშვა.

ახლა რა მაინტერესებს. ჯერჯერობით სტანდარტული "საბჭოთა კავშირის" ტიპის მცველი ვერ ვიპოვნე ბლოკში, რანაირი შეიძლება იყოს კიდევ?

ასევე ელექტრონიკასთან ახლოს მყოფ თანაფორუმელებთან მაქვს შემდეგი კითხვა: ამ 115/230 სვიჩის მუშაობის პრინციპი მე როგორც ვხვდები ასეთია: თუ სვიჩი დგას 115-ზე, შემავალ ძაბვას შიდა წრედი აპარალელებს და მერე უკვე 230 ვოლტის გარდაქმნა ხდება DC-ში. თუ 230-ზე დგას სვიჩი, პირდაპირ DC გარდამქმნელზე მიდის ძაბვა. სწორია?

თუ სწორია, მაშინ კი მესმის რატომაც დაიწვა კვება - 230-ის მაგივრად 460 ვოლტი მიეწოდა დაპარალელების შემდეგ გარდამქმნელზე.

მოკლედ, რა შეიძლება დამწყვარიყო? სწრაფად რაც შევათვალიერე თითქოს გარეგნულად ყველაფერი წესრიგშია, კონდენსატორებიც მთელია (თუმცა დაწვის მომენტში სუნი იყო, არა ძლიერი, მაგრამ იყო).

Link to comment
Share on other sites

მოკლედ, უსა-დან ჩამოსული კვება, რომელიც კეისს ჩამოყვა, მივაწვი.

:xelitavi:

ნეირონი გინდა შენ

Link to comment
Share on other sites

მოკლედ, უსა-დან ჩამოსული კვება, რომელიც კეისს ჩამოყვა, მივაწვი.

იმათ ფული დაზოგეს დამზადებისას და უნივერსალის მაგივრად 115/230 ვოლტიანი სვიჩი დაუყენეს კვებას. მე იასნა არ მივაქციე ყურადღება რომ კვებას სვიჩი ჰქონდა (ეგეთი სვიჩით კვების ბლოკი ბოლოს 2003-ში მქონდა, კოდეგენებსაც კი არ აქვთ დღეს ეგ სვიჩები) და პირდაპირ შევუერთე კვების კაბელი. ეს რადგან USA-დან იყო ჩამოსული სვიჩი 115-ზე იდგა და კვებამაც იბუთქა :) ოდნავ სუნიც გაუშვა.

ახლა რა მაინტერესებს. ჯერჯერობით სტანდარტული "საბჭოთა კავშირის" ტიპის მცველი ვერ ვიპოვნე ბლოკში, რანაირი შეიძლება იყოს კიდევ?

ასევე ელექტრონიკასთან ახლოს მყოფ თანაფორუმელებთან მაქვს შემდეგი კითხვა: ამ 115/230 სვიჩის მუშაობის პრინციპი მე როგორც ვხვდები ასეთია: თუ სვიჩი დგას 115-ზე, შემავალ ძაბვას შიდა წრედი აპარალელებს და მერე უკვე 230 ვოლტის გარდაქმნა ხდება DC-ში. თუ 230-ზე დგას სვიჩი, პირდაპირ DC გარდამქმნელზე მიდის ძაბვა. სწორია?

თუ სწორია, მაშინ კი მესმის რატომაც დაიწვა კვება - 230-ის მაგივრად 460 ვოლტი მიეწოდა დაპარალელების შემდეგ გარდამქმნელზე.

მოკლედ, რა შეიძლება დამწყვარიყო? სწრაფად რაც შევათვალიერე თითქოს გარეგნულად ყველაფერი წესრიგშია, კონდენსატორებიც მთელია (თუმცა დაწვის მომენტში სუნი იყო, არა ძლიერი, მაგრამ იყო).

დამცველი კერამიკული გარეკანითაა ხოლმე,ნახე თეთრი ფერის იქნება,ზედ ეწერება ამპერი.

ან,მეორე ვარიანტია:

მაგათ ცალკე ტრანსფორმატორი თუ აქვთ,ზედ ტრანსფორმატორშივეა დამცველი,ანუ უნდა შემოაფცქვნა პირველად(შემავალ) ხვიას იზოლაცია და ნახავ პატარა თEთრ მართკუთხედს,მაგას გადააერთებ და ეგაა.

ტრანსფორმატორითა მანდ აც ან დც დენი მაინც დიოდურ ხიდში გადის.

ტრანსფორმატორის შემთხვევაში,ხვია სიტყვაზე თუ 100 მეტროა 220-ზე, 115 ზე განახევრდება ,მაგრამ არ იწვება მასე ადვილად ტრანსფორმატორი,ხურდება და თუ ასე2-3 წუთი უცადე,მერე დაიწვება.

თუ სქემაზეა ეგ ადაპტერი ,მაშინ ტრანზისტორები იწვება და არამარტო.

ცუდი ამბავია ის,ადაპტერი როცა ჩართე და სვიჩიც შტეკერით იყო მიერთებული,დიდი ალბათობაა,სვიჩის სქემაზე დეტალებიც დამწვარიყო.

:xelitavi:

ნეირონი გინდა შენ

მთლად მაგდენს ვერ ვქაჩავ:D

Link to comment
Share on other sites

მოკლედ, როგორც კი ძაბვა მიეწოდა კვების ბლოკს, იმავე წამს იბუთქა :) ანუ შეიზლება ეგ სვიჩი დაზიანდებულიყო მხოლოდ?

ეგეთ სვიჩს ვნახავ, ჩემი პირველი კომპის კვების ბლოკს აქვს და მოვხსნი იმას.

Link to comment
Share on other sites

მე მგონი მივაკვლიე დამნაშავეს :)

სვიჩი შევამოწმე, მუშაობს, 115 ვოლტზე ატარებს, 230-ზე არა, ეგრეც უნდა იყოს, რაც მაგ სვიჩების აღწერის მიხედვით წავიკითხე.

კვების ბლოკის დაშლის და დეტალურად დათვალიერების შემდეგ ერთ-ერთ დეტალზე კემბრიკი გახეული შევნიშნე.

ესეც თეორიული დამნაშავე:

imag0073r.jpg

სიგანეზე აქვს დიდი ბზარი. მარჯვენა მხარეს შავად რომ ეტყობა, მაქეთ მხრიდან იყო გამოხეული კემბრიკი. თუ არ ვცდები, ვარისტორია არა ეს?

ტესტერით რომ შევამოწმო, როგორ უნდა მივხვდე რეალურად მკვდარია თუ არა?

------------

-------------

ეგეც გავარკვიე, წინაღობით მოწმდება თურმე. ეს ვარისტორი 250-260 ომ წინაღობას აჩვენებს, შესაბამისად, არ ვარგა. მეორე კარგი რაც აყენია კვებაზე, ინფინიტში მიდის :)

ეხლა უნდა ვიპოვნო ის უძველესი კვების ბლოკი, იქნებ ჰქონდეს მსგავსი მახასიათებლების ვარისტორი და ვუშველო ამას.

Link to comment
Share on other sites

ცუდადაა საქმე :) იმ ძველ კვებას ვარისტორები კი აქვს ორი ცალი, მაგრამ სხვანაირებია გარეგნულად და არც მოდელის ნომერი აწერია რომ მახასიათებლები ვნახო, შესაბამისად...

მოკლედ, ვეძებ ვარისტორს JVR 7N241K

მაგას ან იდენტური მახასიათებლების სხვა ვარისტორს.

ან მიმასწავლეთ რაიმე უცხოური საიტები სადაც მსგავსი რაღაცების ყიდვა შეიძლება.

jvrvar.png

Link to comment
Share on other sites

ვიპოვნე შესაბამისი ვარისტორი :)

http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?WT.z_header=search_go&lang=en&site=us&keywords=P7190-ND&x=0&y=0

მწარმოებელი მართალია სხვაა, მაგრამ მახასიათებლებით იდენტურია.

Link to comment
Share on other sites

თქვენ არაფერს მწერთ აბა და ეგ digikey.com მაინც აღმოვაჩინე, ეგეთი დეტალები არის ოხრად და ცენტებში იყიდება :)

ვინმეს რამეში გამოადგება. მეც იმედია გამომადგება და მაგ ვარისტორის გარდა არაა სხვა რამე კიდევ გაფუჭებული.

Link to comment
Share on other sites

თქვენ არაფერს მწერთ აბა და ეგ digikey.com მაინც აღმოვაჩინე, ეგეთი დეტალები არის ოხრად და ცენტებში იყიდება :)

ვინმეს რამეში გამოადგება. მეც იმედია გამომადგება და მაგ ვარისტორის გარდა არაა სხვა რამე კიდევ გაფუჭებული.

ხო კარგი საიტია

ვისაც პაიალნიკი ხელეწიფება გამოადგება ძალიან :)

Link to comment
Share on other sites

ვანო შემთხვევით რომელიმე კვების ბლოკი ხომ არ გაქვს გაფუჩებული პატარა ქულერი რომ მომცე თუ არ გჭირდება??აიი უძველესი კვების ბლოკის ქულერიც გამოდგება :)

Link to comment
Share on other sites

  • Barca locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.