#Skinhead Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 მაქს პლანკის რთული სისტემების ინსტიტუტის გერმანელმა მეცნიერებმა შეიმუშავეს ტექნოლოგია, რომელიც საწარმო მასშტაბებში ნანოგამტარების წარმოების შესაძლებლობას იძლევა. ნამუშევრის მთავარი ღირსებაა საბოლოო პროდუქტის ღირებულება, რომელიც გაცილებით ნაკლებია, ვიდრე ნებისმიერი თანამედროვე მეთოდის გამოყენებისას. ასეთი შთამბეჭდავი წარმატების მიღწევა მეცნიერებმა საწარმოო პროცესის თანმდევი ტემპერატურის შემცირების წყალობით შესძლეს. თუ კი აქამდე ნახევრადგამტარული ნანოსადენები 600-დან 900 გრადუსამდე ტემპერატურისას იწარმოებოდა, მკვლევარებმა ამ მაჩვენებლის 150 გრადუსამდე შემცირება შესძლეს. ამას გარდა, ძვირადღირებული ოქროს კატალიზატორის ნაცვლად მეცნიერებმა გაცილებით ნაკლებფასიანი ლითონები გამოიყენეს, კერძოდ, ალუმინი. შემუშავებული მეთოდი ნანოსტრუქტურირებული ნახევრადგამტარების პირდაპირ თერმომგრძნობიარე პლასტიკში მოთავსების საშუალებას იძლევა. ასეთი გზით მიღებული ნანოგამტარების გამოყენება კვების მზის ელემენტებსა და გაცილებით მეტი ტევადობის ბატარეებში შეიძლება. ამას გარდა, მეცნიერებს ალუმინის გრანულების ზომებით ვარირება შუძლიათ სხვადასხვა ზომებისა და მახასიათებლების მქონე ნანოგამტარების მისაღებად. წარმოების შემდგომ კატალიზატორი ამოკვეთით მარტივად შეიძლება მოცილდეს. წყარო: electronista.com 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEIRON Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 მზის ელემენტებში მაგარი იქნება, თუ უფრო მაღალი მქკ ექნება,ვიდრე მის ძველ ანალოგებს მადლობთ ნიუსისთვის! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
დათო Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 მზის ელემენტებში მაგარი იქნება, თუ უფრო მაღალი მქკ ექნება,ვიდრე მის ძველ ანალოგებს მადლობთ ნიუსისთვის! ამ სადენებით ნაკლები დანაკარგი იქნება ელ.ენერგიის ხო?? როგორც ვიცი რაც უფრო ცივია სადენი მით უფრო კარგია. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEIRON Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ამ სადენებით ნაკლები დანაკარგი იქნება ელ.ენერგიის ხო?? როგორც ვიცი რაც უფრო ცივია სადენი მით უფრო კარგია. ეგ სადენის გათბობა ენერგიის დანაკარგია, თუნდახ ხელსაწყო,თუნდაც ელ.მატორი როცა ხურდება,სიმძლავრეს კარგავს,თანაც ძალიან,ვიდრე ციბ მდდგომარეობაში. აქ სადენზე არ იყო საუბარი,ნახევარგამტარზეა ნახევარგამტარში ფოტონების გავლით კი მიიღება დენი ახლანდელ მზის ელექტროპანელებს მქკ აქვთ 25%,წარმოიდგინე რამდენი პროცენტი იკარგება ამას კი რომ ხმარობენ გასაცხელებლად წყლის,სრულიად უაზრობაა(დადებითი მხარე,კომპაქტურობაა) არის მზის ელექტროპანელების სხვა ვარიანტიც,ის სითბო რაც იკარგებოდა,ხმარდება წყლის გაცხელებას,შესაბამისად,ეს უფრო მომგებიანია Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
დათო Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ეგ სადენის გათბობა ენერგიის დანაკარგია, თუნდახ ხელსაწყო,თუნდაც ელ.მატორი როცა ხურდება,სიმძლავრეს კარგავს,თანაც ძალიან,ვიდრე ციბ მდდგომარეობაში. აქ სადენზე არ იყო საუბარი,ნახევარგამტარზეა ნახევარგამტარში ფოტონების გავლით კი მიიღება დენი ახლანდელ მზის ელექტროპანელებს მქკ აქვთ 25%,წარმოიდგინე რამდენი პროცენტი იკარგება ამას კი რომ ხმარობენ გასაცხელებლად წყლის,სრულიად უაზრობაა(დადებითი მხარე,კომპაქტურობაა) არის მზის ელექტროპანელების სხვა ვარიანტიც,ის სითბო რაც იკარგებოდა,ხმარდება წყლის გაცხელებას,შესაბამისად,ეს უფრო მომგებიანია გასაგებია. ანუ ზუსტად რომ ვთქვათ კიდე რაში გამოიყენებენ ამ აღმოჩენას? : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEIRON Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 გასაგებია. ანუ ზუსტად რომ ვთქვათ კიდე რაში გამოიყენებენ ამ აღმოჩენას? : ) ლოგიკურად,არ გამოიყენებ ძვირადღირებულ კატალიზატორს ნახევარგამტარის შექმნისთვის ნახევარგამტარისგან კი,ელ. ტექნიკის რაიმე დეტალი მაინც წარმოუდგენელია ასე რომ,მგონი გააიაფებს ამ ტექნოლოგიით დანერგილ პროდუქციას. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ბექა Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ესეიგი ნაკლები ენერგომოხმარება ექნება და მქკ გაიზრდება კაი სიახლეა გაიზრდება თან დაბალ ხარჯზე. სადენებს რაც შეეხება ისეთი სადენები რაც შეიძლება რომ ნაკლებად კარგვადი იყოს ასეთი ზეგამტარული სადენების დამზადება ბევრ რესურსს მოითხოვს როგორც ვიცი ვერცხლისწყალი და ჰელლიუმია ძალიან დაბალ ტემპერატურაზე და ამ დროს დენი მუდმივია ანუ დაკარგვა არ არის. ცოტა ავრურდავურიე მაგრამ, :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
დათო Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ესეიგი ნაკლები ენერგომოხმარება ექნება და მქკ გაიზრდება კაი სიახლეა გაიზრდება თან დაბალ ხარჯზე. სადენებს რაც შეეხება ისეთი სადენები რაც შეიძლება რომ ნაკლებად კარგვადი იყოს ასეთი ზეგამტარული სადენების დამზადება ბევრ რესურსს მოითხოვს როგორც ვიცი ვერცხლისწყალი და ჰელლიუმია ძალიან დაბალ ტემპერატურაზე და ამ დროს დენი მუდმივია ანუ დაკარგვა არ არის. ცოტა ავრურდავურიე მაგრამ, კი მაგრამ ვერცხლის წყალს ხომ ვერ გამოიყენებენ სადენებში დიდ ფართობზე ხო თან ძვირიც დაჯდება და 1000 პრობლემა Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ბექა Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 კი მაგრამ ვერცხლის წყალს ხომ ვერ გამოიყენებენ სადენებში დიდ ფართობზე ხო თან ძვირიც დაჯდება და 1000 პრობლემა ხომ ვთქვი ძვირიათქო მაგრამ მანდ დანაკარგი არის 0 ეგ უდევს საფუძვლად რეაქტიულ მატარებლებს რომელიც ჰაერში ლივლივებს და რელსებზე არ მიდის :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
დათო Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ხომ ვთქვი ძვირიათქო მაგრამ მანდ დანაკარგი არის 0 ეგ უდევს საფუძვლად რეაქტიულ მატარებლებს რომელიც ჰაერში ლივლივებს და რელსებზე არ მიდის ეგ როგორც ვიცი მაგნიტებზე დგას :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ბექა Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ეგ როგორც ვიცი მაგნიტებზე დგას ზეგამტარობა არის მოვლენა როდესაც არ გვაქ წინაღობა. და მაისერის ეფექტი ეწოდება მაგას რომ მატარებელი ჰაერში ლივლივებს და ამ დროს მძლავრი მაგნიტური ველი მიიღება რაზ გარკვეულ სიმაღლეზე სწევს მატარებელს.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
დათო Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ზეგამტარობა არის მოვლენა როდესაც არ გვაქ წინაღობა. და მაისერის ეფექტი ეწოდება მაგას რომ მატარებელი ჰაერში ლივლივებს და ამ დროს მძლავრი მაგნიტური ველი მიიღება რაზ გარკვეულ სიმაღლეზე სწევს მატარებელს.. ჰო რა. მეც მაგის თქმა მინდოდა :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.