Jump to content

გერმანელმა მეცნიერებმა ნანოგამტარების წარმოების იაფფასიანი ტექნოლოგია შეიმუშავეს


Recommended Posts

მაქს პლანკის რთული სისტემების ინსტიტუტის გერმანელმა მეცნიერებმა შეიმუშავეს ტექნოლოგია, რომელიც საწარმო მასშტაბებში ნანოგამტარების წარმოების შესაძლებლობას იძლევა. ნამუშევრის მთავარი ღირსებაა საბოლოო პროდუქტის ღირებულება, რომელიც გაცილებით ნაკლებია, ვიდრე ნებისმიერი თანამედროვე მეთოდის გამოყენებისას.

ასეთი შთამბეჭდავი წარმატების მიღწევა მეცნიერებმა საწარმოო პროცესის თანმდევი ტემპერატურის შემცირების წყალობით შესძლეს. თუ კი აქამდე ნახევრადგამტარული ნანოსადენები 600-დან 900 გრადუსამდე ტემპერატურისას იწარმოებოდა, მკვლევარებმა ამ მაჩვენებლის 150 გრადუსამდე შემცირება შესძლეს. ამას გარდა, ძვირადღირებული ოქროს კატალიზატორის ნაცვლად მეცნიერებმა გაცილებით ნაკლებფასიანი ლითონები გამოიყენეს, კერძოდ, ალუმინი.

nano1.jpg

შემუშავებული მეთოდი ნანოსტრუქტურირებული ნახევრადგამტარების პირდაპირ თერმომგრძნობიარე პლასტიკში მოთავსების საშუალებას იძლევა. ასეთი გზით მიღებული ნანოგამტარების გამოყენება კვების მზის ელემენტებსა და გაცილებით მეტი ტევადობის ბატარეებში შეიძლება.

ამას გარდა, მეცნიერებს ალუმინის გრანულების ზომებით ვარირება შუძლიათ სხვადასხვა ზომებისა და მახასიათებლების მქონე ნანოგამტარების მისაღებად. წარმოების შემდგომ კატალიზატორი ამოკვეთით მარტივად შეიძლება მოცილდეს.

წყარო: electronista.com

  • Upvote 8
Link to comment
Share on other sites

მზის ელემენტებში მაგარი იქნება,

თუ უფრო მაღალი მქკ ექნება,ვიდრე მის ძველ ანალოგებს

მადლობთ ნიუსისთვის!

Link to comment
Share on other sites

მზის ელემენტებში მაგარი იქნება,

თუ უფრო მაღალი მქკ ექნება,ვიდრე მის ძველ ანალოგებს

მადლობთ ნიუსისთვის!

ამ სადენებით ნაკლები დანაკარგი იქნება ელ.ენერგიის ხო?? როგორც ვიცი რაც უფრო ცივია სადენი მით უფრო კარგია.

Link to comment
Share on other sites

ამ სადენებით ნაკლები დანაკარგი იქნება ელ.ენერგიის ხო?? როგორც ვიცი რაც უფრო ცივია სადენი მით უფრო კარგია.

ეგ სადენის გათბობა ენერგიის დანაკარგია,

თუნდახ ხელსაწყო,თუნდაც ელ.მატორი როცა ხურდება,სიმძლავრეს კარგავს,თანაც ძალიან,ვიდრე ციბ მდდგომარეობაში.

აქ სადენზე არ იყო საუბარი,ნახევარგამტარზეა

ნახევარგამტარში ფოტონების გავლით კი მიიღება დენი

ახლანდელ მზის ელექტროპანელებს მქკ აქვთ 25%,წარმოიდგინე რამდენი პროცენტი იკარგება

ამას კი რომ ხმარობენ გასაცხელებლად წყლის,სრულიად უაზრობაა(დადებითი მხარე,კომპაქტურობაა)

არის მზის ელექტროპანელების სხვა ვარიანტიც,ის სითბო რაც იკარგებოდა,ხმარდება წყლის გაცხელებას,შესაბამისად,ეს უფრო მომგებიანია

Link to comment
Share on other sites

ეგ სადენის გათბობა ენერგიის დანაკარგია,

თუნდახ ხელსაწყო,თუნდაც ელ.მატორი როცა ხურდება,სიმძლავრეს კარგავს,თანაც ძალიან,ვიდრე ციბ მდდგომარეობაში.

აქ სადენზე არ იყო საუბარი,ნახევარგამტარზეა

ნახევარგამტარში ფოტონების გავლით კი მიიღება დენი

ახლანდელ მზის ელექტროპანელებს მქკ აქვთ 25%,წარმოიდგინე რამდენი პროცენტი იკარგება

ამას კი რომ ხმარობენ გასაცხელებლად წყლის,სრულიად უაზრობაა(დადებითი მხარე,კომპაქტურობაა)

არის მზის ელექტროპანელების სხვა ვარიანტიც,ის სითბო რაც იკარგებოდა,ხმარდება წყლის გაცხელებას,შესაბამისად,ეს უფრო მომგებიანია

გასაგებია. ანუ ზუსტად რომ ვთქვათ კიდე რაში გამოიყენებენ ამ აღმოჩენას? : )

Link to comment
Share on other sites

გასაგებია. ანუ ზუსტად რომ ვთქვათ კიდე რაში გამოიყენებენ ამ აღმოჩენას? : )

ლოგიკურად,არ გამოიყენებ ძვირადღირებულ კატალიზატორს ნახევარგამტარის შექმნისთვის

ნახევარგამტარისგან კი,ელ. ტექნიკის რაიმე დეტალი მაინც წარმოუდგენელია

ასე რომ,მგონი გააიაფებს ამ ტექნოლოგიით დანერგილ პროდუქციას.

Link to comment
Share on other sites

ესეიგი ნაკლები ენერგომოხმარება ექნება და მქკ გაიზრდება კაი სიახლეა გაიზრდება თან დაბალ ხარჯზე. სადენებს რაც შეეხება ისეთი სადენები რაც შეიძლება რომ ნაკლებად კარგვადი იყოს ასეთი ზეგამტარული სადენების დამზადება ბევრ რესურსს მოითხოვს როგორც ვიცი ვერცხლისწყალი და ჰელლიუმია ძალიან დაბალ ტემპერატურაზე და ამ დროს დენი მუდმივია ანუ დაკარგვა არ არის. ცოტა ავრურდავურიე მაგრამ, :D

Link to comment
Share on other sites

ესეიგი ნაკლები ენერგომოხმარება ექნება და მქკ გაიზრდება კაი სიახლეა გაიზრდება თან დაბალ ხარჯზე. სადენებს რაც შეეხება ისეთი სადენები რაც შეიძლება რომ ნაკლებად კარგვადი იყოს ასეთი ზეგამტარული სადენების დამზადება ბევრ რესურსს მოითხოვს როგორც ვიცი ვერცხლისწყალი და ჰელლიუმია ძალიან დაბალ ტემპერატურაზე და ამ დროს დენი მუდმივია ანუ დაკარგვა არ არის. ცოტა ავრურდავურიე მაგრამ, :D

კი მაგრამ ვერცხლის წყალს ხომ ვერ გამოიყენებენ სადენებში დიდ ფართობზე :chojinfc: ხო თან ძვირიც დაჯდება და 1000 პრობლემა

Link to comment
Share on other sites

კი მაგრამ ვერცხლის წყალს ხომ ვერ გამოიყენებენ სადენებში დიდ ფართობზე :chojinfc: ხო თან ძვირიც დაჯდება და 1000 პრობლემა

ხომ ვთქვი ძვირიათქო მაგრამ მანდ დანაკარგი არის 0 ეგ უდევს საფუძვლად რეაქტიულ მატარებლებს რომელიც ჰაერში ლივლივებს და რელსებზე არ მიდის :D

Link to comment
Share on other sites

ხომ ვთქვი ძვირიათქო მაგრამ მანდ დანაკარგი არის 0 ეგ უდევს საფუძვლად რეაქტიულ მატარებლებს რომელიც ჰაერში ლივლივებს და რელსებზე არ მიდის :D

ეგ როგორც ვიცი მაგნიტებზე დგას :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ეგ როგორც ვიცი მაგნიტებზე დგას :rolleyes:

ზეგამტარობა არის მოვლენა როდესაც არ გვაქ წინაღობა. და მაისერის ეფექტი ეწოდება მაგას რომ მატარებელი ჰაერში ლივლივებს და ამ დროს მძლავრი მაგნიტური ველი მიიღება რაზ გარკვეულ სიმაღლეზე სწევს მატარებელს..

Link to comment
Share on other sites

ზეგამტარობა არის მოვლენა როდესაც არ გვაქ წინაღობა. და მაისერის ეფექტი ეწოდება მაგას რომ მატარებელი ჰაერში ლივლივებს და ამ დროს მძლავრი მაგნიტური ველი მიიღება რაზ გარკვეულ სიმაღლეზე სწევს მატარებელს..

ჰო რა. მეც მაგის თქმა მინდოდა :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.