სოსო Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 ესეიგი იქიდან დავიწყოთ როცა არ იყო directx / opengl და შეიდერები. ამის გამო პროგრამისტებს არ ჰქონდათ პირდაპირი წვდომა ვიდეოკარტებთან (სხვათაშორის არც ეხლაა, თUმცა პირობები გაუმჯობესდა). directx 8 რომ გამოჩნდა პირველად... გაჩნდა შეიდერი, რომელიც არის პროგრამული კოდი, ის 'იხსნება' ვიდეო პროცესორზე და აკონტროლებს/ქმნის ვერტექსებს, პიქსელებს ან რამე სხვა გეომეტრიულ პროცესებს. ანუ directx 8 შეიცავდა იმ ბიბლიოთეკებს სადაც გარკვეული წვდომა ენიჭებოდათ პროგრამისტებს ვიდეოკარტებში. თუმცა ყველაფერი ძალიან დალიმიტებული იყო, რადგან ძნელია ასეთი ტიპის ბიბლიოთეკებსი დამუშავება/შექმნა. directx 9 როცა გამოჩნდა ნუ ეს იყო ლეგენდა დღესაც ყველაზე პოპულარული ვერსიაა. ამ ვერსიაში ვერტექსების დამუშავების სრულიად ახალი პაიპლაინი აქვს და ბიბლიოთეკაც გამდიდრდა sophisticated ფუნქციებით მე-10 ვერსიის დაბადებას დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა გრაფიკული კარტების ინდუსტრიაში საერთოდ. გეიმინგში ... კი ნაკლებად, რადგან ვისუალურად საოცარი განსხვავება არ იყო წინამდებარე ვერსიისგან. განსხვავება იყო პაიპლაინში (ანუ ასევთქვათ ერთი მოქმედება მეორეს როგორ მიყვება, თანმიმდევრობის პონტ) და + შეიქმნა ცალკე unified shader architecture - ეს უკანასკნელი არის ცალკე გამოყოფილი ბირთვები რათა შეიდერები მათზე 'გადანწილდეს' და ამიტომაც მას shader core ეწოდება. nVidiam მას CUDA უწოდა, ATI-მ stream processors... ანუ ეს იმიტომ მოვყევი, რომ ჩვენ ვიდეოკარტასთან პირდაპირი წვდომა არ გვაქვს. მასთან წვდომისათვის არის საჭირო დრიავერის დაყენება + ბიბლიოთეკები, რაც არ არის ოპტიმალური და ამიტომაც ველოდებით ხოლმე როდის გამოვა ახალი დაირექტი რომ იქნება და გაუმჯობესდეს ვიზუალები. ფაქტობრივად შეიდერების გარეშე ვერც ვერაფერს ვერ ვაკეთებთ პირდაპირ GPU-ზე გამოთვა არ არის ადვილი, მაგიტომაცაა რომ ძნელია პროგრამის ახლიდან გადაწერა CUDA-ზე რომ აქსელერაცია მიაწოდონ. ადრე საკამოდ ვრცელი სტატია წავიკითხე, რომ თამაშების chief დეველოპერები იმაზე საუბრობენ რომ დაირექტის მაგივრად რამე უკეთესი შექმნან რადგან ბიბლიოთეკბზე დამოკიდებულება რეალურ შესაძლებლობას კარგავს. ვიდეოკარტას ბევრად უფრო რეალური რენდერეი შეუძლია, უბრალოდ არ ვიცით ეს როგორ მივაღწიოთ ჯერ. თუმცა როგორც ვიცი უკვე მაგ საკითხზე მუშაობენ... იმედია რამე გაგაგებიენ ჩემი ნაბოდვარიდან ვერაფერი ვერ გავიგე მაგრამ მაინც მადლობა ალბათ პროგრამირება უნდა მესმოდეს მაგას რომ მივხვდე ერთი რაც გავიგე ძალიან შორს არის პროგრამები ვიდეო კარტებთან ოპტიმიზაციისგან და რეალურად რომ მოარგონ პროგრამისტებმა ვიდეო კარტას პროგრამები ბევრად მაღალი მაღალი ხარისხის იქნება გამოსახულება Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
გათი Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 მოკლედ - low-level კოდი არ აქვს და მაგიტომ არის მასე. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 გათი მართალი ხარ დღემდე რაც ჰაი ენდ ბარათები გამოდის პრაქტიკულად ყველას დალიმიტერბული DX 11 აქვს Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
გათი Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 ვერაფერი ვერ გავიგე მაგრამ მაინც მადლობა ალბათ პროგრამირება უნდა მესმოდეს მაგას რომ მივხვდე ერთი რაც გავიგე ძალიან შორს არის პროგრამები ვიდეო კარტებთან ოპტიმიზაციისგან და რეალურად რომ მოარგონ პროგრამისტებმა ვიდეო კარტას პროგრამები ბევრად მაღალი მაღალი ხარისხის იქნება გამოსახულება კი დაახლოებით მასეა. უშუალო კავშირი არ არსებობს დეველოპერსა და ვიდეოს შორის. აი პროცესორს ჩააყენებ და ვსო, ოპერებსაც მასე. არანაირი მედიატორი დრაივერები. ვიდეოს კიდე დრაივერიც უნდა და ათასი ჯანდაბა... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fashisti Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 კი დაახლოებით მასეა. უშუალო კავშირი არ არსებობს დეველოპერსა და ვიდეოს შორის. აი პროცესორს ჩააყენებ და ვსო, ოპერებსაც მასე. არანაირი მედიატორი დრაივერები. ვიდეოს კიდე დრაივერიც უნდა და ათასი ჯანდაბა... 100% მართალი ხარ დრაივერებზეა დამოკიდებული წარმადობა... ხან მეტია ხან ნაკლები და ათასი მაიმუნობა აი დრაივერი რომ არ იყოს (შეიძლება იყოს მაგრამ გაცილებით ნაკლები გავლენით) ვიდეო კარტის სრულ შესაძლებლობებს გამოვიყენებდით როგორც პროცესორს ვწურავთ ბოლომდე ნეტა თუ აკეთებენ DX-ზე რამე უკეთესს მალე გააკეთონ რა Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
გათი Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 100% მართალი ხარ დრაივერებზეა დამოკიდებული წარმადობა... ხან მეტია ხან ნაკლები და ათასი მაიმუნობა აი დრაივერი რომ არ იყოს (შეიძლება იყოს მაგრამ გაცილებით ნაკლები გავლენით) ვიდეო კარტის სრულ შესაძლებლობებს გამოვიყენებდით როგორც პროცესორს ვწურავთ ბოლომდე ნეტა თუ აკეთებენ DX-ზე რამე უკეთესს მალე გააკეთონ რა შენ წარმოიდგინე პირველი ეგ იდეა დაებადა და მგონი უკვე რაღაცებს გეგმავს..ვინ? AMD-ს და მერე ამბობენ ასი წელი ვერ დაეწევა ნვიდიასო... ამდ-ში უნდათ ახლა რამე low level კოდით შეცვალონ ყოლიფერი. პ.ს. low level - ნიშნავს მანქანურ კოდთან რაც შეიძლება ახლოს, თუმდაც მანქნაურ ენაზე მყოფი კოდი და არა "დაბალი დონის" როგორც ზოგჯერ ჰგონიათ ხოლმე :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sauron Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 (edited) ანუ ამდ გეგმავს დაირექტის ის ალტერნატივის შექმნას? ეს თუ გამოუვიდა ამდ არ მისცემს უფლებას ნვიდიას ეს თავისი გამოგონება გამოიყენოს და ამის შედეგად ამდ ს კარტები გაცილებით შედეგიანები იქნებიან ვიდრე ენვიდიასი? :ugly_confused2: Edited April 28, 2011 by sauron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
სოსო Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 შენ წარმოიდგინე პირველი ეგ იდეა დაებადა და მგონი უკვე რაღაცებს გეგმავს..ვინ? AMD-ს და მერე ამბობენ ასი წელი ვერ დაეწევა ნვიდიასო... ამდ-ში უნდათ ახლა რამე low level კოდით შეცვალონ ყოლიფერი. პ.ს. low level - ნიშნავს მანქანურ კოდთან რაც შეიძლება ახლოს, თუმდაც მანქნაურ ენაზე მყოფი კოდი და არა "დაბალი დონის" როგორც ზოგჯერ ჰგონიათ ხოლმე მანქანურ კოდში ორობითი სისტემა იგულისხმება? ყველაზე low level პროგრამირების ენა ასამბლერია როგორც მე ვიცი Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
გათი Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 მანქანურ კოდში ორობითი სისტემა იგულისხმება? ყველაზე low level პროგრამირების ენა ასამბლერია როგორც მე ვიცი კი ორობითი იგულისხმება. ზოგჯერ 8ობითიც და 16ობითიც (რადგან ამ 3ს შორის 'გადაყვანა' მანქანისთვის ადვილია) ყველაზე low level ენა ასემბლია (assembly), ასემბლერი ის 'გარემოა' სადაც ასემბლის კოდი იკვრება. ეგ რომ ამდ-მ მართლა შექმნას ვერ დაუშლის ნვიდიას, მაგის დაპატენტება არ მოხერხდება ალბათ, რადგან ბიბლიოთეკის გამოყენება დეველოპერებისთვის აუცილებელია ამიტომ ეს ტექნოლოგია უნდა ყველასთვის ხელმისაწყვდომი იყოს. დღესდღეობით შეიდერების კოდს C-ზეც წერენ, ძალიან იშვიათად ასემბლიზე. აი დრაივერები მაგალითად იქმნება C-ენაზე მაგრამ უმთავრესი კომპონენტები ასემბლიზე კეთდება. თUმცა მთლიანობაში მაინც C-ია. ნუ ჯერ ადრეა მაგაზე ლაპარაკი, უფრო თეორიაა ვიდრე პრაქტიკა ჩვენთვის. ისე ტეხამს რომ X79-ზე მარტო 3 პროცი გამოვა. და ისიც ძვირები... :შ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ბერო Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 კი, ამდ-მ აიმაღლა ხმა DirectX-თან დაკავშირებით რამდენიმე კვირის წინ და თქვა, რომ DirectX დეველოპერებს სერიოზულად ზღუდავს GPU-ს სრულად გამოყენების მხრივო. მე ასეთი რამ საერთოდ არ მეგონა, თუ API ასე ზღუდავდა GPU-ს. მაგრამ რამდენიმე დღეშივე გააკეთა მეორე კომენტარი AMD-მ, რომ ისევ DirectX-ის ერთგულად რჩებოდა. გათი, შენ მოგეპოვება ეგ ინფორმაცია, რომ სხვა კოდს ქმნის AMD? ბევრი რამ გავიგე შენი პოსტებიდან. საიდან, პროგრამირების, ამდენი ცოდნა? : ) საინტერესოა ნამდვილად, რადგან Microsoft-ის მონოპოლიის დამსხვრევა მოუწევს. ეს კი არ მგონია ასე ადვილად შეძლოს, მითუმეტეს, რომ მეორე კომენტარი ლოიალური იყო DirectX-თან დაკავშირებით. http://www.3dnews.ru/news/amd-po-prezhnemu-ostaetsya-priverzhennoy-directx BTW, გეიმინგის განყოფილებაშიც დავდე ეს ინფო ადრე. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
გათი Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 კი, ამდ-მ აიმაღლა ხმა DirectX-თან დაკავშირებით რამდენიმე კვირის წინ და თქვა, რომ DirectX დეველოპერებს სერიოზულად ზღუდავს GPU-ს სრულად გამოყენების მხრივო. მე ასეთი რამ საერთოდ არ მეგონა, თუ API ასე ზღუდავდა GPU-ს. მაგრამ რამდენიმე დღეშივე გააკეთა მეორე კომენტარი AMD-მ, რომ ისევ DirectX-ის ერთგულად რჩებოდა. გათი, შენ მოგეპოვება ეგ ინფორმაცია, რომ სხვა კოდს ქმნის AMD? ბევრი რამ გავიგე შენი პოსტებიდან. საიდან, პროგრამირების, ამდენი ცოდნა? : ) საინტერესოა ნამდვილად, რადგან Microsoft-ის მონოპოლიის დამსხვრევა მოუწევს. ეს კი არ მგონია ასე ადვილად შეძლოს, მითუმეტეს, რომ მეორე კომენტარი ლოიალური იყო DirectX-თან დაკავშირებით. http://www.3dnews.ru/news/amd-po-prezhnemu-ostaetsya-priverzhennoy-directx BTW, გეიმინგის განყოფილებაშიც დავდე ეს ინფო ადრე. არამარტო ამდ, სხვებიც ცდილობენ. თუმცა უკეთესი ბორბლის ახლიდან გამოგონება საკმაოდ ძნელია. ეგ მართალია რომ კონსოლებზე 10ჯერ უკეთესი გრაფიკა შეუძლია. საბოლოო ბევრ რამეზეა დამოკდიებული თამაშის შედეგი - დრაივერის ხარისხი (რამდენად კარგი კავშირია მომხმარებელსა და ვიდეოს შორის), დაირექტის ბიბლიოთეკა სადაც მთავარი Direct3D ფუნქციებია და თამაშის ძრავა - ამ უკანასკნელზეც საკმაოდ დიდი პასუხისმგებლობა მოდის რადგან რენდერერზეა ბევრი რამე დამოკიდებული. ერთი და იგივე თამაში სხვადასხვა ძრავში სხვადასხვანაირად დარენდერდება. წარმომიდგენია crytek რას იზავდა უშუალო კავშირით ვიდეოსთან SNB-E-ს არ ექნება Quick Sync ტექნოლოგია, ეს იმით აიხსნება რომ ასეთი სისტემის ყიდვის დროს შენ უნდა გქონდეს იმდენი ფული რომ დისკრეტული იყიდო აივი ბრიჯი კიდე გამოსვლისთანავე მხოლოდ მეინსტრიმს დაიკავებს, მგონი მაგის ექსტრიმ სეგმენტში ჩადება ჯერ არ იგეგმება. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 საბოლოო ბევრ რამეზეა დამოკდიებული თამაშის შედეგი - დრაივერის ხარისხი (რამდენად კარგი კავშირია მომხმარებელსა და ვიდეოს შორის), დაირექტის ბიბლიოთეკა სადაც მთავარი Direct3D ფუნქციებია და თამაშის ძრავა - ამ უკანასკნელზეც საკმაოდ დიდი პასუხისმგებლობა მოდის რადგან რენდერერზეა ბევრი რამე დამოკიდებული. ერთი და იგივე თამაში სხვადასხვა ძრავში სხვადასხვანაირად დარენდერდება. წარმომიდგენია crytek რას იზავდა უშუალო კავშირით ვიდეოსთან რას და კრიზის 2 მინი თამაში იქნებოდა დაბალი გრაფიკით :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.