Magdalena Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 საავტომობილო წარმოების გადასვლა ელექტროძრავებზე და მძღოლის დამხმარე ტექნოლოგიები სინქრონულად ვითარდება. ამ ტენდენციების შესაბამისად Ford-მა გადაწყვიტა გამოიყენოს თავისი სრულიად ელექტრო ქროსოვერი Mach-E, როგორც პირველი ავტომობილი Ford Co-Pilot 360 2.0 ტექნოლოგიით. მთავარი სიახლეა მძღოლზე ორიენტირებული კამერის გამოყენება უსაფრთხოების გაზრდის მიზნით. Mustang Mach-E-ის მფლობელებს შეუძლიათ შეიძინონ აღჭურვილობა Active Drive Assist (მძღოლის აქტიური დახმარების სისტემა) ავტომობილის შეძენის დროს. ეს არის მოსამზადებელი პაკეტის ნაწილი, რომელიც 2021 წლის მესამე კვარტალში Mach-E-ის მფლობელებს საშუალებას მისცემს სრული ძალით გაააქტიურონ ახალი ADAS-ფუნქციები უსადენო განახლების შედეგად ან Ford-ის სადილერო ცენტრში. ახალი პაკეტის ძირითადი უპირატესობაა მძღოლის გარეშე მართვის შესაძლებლობა, თუმცა ამგვარი რამ იმოქმედებს ჯერჯერობით მხოლოდ 100 ათასი მილის (160 ათასი კმ) მანძილზე ჩრდილოეთ ამერიკაში დაყოფილ გზატკეცილებზე. Ford-ის პრეს-რელიზში განიმარტა: „მძღოლის გარეშე საჭის მართვა მფლობელებს საშუალებას მისცემს გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე იმოძრაონ საჭეზე ხელის შეხების გარეშე მხოლოდ იმ პირობით, რომ გააგრძელებენ გზისთვის თვალყურის დევნებას: შედეგად ისინი მიიღებენ დამატებით კომფორტს ხანგრძლივი მგზავრობისას. გაუმჯობესებული ინფრაწითელი კამერა, რომელიც მძღოლისკენაა მიმართული, იკვლევს მის მზერას და თავის მდებარეობას, რათა სისტემამ შეიტყოს აქცევს თუ არა მძღოლი გზას ყურადღებას ხელების გარეშე მართვისას, სისტემა ასევე იკვლევს მოძრაობის მიმართულებას შესაბამის ზოლზე. მძღოლები მონაცემთა დაფაზე წინასწარ ვიზუალურ შეტყობინებას მიიღებენ მაშინ, როდესაც საჭირო გახდება სატრანსპორტო საშუალების ხელით მართვა“. Ford-მა დაასახელა კიდევ ორი გაუმჯობესებული ფუნქცია, რომლებიც შედის Mach-E Co-Pilot 360 2.0-ის სტანდარტულ კომპლექტაციაში, ესენია Road Edge Detection და Blind Spot Assist. სავალი გზის კიდეებისა და სამოძრაო ზოლის ნაპირების აღქმის შემდეგ მძღოლი მიიღებს გაფრთხილებას, თუკი დასაშვებ სივრცეს გადასცდება. ფუნქცია Blind Spot Assist ასახავს შუქს გვერდითი ხედვის სარკეში და საჭიროების შემთხვევაში უბიძგებს საჭეს. ჯამში ავტოპილოტირების სისტემა წააგავს General Motors-ის SuperCruise-ს, რომელიც ბაზარზე ორი წლის წინ გამოვიდა, თუმცა Ford ჩამორჩება. ერთადერთი სიახლეა მძღოლისკენ მიმართული კამერა, რომელსაც ემატება კამერები წინა პანელზე, წინა რადარსა და კუთხის რადარებზე. ზოგიერთი მძღოლი მიიჩნევს, რომ SuperCruise-ის გამოყენება ბევრ გზაზე შემაშფოთებელია: ზოგჯერ ავტოპილოტისთვის ხელმისაწვდომი მონაკვეთები ძალიან მოკლეა, ხოლო მართვასა და ავტომატიზაციას შორის ხშირი გადართვა კი - არაკომფორტული. კომპანია კონსერვატიულ მიდგომას უჭერს მხარს. Ford ADAS-ის მომხმარებლებთან მუშაობის მენეჯერმა Chris Billman-მა განაცხადა: ”ჩვენ გულდასმით ვირჩევთ სახელებს ჩვენი ფუნქციებისთვის. ვხდით მათ ინტუიციურად გასაგებს, არ ვაჭარბებთ და არც ვამტკიცებთ, რომ ფუნქციები უფრო მეტის შემძლეა, ვიდრე ვაცხადებთ“. Ford-მა ადრე თავისი Co-Pilot შეადარა Tesla AutoPilot-ს და მიუთითა მისი ფუნქციების ნაკლებობაზე (არ იქნა ნახსენები შუქნიშნის სიგნალების ამოცნობა და კონკურენტის სხვა უპირატესობები): https://bit.ly/3efV9FI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.