Jump to content

ამსტერდამში 11 წლის შემდეგ აიკრძალება ბენზინისა და დიზელის ძრავის მქონე ავტომობილები


Recommended Posts

ეჭვს აღარ იწვევს ის, რომ კაცობრიობა სრული სვლით მიიწევს ნულოვანი ტოქსიკური გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილებზე გადასვლისაკენ. თუმცა სულ სხვა საქმეა, როდესაც კონკრეტული ქალაქი ზუსტ თარიღს ასახელებს, თუ როდის გაქრება მისი ქუჩებიდან შიდაწვის ძრავის მქონე ავტომობილები. ერთ-ერთი ასეთია ნიდერლანდების დედაქალაქი ამსტერდამი. 

image.jpeg 

2030 წლიდან გამონაბოლქვის მილსადენის მქონე ავტომობილები ვეღარ იმოძრავებენ ამსტერდამში 

მცირე ხნის წინ ამსტერდამის ხელისუფლებამ განაცხადა, რომ 2030 წლიდან ქალაქში აიკრძალება ბენზინზე ან დიზელზე მომუშავე მანქანები. მიზნამდე მისვლას მეგაპოლისი ეტაპობრივად აპირებს, პირველი ეტაპი მომდევნო წელსვე დაიწყება: ქალაქის ქუჩები დაიკეტება დიზელის ძრავზე მომუშავე იმ ავტომობილებისათვის, რომლებიც გამოშვებულია 2005 წლამდე.  

მეორე ეტაპი დაიწყება 2022 წელს - დედაქალაქის ცენტრში აიკრძალება ატმოსფეროს დამაბინძურებელი ავტობუსების გადაადგილება, 2025 წლიდან კი ამსტერდამში დაუშვებელი იქნება შიდაწვის ძრავზე მომუშავე მოპედისა და კატერის გამოყენება.  

image.jpeg 

მოქალაქეების ელექტრომობილებზე გადასვლისათვის ამსტერდამის ხელისუფლებას მოუწევს რვაჯერ გაზარდოს ელექტრო დამტენი სადგურების რაოდენობა 

უნდა აღინიშნოს, რომ ამჟამად ამსტერდამის უამრავი მაცხოვრებელი და სტუმარი ქალაქში გადასაადგილებლად ველოსიპედს იყენებს. თუმცა ადგილობრივი ჯანდაცვის სისტემის წარმომადგენელთა აზრით საავტომობილო-საწყლოსნო გზებზე ჯერ კიდევ ძალიან ბევრი ისეთ ტრანსპორტი მოძრაობს, რომელიც გამონაბოლქვით წამლავს ჰაერს და ქალაქის მაცხოვრებლების სიცოცხლის ხანგრძლივობას ამცირებს. 

ბენზინისა და დიზელის ძრავის მქონე ავტომობილების ალტერნატივად მოქალაქებს შემოთავაზებული ექნებათ 2030 წლიდან გამოიყენონ ელექტრომობილები ან წყალბადის საწვავზე მომუშავე ავტომობილები. ამ პროგრამის რეალიზაციისათვის ადგილობრივ ხელისუფლებას დიდი ხარჯი ელის 23 ათასი დამტენი სადგურის გასახსნელად - მიიჩნევენ დამოუკიდებელი ექსპერტები. ამჟამად ამსტერდამში მოქმედი დამტენი სადგურების რიცხვი მხოლოდ 3 ათასია. გარდა ამისა, ელექტრომობილები და სხვა ეკოლოგიურად სუფთა სატრანსპორტო საშუალებები გაცილებით ძირი ღირს ბენზინის ძრავიან ავტომობილებთან შედარებით და ამის გამო შესაძლოა მაცხოვრებელთა ნაწილისათვის ნაკლებად ხელმისაწვდომი იყოს. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.