Jump to content

FAQ ვიდეოკარტებზე!


Recommended Posts

F A Q ვიდეოკარტებზე!

კითხვა: რა არის ვიდეოკარტა (ვიდეოადაპტორი და ა.შ)?

პასუხი: ვიდეოკარტა არის ყველა კომპიუტერის ვიდეოსისტემის მთავარი ელემენტი.

ვიდეოკარტის მთავარი ელემენტები: გრაფიკული პროცესსორი (GPU-Graphic Processing Unit), მასზე დამოკიდეუბლია მთელი ვიდეოკარტის გამომუშავება.

dzcmndrdnjkkoz4ytm1t.jpg

ვიდეომახსოვრობა რომელიც გვესაჭიროება სხვა და სხვა ელემენტების შესანახად, გრაფიკული პრიიტივების ჩატვლით, ტექსტურები და ასე შემდეგ.

კითხვა: რა არის ვიდეოკარტის გამომუშავება?

პასუხი: ვიდესისტემის გამომუშავება არის გრაფიკული ინფორმაციის დამუშავების სიჩქარე, რომელიც გამოისახეა კომპიუტერის მონიტორზე.სამწუხაროდ დგეს დგეობით არ არსებობს ობიეკტური კრიტერიუმები ვიდეოკარტის გამომუშავების შესაფასებლად: ტესტებიც, თამაშებიც, არიან ოპტიმიზირებულები ამა თუ იმ მარკის სხვა და სხვა ვიდეოჩიპებისათვის, ასე რომ ჩვენ ვერ მივიგებტ ზხუსტ პასუხებს.

კითხვა: რა ვიდეოკარტა არის აუცილებელი ნორამლური მუშაობისტვის Windows Vista-ში?

პასუხი: Windows Vista-ში მუშაობისთვის ჩვენ გვეყოფა გრაფიკული კარტა ან ინტეგრირებული ჩიპსეტი DirecX 9.0 აპარატული მხარდაჭერით.

მინიმალური კონფიგურაცია მოითხოვს 64MB (მინიმუმ), და უფრო განვითარებული ვიდეოსისტებები კი გვაძლევენ შესაძლებლობას მივიღოთ დიდი სიამოვნება სამ განზომილებიანი ინტერფეისით (Aero Glass) (მას ჭირდება ვიდეოკარტა Pixel Shader 2.0-ის მხარდაჭერით, და ასევე 128MB-ზე მეტი მახსოვრობა)

კითხვა: რა არის მახსოვრობის შინის სიგანიერე? დაროგორ გავლენას ახდენს იგი ვიდეოკარტის გამომუშავებაზე?

პასუხი: არის მახსოვრობის შინის სიგანიერე არის უმნიშვნელოვანესი პარამეტრი რომელიც განსაზღვრავს ვიდეოკარტის გამომუშავებას. დიდი სიგანიერე გვადზლებს საშუალებას რომ გადავცეტ უფრო მეტი ინფორმაცია დროის ერთეულში ვიდეომახსოვრობიდან GPU-ში და უკან, რაც უზრუვნელყოპს ვიდეოკარტის დიდ გამომუშავებას. თანამედროვე ვიდეოკარტებში მახსოვრობის შინის სიგანიერე არის.

* ბიუჯეტური ვიდეოკარტებისთვის - 64 ან 128 ბიტი;

* საშუალო დონის ვიდეოკარტები - 128 ან 256 ბიტი;

* ყველაზე ძვირიანი ვიდეოკარტები (High-End) - 256 ან 512 ბიტი.

კითხვა: რა დახასიანებები მოქმედებენ ვიდეოჩიპების გამომუშავებაზე?

პასუხი: ყველა თანამედროვე გრაფიკული პროცესორების უმნიშვნელოვანესი დახასიათებები არის:

* მისი ტაკტური სიხშირე - განსაზღვრავს მაქსიმალურად დიდ მუშაობის სივრცეს, რაც პროცესორს შეუძლია შეასრულოს დროის ერთეულში. რაც უფრო დიდი არის ტაკტური სიხშირე GPU, მით უფრო დიდი გამომუშავება აქვს ვიდეოკარტას;

* შეიდერული ბლოკების რაოდენობა - განსაზღვრავს ვიდეოკარტების შესაძლებლობას გრაფიკული პრიმიტივების დამუშავებაში;

* ტეკსტურირების ბლოკების რაოდენობა (TMU), განსაზღვრავს ტეკსტურულ გამომუშავებას ( ტეკსტურების გამორჩევის და დადების სიჩქარე). უფრო დიდი მნიშვნელობა TMU-ს აქვს შედარებით ძველ თამაშებში (შეიდერებამდე), მაგრამ დღეს დღეობითაც მათ არ დაუკარგავთ აკტუალობა;

* რასტერიზაციის ბლოკების რაოდენობა (ROP), ანხორციელებს ჩაწერის ოპერაციებს ვიდეოკარტის მიერ გათვლილი პიკსელების ბუფერში და მათ არევას (ბლენდინგი).

მაღლა ჩამოთვლილი დახასიათებები რა თქმა უნდა დზალიან მნიშვნელოვანია, მაგრამ იქნება დიდი შეცდომა რომ დღეს ჩვენ შევაფასოდ თანამედროვე GPU-ები მარტო სხვა და სხვა ბლოკების რაოდენობით. ყოველი ახალი თანამედროვე ვიდეოკარტების თაობა იყენებს სულ ახალ და ახალ არქიტეკტურას, სადაც ბლოკების გამოყენება და მათი დამოკიდებულება დზალიან განსხვადება ძველი თაობებისგან. ასე რომ GPU-ების რაოდენობითი შეფასება ამართლებს მარტო ერთი თაობის ვიდეოკარტებზე.

კითხვა: რისთვის გვესაჭიროება ვიდეომახსოვრობა?

პასუხი: ვიდეომახსოვრობა გვესაჭიროება რომ მან უზვრუნელყოს ვიდეოკარტების ნორმალური ფუნქციონირება. ვიდეოკარტებსი უმეტესობა არის აღჭურვილი საკუთარი მახსოვრობით, რომელიც გამოიყენება, რომ დაიმახსოვროს მონაცემების დამუშავების პროცესსში აუცილებელი შემადგენლები: ტეკსტურები, ბუფერები და ასე შემდეგ. აქედან შეგვიძლია დავასკვანთ, რომ რაც უფრო მეტი არის ვიდეოკარტის მახოვრობა მით უფრო მეტი არის მისი გამომუშავება, მაგრამ ეს ყოველთვის არ მართლდება.

კითხვა: რა და რა ვიდეომახსოვრობის (ვიდეოკარტის მახსოვრობა) ტიპები არსებობს?

პასუხი: ვიდეოკარტებზე ყენდევბა სხვა და სხვა ტიპის ვიდეომახსოვრობა. ძველი SDR-მახსოვრობა პრაკტიკულად აღარსად აღარ გვხვდება, ისევე როგოც მისი შემცვლელი DDR (SDR-თან შედარებით გაორმაგებული გამომუშავებით) და თუ კიდევ გვხვდება მარტო იაფიან და ბიუჯეტურ ვიდეოკარტებზე. მასიურ ვიდეოკარტებზე არის ყველაზე უფრო გავრცელებული DDR2-ს ტიპის მახსოვრობა (და მისი გაუმჯობესებული ვარიანტი GDDR3), გამტარი შესაძლებლობით რომელიც არის გაორმაგებული DDR-ტან შედარებით. ყველაზ უფრო დიდ გამომუშავებიანი კარტები არიან კომპლეკტირებული მახსოვრობით GDDR4, რომელიც მუშაობს ორჯერ ჩქარა ვიდრე GDDR3, და აგრეთვე იგი გამოირჩევა დადაბლებული ძაბვით, ასე რომ მას აქვს დადბლებული ელეკტომოხმარება.

ვიდეოკარტების ინტერფეისები

კითხვა: რა და რა ვიდეოკარტის ინტერფეისები არსებობს?

პასუხი:

jynqn1ygwejgynz0ydzl.jpg

ვიდეოკარტების შესაეთებელი სტანდარტული ინტერფეიცი არის შინა PCI-Express 1.1 (PCIe ან PCI-E). მიყოლებითი მონაცემების გადაცემა რეჟიმში "წერტილი წერტილში", PCI-E უზვრუნეყოფს მისი მაშტაბირების შესაძლებლობას. როგორც წესი, ვიდეოინტერფეისათ გამოიყენება ხოლმე PCI-E 16x, რომელიც უზვრუნელყოფს გამტარ შესაძლებლობას 4გბ/წ, ყველა მიმართულებით, მაგრამ ხან და ხან ჩვენ ხვხდება PCI-E 8x (უფრო ხშირად SLI-ში და CrossFire-ში). ასე რომ ყველა შემთხვევაში ვიდეკარტების დაყენებისთვის გვესაჭიროება ერთი სლოტი PCI-E 16.

უახლოეს პერსპეკტივაში დგას, ახალი სპეციფიკაცია PCI-Express 2.0 გაუმჯობესებული გამტარი შესაძლებლობით (PCI-E 16x-ის შემთხვევაში გვაძლევს 8გბ/წ ყველა იმართულებით). ამასთან ერთად PCIe 2.0 მუშაობს PCIe 1.1-თან, ანუ ძველი ვიდეკატრებიც ნორმალურად იმუშავებენ ახალ პლატებზე, რომლებიც გამოვლენ 2007 წელს.

მოძველებული, მაგრამ კიდევ გამოყენებადი ვიდეოინტერფეისი AGP (Accelerated Graphic Port - ვიდეო პორტი ამაღლებული მონაცემების გადაცემის სიჩქარით), იგი დაფუძნებულია პარალელურ 32-ბიტიან შინაზე PCI. მისი პროტოტიპის განსხვავებით იგი წარმოადგენს პირდაპირ კავშირს ცენტრალური პროცესორის და ვიდეოჩიპის შორის. და ასევე უფრო მეტი ტაკტური სიხშირიტ (66 MHz 32 MHz-s მაგივრად), გაადვილებული მონაცემების გადაცემის პროტოკოლები და ა.შ.

კითხვა: რა არის SLI?

პასუხი: SLI (Scalable Link Interface) პროგრამულ-აპპარატული NVIDIA-ს ტექნოლოგია, უზვრუნელყოფს 2 ვიდეოკარტის დაყენებას და ერთდროულ მუშაობას, რეჯიმში Multi-GPU Rendering. ორივე ვიდეოკარტაზე დატვირთვა ნაწილდება დინამიკურად (დატვირთვა იყოფა ორზე და ნაცილდება 2 ვიდეოკარტაზე) რაც ჩვენ გვაძლევს საშუალებას ორჯერ გავაუმჯობესოთ ვიდეოკარტის გამომუშავებას.

mtqyazldymnzm24mbmyj.jpg

3mtzg2deyc3wnz2kexyu.png

ვიდეოკარტების ნორმალურ მუშაობისთვის SLI-რეჟიმში, აუცილებელია მაზერი (ჯერ მარტო Nvidia-ს ჩიპსეტებზე) ორი გრადიკული სლოტით PCI-Express, ორივე ვიდეოკარტა უნდა იყოს ერთნაირი GPU-თი. ინფორამციის გასაცვლელად ორ ვიდეოკარტის შორის გამოიყენება სპეციალური SLI-კონეკტორი, მაგრამ ხან და ხან შესაძლებელია კავშირი PCI-E-ის ინტერფეისიდან.

mtdmymwh2koizgbtnmgy.jpg

უმეტეს შემტხვევებში SLI გვაძლევს საშუალებას, რომ გავზარდოთ 3D-application-ებში გამომუშავება, მაგრამ რადიკალურ გაზრდას თვითონ თამაშებში არ არის ხოლმე.

კითხვა: რა არის CrossFire?

პასუხი: CrossFire არის კომპანია ATI-s პასუხი nVidia-ს ინნოვაციაზე SLI და იგი დვაძლევს საშუალებს რომ გამოვუყენოთ ორი ვიდეოკარტა და გავზარდოთ ვიდეოკარტის გამომუშავები ორჯერ. მაგრამ SLI-სგან განსხვავებით შეგიძლია გამოიყენო 2 სხვა და სხვა ვიდოკარტა დუეტში! ;)

y0nluomdzmywnw2zfmdf.jpg

BY AKAKI SURGULADZE ;) All rights reserved. www.overclockers.ge

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.