NVidia RTX არის Microsoft DirectX Ray Tracing-ის და Nvidia-ს საფირმო ტექნოლოგიების ნაზავი
Ray Tracing მოკლედ რომ ვთქვა არის ჰოლივუდის კომპიუტერული ეფექტების ანალოგიური ტექნოლოგია, რომელიც ძალიან მომთხოვნია კომპიუტერის რესურსებისადმი (ამიტომ იყო საჭირო რენდერ ფარმები ჰოლივუდის გრაფიკისთვის), Nvidia-მ კი ახალი Tensor Core ების წყალობით შეძლო ამ ტიპის გრაფიკის დამუშავება გაცილებით მცირე ზომის ვიდეოკარტებში ვიდრე რენდერ ფარმის სერვერებია, რომლებიც ძირითადად CPU-ს იყენებენ გრაფიკის დასამუშავებლად და არა GPU-ს.
Nvidia-ს საფირმო ტექნოლოგია გარდა ამისა არის მაგალითად Deep Learning Super Sampling DLSS, რაც ანტიალიასინგის (ობიეექტებზე დაკბილული კიდეები თამაშებში, რაც განსაკუთრებით შესამჩნევია დაბალ რეზოლუციებზე და ახლოს როცა უყურებ მონიტორს) შემცირების ძალიან ეფექტური საშუალებაა, (როგორც წესი ძალიან ტვირთავს ვიდეოკარტას მაღალი ხარისხის ანტიალიასინგი) თუმცა აქამდე რაც აჩვენეს, 4K გაფართოებაზე იყო ერთ თამაშში შედარებული DLSS და ტრადიციული ანტიალისინგი, რა თქმა უნდა DLSS გაცილებით ნაკლებად ტვირთავდა ვიდეოს (შესაბამისად მეტი FPS) თუმცა 4K-ზე AA თითქმის არ არის საჭირო.
Microsoft-ის DX12 Ray Tracing არის DirectX-ის ფუნქცია და იდეაში ყველა ვიდეობარათზე მუშაობს, რომელსაც DX12 მხარდაჭერა აქვს, თუმცა ამ ტიპის გრაფიკის დამუშავება ძალიან რთულია აცლადელი ტოპ კლასის ვიდეო ბარათებისთვის
P.S: Ray Tracing ნიშნავს სხივებზე თვალის მიდევნებას, ანუ განათების რეალისტურ ეფექტებს, ანუ სინათლის წყაროდან წამოსული შუქი როგორ ეცემა და აირეკლება და იფანტება ობიექტების მიერ და მერე როგორ ხვდება ეს სხივები მაყურებლის თვალში, რეალური ფიზიკის სიმულაციაა, თუმცა თანამადროვე თამაშებში ყველა ეს ეფექტი "გაყალბებულია" ანუ ჩრდილი მაგალითად არის არა იმიტომ რომ ზედაპირს სხივი არ ეცემა, არამედ იმიტომ რომ დაახლოებით ითვლის თამაშის ძრავი სად რა განათება უნდა იყოს და შემდეგ შეიდერები მეტად და შესაბამის მუქ ტექსტურებს ადებენ, ეფექტი საკმაოდ რეალისტურია, თუმცა ხშირად შეიმჩნევა არტეფაქტები, მაგალითად ჩრდილები ისეთი არ არის როგორსაც მოელოდები და ა.შ
თუ დააკვირდები თამაშის FPS-ზე ჩრდილების ხარისხი ახლაც დიდ გავლენას ახდენს.
Ray Tracing გამოსათლელად გაცილებით რთულია, ხოლო კოდირებისთვის გაცილებით მარტივი, რადგანაც უთითებ მხოლოდ სინათლის წყაროს, ობიექტების მდებარეობას მის მიმართ და მათ თვისებებს და დანარჩენს თავისით ითვლის, როცა ახლანდელი ჩრდილები მეტ-ნაკლებად წინასწარ უნდა მიუთითო სად რა იქნება და ტექტსურებიც გქონდეს მზად
Cinnebench R15 ბენჩმარკში CPU რომ სურათშ არენდერებს იქაც Ray Tracing გამოიყენება მაგალითად თუმცა არა Microsoft-ის,