Popular Post ბექა Posted July 7, 2012 Popular Post Share Posted July 7, 2012 ისტორია Facebook -ეს არის სოციალური ქსელი და ვებ-გვერდი, რომელიც გაიხსნა 2004 წლის თებერვალში, მფლობელი და მმართველი გალხავთ Facebook, Inc. 2012 წლის მაისის მონაცემებით, Facebook -ს 900 მილიონზე მეტი აქტიური მომხმარებელი ჰყავდა. ნახევარზე მეტი ამათგან Facebook -ს იყენებს მობილურ მოწყობილობებზე. გაცნობებთ , რომ გამოყენებამდე მომხმარებელი აუცილებლად უნდა დარეგისტრირდეს ვებ გვერდზე, რის შედეგადაც მათ შეეძლებათ შექმნან პერსონალური პროფილი, დაიმეგობრონ სხვა მომხმარებლები და გაცვალონ მოკლეტექსტური შეტყობინებები. დამატებით, მომხმარებლებს შეუძლიათ გაწევრიანდნენ საერთო ინტერესების მქონე ჯგუფებში, რომლებიც ორგანიზებულია, სამუშაო ადგილის, სკოლის ან კოლეჯის ან სხვა ხასიათის და კატეგორიის ადამიანებისთვის და მეგობრებში იყოფა კატეგორიებად როგორც "ხალხი სამსახურიდან" ან "უახლოესი მეგობრები". ამ სერვისის სახელი წარმოიშვა colloquial name for the book - დან რომელიც ეძლეოდათ მოსწავლეებს აკადემიური წლის დასაწყისში, უნივერსიტეტის ადმინისტრაციისგან, შეერთებულ შტატებში, რომ დახმარებოდნენ სტუდენტებს ერთმანეთის გაცნობაში. Facebook უშვებს ყველა მომხმარებელს 13 წლის ასაკიდან, რომ დარეგისტრირდნენ ამ საიტზე. Facebook დაარსდა Mark Zuckerberg (მარკ ცუკერბერგი) - მიერ მისი კოლეჯის თანაკლასელებთან და სტუდენტების Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz და Chris Hughes ერთად. ვებგვერდის წევრობა საწყის ეტაპზე ლიმიტირებული იყო დამაარსებლებისგან ჰარვარდის მოსწავლეებისათვის, მაგრამ გაფართოებული სხვა კოლეჯებისთვის ბოსტონის სივრცეში, Ivy League, და Stanford University-სთვის. მას თანდათანობით დაემატა მხარდაჭერა სხვადასხვა უნივერსიტეტებისთვის და საშუალო სკოლების მოსწავლეებისთვის და საბოლოოდ 13 წლის ასაკის და ზემოთ მოზარდებისათვის. Consumer Reports მიმოხილვის თანახმად 2011 წლის მაისში იყო რეგისტრირებული 7.5 მილიონი ბავში 13 წლამდე და 5 მილიონი 10 წლამდე რომელიც არღვევდა საიტის წესებს (terms of service - რომელსაც უამრავი ადამიანი წაუკითხავადაც ეთანხმება). 2009 წლის იანვრის Compete.com სწავლებამ Facebook შეაფასა როგორც ყველაზე გამოყენებადი სოციალური ქსელი ყოველთვიური აქტიური მომხმარებლით. Entertainment Weekly შეიტანა საიტი თავის ათეულში "best-of" - საუკეთესო სიაში. Quantcast კომპანია აფასებს რომ Facebook-ს ყავს 138.9 მილიონი უნიკალური ვიზიტორი ყოველ თვე 2011 წლის მაისის მონაცემით. Social Media Today-ზე დაყრდნობით, 2010-ის აპრილში 41.6% ამერიკის მოსახლეობას ჰქონდა Facebook-ის ანგარიში (account). მიუხედავად ამისა Facebook-ის გაზრდილმა ბაზარმა დაიწყო კლება ზოგიერთ რეგიონში. საიტმა დაკარგა 7 მილიონი აქტიური მომხმარებელი აშშ-სა და კანადაში 2011 წელის მაისში. Facebook-მა იყიდა FB.com 11 იანვარს 2011 წელს, 8.5 მილიონ დოლარად აუქციონზე და FB.com იყო ერთ-ერთი იმ ათი ყველაზე მაღალი domain გაყიდვების ისტორიაში. კიდევ 2012 წელს facebook-მა იყიდა ფოტოების გამზიარებელი ვებ-საიტი Instagram, 1 მილიარდ დოლარად. საწყისები Mark Zuckerberg-მა დაწერა Facemash, Facebook-ის წინაპარი, 2003 წლის 28 ოქტომბერს, მაშინ როდესაც სწავლობდა ჰარვარდში როგორც მეორე კუსრის სტუდენტი. The Harvard Crimson-ზე დაყრდნობით, საიტი იყო შემდეგი შედარებით - Hot or Not და იყენებდა ფოტოებს online ფეისბუქერებისგან 9 სახლიდან, 2-2 მიმდევრობით ერთდროულად და ერთმანეთთან. ეკითხებოდა მომხმარებელს აერჩიათ “hotter” (უფრო „ცხელი“) ადამიანი. Mark Zuckerberg კომპანია Facebook შექმნა ჰარვარდის საცხოვრებლის ოთახში. რომ მიეღწია ამისათვის, Zuckerberg შეიჭრა დაცულ სივრცეებში, ჰარვარდის უნივერსიტეტის კომპიუტერულ ქსელში და გააკეთა ასლები „სახლებისა“ და საიდენტიფიკაციო (ID) სურათებისა. ჰარვარდს იმ დროისათვის არ ჰყავდა სტუდენტი სახელად "facebook" (კატალოგი ფოტოებით და ძირითადი ინფორმაციით), მიუხედავად ამისა ინდივიდუალური „სახლები“ გასცემდნენ საკუთარ ფურცელს facebook-ს შუა-1980 იანი წლებიდან . Facemash-მა მიიზიდა 450 ვიზიტორი და დაფიქსირდა 22 000 ფოტო-მონახულება მისი online გაშვებიდან პირველ 4 საათში. საიტი სწრაფად დაეხმარა რამდენიმე უნივერსიტეტის ჯგუფის სიის სერვერებს, მარგამ დაიხურა რამდენიმე დღის შემდეგ, ჰარვარდის ადმინისტრაციის მიერ. Zuckerberg ბრალდებულ იქნა ადმინისტრაციის მიერ, კაკონდარღვევის, კერძოდ კი საავტორო უფლებსბის და ინდივიდუალური ხელშეუხებლობის დარღვევის გამო. საბოლოოდ, ბრალდებები მოიხსნა. მის საწყის პორექტზე იმ სემესტრისათვის Zuckerberg-მა სოციალური სწავლების ინსტრუმენტი შექმნა, 500 Augustan ფოტოს ატვირთვით ვებსაიტზე, 1 სურათის განთავსებით გვერდზე და კომენტარის დაწერის შესაძლებლობით, მან გახსნა საიტი მისი თანაკლასელებისთვის და ხალხმა დაიწყო თავისი დღიურების გაზიარება. იმ სემესტრისთვის, Zuckerberg -მა დაიწყო კოდის წერა ახალი ვებსაიტისთვის 2004 წლის იანვარში. ის შთაგონებული იყო, სტატიით The Harvard Crimson-ში Facemash-ის ინციდენტის შესახებ. 2004 წლის 4 თებერვალს, Zuckerberg-მა გახსნა"Thefacebook", განთავსებული მისამართზე thefacebook.com საიტის გახსნიდან 6 დღეში, 3-მა ჰარვარდის უფროსმა, Cameron Winklevoss, Tyler Winklevoss, და Divya Narendra, ბრალი დასდეს Zuckerberg-ს მათი განზრახ შეცდომაში შეყვანაში, დარწმუნებით, რომ ის დაეხმარებოდა მათ აეგო სოციალური ქსელი HarvardConnection.com. 3-მა მომჩივანმა „Harvard Crimson“, და გაზეთმა დაიწყო გამოკვლევა. 3 მომჩივანი ჩავარდა Zuckerberg-ის წინააღმდეგ სასამართლო პროცესში. ჰარვარდის კოლეჯის სტუდენტებისათვის წევრობა საწყის ეტაპზე შეზღუდული იყო და პირველი თვის ვადაში ნახევარზე მეტი ბოლო კურსის სტუდენტი დარეგისტრირდა ამ სერვისზე. Eduardo Saverin (ბიზნეს პერსპექტივები), Dustin Moskovitz (პროგრამისტი), Andrew McCollum (გრაფიკოსი), და Chris Hughes შეუერთდნენ Zuckerberg-ს, რომ დახმარებოდნენ და ხელი შეეწყოთ ვებსაიტის წინსვლისთვის. 2004 წლის მარტში Facebook გავრცელდა Stanford, Columbia, და Yale უნივერსიტეტებში. მან გახსნა ასევე სხვა სკოლები: Ivy League schools, Boston University, New York University, MIT, და თანდათანობით ყველა უნივერსიტეტში კანადასა და აშშ-ში. Facebook გაერთიანდა შუა-2004-ში, და მეწარმე Sean Parker, ვინც არაფორმალურად რჩევებს აძლევდა Zuckerberg-ს, გახდა კომპანიის პრეზიდენტი. ივნისში 2004 წელს, Facebook-მა გადაიტანა მისი ოპერაციების ბაზა Palo Alto, California-ში. Facebook-მა პირველი ინვესტიცია 3 თვის მოგვიანებით კომპანია PayPal დამარსებლის Peter Thiel-გან მიიღო. კომპანიამ მოიცილა „The“ მას შემდეგ რაც, იყიდა facebook.com -domain 2005 წელს $200,000 დოლარად. Facebook საშუალო სკოლის ვერსია გაიხსნა 2005 წლის სექტემბერში, რომელსაც Zuckerberg უწოდებდა - შემდეგი ლოგიკური საფეხური. ამავე დროს, საშუალო სკოლის ქსელები მოითხოვდა მოწვევას, რომ გაწევრიანებულიყავი ამ სოციალურ ქსელში. Facebook მოგვიანებით გაფართოვდა, წევრობის უფლებამოსილებით რამდენიმე კომპანიასთან თანამშრომლობაში, მათ შორის Apple Inc. და Microsoft. Facebook ხელმისაწვდომი იყო 2006 წლის 26 სექტემბრიდან ყველასთვის, 13 წლიდან ზემოთ, ვისაც ჰქონდა ნამდვილი ელექტრონული ფოსტა. 2007 წლის ოქტომბერში Microsoft-მა განაცხადა რომ მან იყიდა 1.6% საზიარო წილი Facebook 240 მილიონ დოლარად, Facebook-ის ტოტალური ღირებულება $15 მილიარდი იყო. Microsoft-ის შენაძენი შეიცავდა უფლებებს რომ განეთავსებინა საერთაშორისო განცხადებები Facebook-ზე. 2008 წლის ოქტომბერში, Facebook-მა განაცხადა საერთაშორისო შტაბის განთავსებაზე დუბლინში. 2009 წლის სექტემბერში, Facebook-მა თქვა, რომ პირველად გადაერთო თანხის ნაკადზე. 2010 წლის ნოემბერში, SecondMarket Inc.-ზე დაყრდნობით, კერძო კომპანიების სანაცვლოდ, Facebook-ის მაჩვენებელი $41 მილიარდით განისაზღვრა (უმნიშვნელოდ აჯობა eBay-ს) და გახდა მესამე ყველაზე დიდი, ამერიკული ვებ კომპანია, გუგლისა და ამაზონის შემდეგ. Facebook სტაბილურად გაიზარდა 2009 წლის შემდეგ. უფრო მეტი ადამიანი ესტუმრა Facebook-ს ვიდრე Google-ს 2010 წლის, 13 მარტს, კვირის ბოლოს. 2011 წლის მარტში ცნობილი გახდა რომ Facebook ამოშლის დაახლოებით 20,000 პროფილს საიტიდან ყოველ დღე სხვადასხვა გაურკვევლობების, სპამის, შეუსაბამო შინაარსის და არასრულწლოვანი მომხმარებლების გვერდებს როგორც კიბერ უსაფრთხოების ნაწილი. ადრეულ 2011 წელს, Facebook-მა განაცხადა, რომ გადაიტანდა მის ახალ სამმართველო შტაბს, ყოფილი Sun Microsystems კოლეჯის ტერიტორიაზე Menlo Park, California-ში. DoubleClick-ის 2011 წლის ივნისის სტატისტიკამ აჩვენა რომ Facebook-მა მიაღწია 1 ტრილიონ „გვერდების ნახვას“, იგი გახდა ყველაზე მონახულებადი ვებ-გვერდი მსიფლიოში. თუმცა უნდა აღინიშნოს, რომ Google და ზოგიერთი ასეთი გიგანტი არ არის ნაჩვენები DoubleClick-ის შეფასებებში. Nielsen Media Research სწავლების მიხედვით, 2011 წლის დეკემბრის მონაცემებით, Facebook არის მეორე ყველაზე მისაწვდომი ვებ-გვერდი ამერიკაში. 2012 წლის მარტში, Facebook-მა განაცხადა App Center-ის შესახებ, ონლაინ მობილური მაღაზია რომელიც ყიდის აპლიკაციებს, რომელიც უკავშირდება Facebook-ს. მაღაზია ხელმისაწვდომია iPhone, Android და მობილური ვებ მომხმარებლისთვის. აპრილში, Facebook-მა იყიდა აპლიკაცია Instagram 1 მილიარდ დოლარად. მარტში 2012 წელს, LGBTI წევრებმა თხოვნით მიმართეს Facebook-ს, რომ დაემატებინა "other", "third gender" ან "intersex" სქესი არჩევანში, რომელიც მხოლოდ ქალსა და მამაკაცს შეიცავს. Facebook-მა უარი განაცხადა და თქვა, რომ ინდივიდუალურად შეუძლიათ გაახმაურონ თავისი სქესი. ადრე 2012 წლის მაისში, Facebook-მა შეიძინა social discovery start-up . Facebook, Inc. შეფასდა $104 მილიარდ დოლარად, 2012 წლის მაისის მონაცემებით. 2012 აპრილში, Facebook-მა შეიძინა მობილური კლიენტების ერთგული ფირმა Tagline. Facebook-მა იყიდა სახის ამოცნობის ტექნოლოგიის კომპანია Face.com 2012 წლის ივნისში. მინდა აღვნიშნო, რომ სოციალური ქსელის პოპულარობა იმდენად მაღალია, რომ უამრავი კომპანია ანთავსებს რეკლამას მისი პროდუქციის შესახებ, გვერდების და განცხადებების სახით. დღეისათვის სოციალური ქსელის სპეციალური აპლიკაცია შექმნილია თითქმის ყველა მობილური და კომპიუტერული ოპერაციული სისტემისთვის. და ბოლოს მინდა გითხრათ, რომ 2010 წელს რეჟისორმა David Fincher-მა შექმნა ფილმი სახელად „სოციალური ქსელი“ (The Social Network), რომელშიც მოთხრობილია facebook-ის შექმნის შესახებ. ავტორი - ბექა. 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lomsa Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 კაია !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c.a.y.z.y Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 მაგარია!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xosito Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 like :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shopen Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 კაია. ფორუმზე პროგრესია Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ბექა Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 სტატია ოდნავ შესწორდა Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.